greg24 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Opublikowano 11 Czerwca 2011 witam wszystkich planuje kupić co nie co do swojej A4 i zastanawiam sie czy dobrze planuje. Mam już upatrzony zestaw na przód i tył oraz nowe radio, a mianowicie radio jvc kd-r411 -MOS-FET 4 x 50W -24-bitowy przetwornik DAC -3-pasmowy korektor parametryczny iEQ -Port USB na przednim panelu (MP3/WMA) -Odtwarzanie plików MP3/WMA ze znacznikami ID3/WMA (CD/USB) -Tuner radiowy RDS -Tuner HS-IVi -Regulacja Loudness -2,5V poziom wyjścia liniowego i wyjścia subwoofera -Terminal wyjścia RCA (tył/subwoofer) -Sterowanie subwooferem -Wejście AUX na przednim panelu -Możliwość współpracy z fabrycznym sterowaniem audio przód HERTZ DSK 130 Dane techniczne. -Rodzaj: głośniki 2 drożne odseparowane -Rozmiar: woofer-130 mm, tweeter-20 mm -Moc Max: 120 W -Moc RMS: 60 W -Skuteczność: 93 dB!! -Impedancja: 4 ohm -Pasmo przenoszenia: 60 - 21.000 Hz -Głębokość montażowa: 52 mm tył CLARION SW3013B Skrzynia bass-reflex z głośnikiem 30 cm Moc maksymalna 700W Moc ciągła RMS 350W Pasmo przenoszenia 28 Hz - 2000 Hz Maksymalne wychylenie Xmax 12 mm Sprawność 89 dB Polipropylenowa elektronicznie pokrywana aluminium nakładka przeciwpyłowa Konstrukcja stożka z włókna szklanego/papieru Zdolne do dużych wychyleń gumowe zawieszenie z kauczuku nitrylowego Podwójne magnesy z ferrytu strontu Zaawansowany wentylowany nabiegunnik Chłodzenie technologią Spider exhaust (s.e.t.) Podwójnie pozłacane złącza Liniowy element gwiaździsty (spider) z polibawełny z wbudowanymi żyłami szychowymi Wyciskany stalowy kosz lakierowany proszkowo 50 mm cewka Impendancja 4 omy Rozmiary: 38,5 (wysokość) x 48 x 41,5 (dolna podstawa) Cm Waga: 17 kg wzmacniacz pod tył JBL 75.2 RMS Power Rating: 4 ohms: 75 watts x 2 chan. 2 ohms: 110 watts x 2 chan. 4ohms: 260W RMS bridged mono Max power output: 220 watts x 2 chan. LED power and protection indicators Tuned Bass EQ (0-12 dB bass boost) Preamp RCA outputs Cast-aluminum heatsink Variable high-pass filter (32-320 Hz, 12 dB/octave) Variable low-pass filter (32-320 Hz, 12 dB/octave) CEA-2006 compliant amplifier Frequency response: 10-100000 Hz Dimensions: 12-1/4"L x 10-3/8"W x 2-1/8"H no i to tyle... wiem, że musze kupić jeszcze kondensator. wybrałem HERTZ na przod 130mm ponieważ nie planuje nic przerabiać mam nadzieje ze głębokość montażu tych głosników nie bedzie kolidować z szybą no i zapomniałem napisać, że razem z tym wszystkim wygłuszam drzwi czym jeszcze nie wiem ale napewno bez tego nie ma sensu wymieniać przodu. A teraz pytanie do was. Czy taki zestaw jest dobry? Czy radio da sobie rade z Hertzami bez wzmacniacza? Co byście zmienili? Chętnie się dowiem gdyż to moje pierwsze car audio i wolałbym wiedzieć chociaż coś zanim kupie i sie rozczaruje. [br]Dopisany: 09 Czerwiec 2011, 21:13_________________________________________________zakupiłem dziś maty Tytan 10mx10cm dwie sztuki. Mam nadzieje ze na pare drzwi starczy :> co do tego zestawu. Czy ktoś może coś napisać?? Czy kupować w ciemno bo nikt swojej opinii nie zamieści??[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2011, 16:16_________________________________________________napisałem cos nie tak, że nie otrzymałem jeszcze ani jednej odpowiedzi??
ygrek Opublikowano 12 Czerwca 2011 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Co masz na myśli pisząc że nie chcesz nic przerabiać na przodzie? Zamierzasz zamocować te Hertz`e do tapicerki jak oryginalne głośniki? W takim razie jaki jest sens wygłuszania drzwi oprócz tego że mniej będzie Cię słychać na zewnątrz?
