sylwesterharnas Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Witam Kolegów. Audi A4 B6 2.0ALT 131KM Sterownik Stag4 Plus Reduktor Tomasetto AT-09 Alaska - chyba mało wydajny ale różnie piszą Wtryski firmy REG z niebieskimi cewkami Zbiornik 55 litrów Instalacja ma przejechane 330km, wypaliła mi gazu 48litrów (bardzo dużo) Poza tym auto słabe w porównaniu do benzyny, Próbowałem dziś na 3 biegu jechać do odcięcia na gazie, i max rpm ok 5200 więcej nie dał rady i nie odcieło Jak nie jest jeszcze rozgrzany to lubi szarpać przy zmianie biegów, Czasem przy zmianie biegów (wysprzęgleniu) lubią skoczyć obroty do góry, Miałem przyjechać do gazownika po 1000km, ale pojechałem po tych 330 bo to przecież za duże spalanie. Dużo czytałem na temat ustawiania mnożnika i wiem że czasy wtrysku PB powinny być takie same tak na PB jak i LPG, mówiąc o tym gazownikowi, odparł że łatwo napisać w instrukcji. Kazał zatankować do pełna i jeszcze raz sprawdzić. Pytając co zrobił w ustawieniach stag4, odparł że poprawił mapę mnożnika.(auto cały czas na wolnych rpm) Gdy pierwszy raz ustawiał mapy PB i LPG moja audi miała włączone światła mijania (to chyba źle z tego co wyczytałem) nie mam jeszcze interfejsu bo wrzuciłbym screny map i ustawień, niedługo zakupię, chociaż nie wiem co wtedy z gwarancją. Na razie foty mojej instalacji. Proszę o opinię mojej instalacji. Na PB wszystko chodzi super. Pozdrawiam. Jeśli macie dobry interfejs to napiszcie jaki, może nie będę musiał kupować orginału.
itor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 o ja pier.....e 1.reduktor do auta 90 koni 2.wtryski dziadostwo i do tego poziomo a nie pionowo ulozone 3.czujnik temperatury i cisnienia przed filtrem gazu (czarny walec) a powinien byc za zenada...
sylwesterharnas Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2011 No ładnie, same minusy (trzeba było czytać forum przed założeniem LPG) I jak się teraz bronić? na stronie producenta pisze że reduktor jest do 136HP http://www.solaris-lpg.de/uploads/media/all_37_1_AT09_Alaska_1_.pdf
itor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 No ładnie, same minusy (trzeba było czytać forum przed założeniem LPG) I jak się teraz bronić? na stronie producenta pisze że reduktor jest do 136HP http://www.solaris-lpg.de/uploads/media/all_37_1_AT09_Alaska_1_.pdf no ale zycie pokazuje ze jest do 90
sylwesterharnas Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Pewnie muszę zasugerować gazownikowi zmianę reduktora, jaki najlepiej założyć do tego motoru? Ten powinien być, jest do 240KM (podobno) http://www.eneno.pl/product.php?id_product=66 jakie jeszcze zmiany muszę zrobić, aby było jak należy?
itor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Pewnie muszę zasugerować gazownikowi zmianę reduktora, jaki najlepiej założyć do tego motoru? Ten powinien być, jest do 240KM (podobno) http://www.eneno.pl/product.php?id_product=66 jakie jeszcze zmiany muszę zrobić, aby było jak należy? reduktor zavoli zeta juz pisalem w pkt 2 i 3 dwa posty wyzej
Onkel Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 do tego poziomo a nie pionowo ulozone Co do położenia wtrysków to ja w poprzednich dwóch autach miałem instalacje BRC i też były położone. I to nie z niewiedzy gazowników tylko po prostu nie bylo miejsca żeby postawić je.
Kabar Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Mapy ustawia się na drodze w czasie jazdy a nie na wolnych w garażu.
itor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 do tego poziomo a nie pionowo ulozone Co do położenia wtrysków to ja w poprzednich dwóch autach miałem instalacje BRC i też były położone. I to nie z niewiedzy gazowników tylko po prostu nie bylo miejsca żeby postawić je. a u mnie w takim samym miejscu stoja, poza tym miales wtryski brc a to spora roznica...
sylwesterharnas Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Czyli do przestawienia trójnik z czujnikiem temp. gazu oraz czujnikiem ciśnienia gazu za filtr gazu (stan lotny) między wtryskiwacze a filtr. Wymiana nowego reduktora firmy Tomaseto na nowy reduktor firmy zavoli zeta (proszę o dokładny opis reduktora zavoli bo nie wiem o który dokładnie chodzi) Mam nadzieję że wtryskiwacze mogą zostać? Jutro jadę do gaziarzy i pogadam o tych bublach, ciekawe co powiedzą?
itor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Czyli do przestawienia trójnik z czujnikiem temp. gazu oraz czujnikiem ciśnienia gazu za filtr gazu (stan lotny) między wtryskiwacze a filtr. Wymiana nowego reduktora firmy Tomaseto na nowy reduktor firmy zavoli zeta (proszę o dokładny opis reduktora zavoli bo nie wiem o który dokładnie chodzi) Mam nadzieję że wtryskiwacze mogą zostać? tak trojnik do przestawienia reduktor - http://allegro.pl/r15-reduktor-zavoli-zeta-n-150km-stag-kme-ac-i1647207062.html wtryski badziew no ale co zrobisz, nie chcialo sie wczesniej zapytac to trzeba na syfie jezdzic...
Kabar Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Zavoli spokojnie da radę. Wtryski też nie są tragiczne. Podstawa to poprawić montaż i dobrze wystroić tą instalację.
sylwesterharnas Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Posiadaczy alt 2.0 proszę o podanie średnicy dysz, bo jak się zapytam gaziarza to chcę mieć sprawdzone źródła. w instrukcji stag4 plus pisze że do silnika o mocy 131 KM średnice powinny wynosić ok 2.5mm
Kabar Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Średnica dysz zależna jest też od ciśnienia ustawionego na reduktorze. Musiałbyś zrzucić screeny z mapą i linią korekty żeby zobaczyć jak wygląda po autokalibracji. Wtedy można było ocenić czy dobrze dobrał dysze.
itor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Posiadaczy alt 2.0 proszę o podanie średnicy dysz, bo jak się zapytam gaziarza to chcę mieć sprawdzone źródła. w instrukcji stag4 plus pisze że do silnika o mocy 131 KM średnice powinny wynosić ok 2.5mm Daleko masz do Krakowa?
predki74 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Powiem tak tez mam alaske i nie narzekam choć by się przydała by mocniejsza ale sprawdzałem sam na autostradzie to wtryski się nie zapętlają i nie podżera paliwa .Ale to co oni założyli to już chyba valteki czerwone są lepsze, tzn jak założyli to masakra dysze chyba powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy i pod tym samym kontem i no i reszta co pisali koledzy , najlepiej podpiąć pod interfejs zobaczyć jakie ustawienie map jest i jaka odchyłka a pytanko check ci się nie zaświecił jeszcze ?
sylwesterharnas Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Tak daleko, mieszkam blisko Wieliczki, a jeszcze bliżej Dobczyc woj.Małopolskie Kupię interfejs i dopiero będę mógł coś wrzucić z tego co pamiętam na PC u gaziarza to mapy były bardzo podobne ale się nie pokrywały wyglądały tak To rysowałem z pamięci i wiem że nic z tego rysunku nie wywnioskujecie, chodziło mi tylko o przedstawienie różnicy map.
itor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Tak daleko, mieszkam blisko Wieliczki, a jeszcze bliżej Dobczyc woj.Małopolskie Kupię interfejs i dopiero będę mógł coś wrzucić z tego co pamiętam na PC u gaziarza to mapy były bardzo podobne ale się nie pokrywały wyglądały tak To rysowałem z pamięci i wiem że nic z tego rysunku nie wywnioskujecie, chodziło mi tylko o przedstawienie różnicy map. linie musza sie pokrywac zaraz po kalibracji, wtedy ich nie widziales, po zgaszeniu i ponownym przejechaniu kilku km moga sie juz "rozjezdac" nie ma to znaczenia
sylwesterharnas Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2011 Po założeniu LPG na drugi dzień spaliła mi się cewka wysokiego napięcia i wtedy zaświecił się chech. Wymieniłem cewkę, pojechałem skasować check, przy okazji sprawdzili błędy, (nic nie było oprucz walniętej cewki)
predki74 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 tu są mapy moje a alaska ma fi gazu 6 że ARTIC AT09 ma fi 8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się