I r o Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Co masz na myśli pisząc że nie chcesz nic przerabiać na przodzie? Zamierzasz zamocować te Hertz`e do tapicerki jak oryginalne głośniki? W takim razie jaki jest sens wygłuszania drzwi oprócz tego że mniej będzie Cię słychać na zewnątrz? zawsze jest sens wygłuszenia przednich drzwi nawet pod trzynastkę :> udowodni Ci to tylko odsłuch przed i po wygłuszeniu kolego greg24 nie wiem czego Ty tam słuchasz, ale zdecydował bym się raczej na skrzynię zamkniętą, no i poszukałbym jakiś "lepszejszy" ten wzmacniacz po za tym polataj osobiście po sklepach i zrób odsłuch co Ci leży najlepiej
greg24 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2011 mam zamiar montowac głosniki z przodu na drzwiach jak reszta która wygluszala drzwi o tak http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10011.0 a co do rodzaju muzyki powiem szczerze, że słucham trance, elektro a jak cos dobrego w radiu to i również eska itp. co do skrzyni i wzmacniacza. Co byc proponował?? tak do 300-350 RMS bo mysle, ze nie ma sensu kłasc wiecej. kumpel ma 600RMS i powiem tak... gra mega dobrze ale nie ma kiedy sluchac na maksa bo poprostu za dlugo sie nie wytrzyma xD
I r o Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 zaproponuje Ci coś jak podasz mi pułap cenowy
greg24 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2011 mam zamiar wymienic radio + głosniki na przod i to mnie wyjdzie juz kolo 600zl dlatego mysle ze max 1000zl ale nie wiecej. no i pytanie czy do tego wzmacniacza ktory zaproponujesz bedzie trzeba dokupic kondensator?? no i czy do tego 1000zl bedzie trzeba doliczyc cene kabli, kondensatora itp.. czy da rade sie zmiescic w tej cenie ze wszystkim ?
Norbunio Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Kup wzmacniacz 4 kanałowy i zepnij w niego suba wraz z przodem hertza. Jezeli chodzi o skrzynie to poszukał bym czegos innego, może uda Ci się znaleźc coś hertz-to było by miło. Nie spinaj hertzow z przodu z samym radiem bo bedzie gowno gralo. Kupiles dwie maty na wygluszenie ? To stanowczo za malo zeby cokolwiek wygluszac. Kondensator jest potrzebny do troche bardziej wyrafinowanych instalacji, gdzie spadki napiecia sa dosc duze czyli jak sub ma mocne pierdolniecie. Moim zdaniem to beda pieniadze wyrzucone w bloto. Zamiast kondensatora dorzuc sobie do wzmacniacza. Jak szukasz czegos gotowego to daj znac mam suba JL Audio i mocny wzmacniacz Hertza. [br]Dopisany: 13 Czerwiec 2011, 19:57_________________________________________________Swoją drogą to chyba najlepiej by było gdybyś podjechał do jakiegoś warsztatu car audio i u nich zapytał o ceny i ewentualny montaż. Nie wykluczone że za te same pieniadze albo niewiele wieksze zrobia ci coś co zagra fajnie i wszystko bedzie mialo rece i nogi bo to co zaproponowales jak na moje oko nie trzyma sie kupy
greg24 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2011 myslalem o tym juz zeby to wszystko podpiac pod 4 kanalowy.. tylko jak? glosniki z przodu mialyby te niby 60 RMS x 2 i skrzynia z tylu kolo 300. wieksza moc na kanal tzn. np kanal ktory szedlby na przod i bylby wiekszy o wiele od mocy glosnika nie bylby problemem? ten twój sprzet gotowy jakie ma parametry? chodzi mi o moc... tak kupilem 2 maty o podanych wyzej wymiarach nie kladlem wiecej poniewaz maty zwiekszaja ciezar drzwi i niechcialbym miec w przyszlosci z tym problemow.. co do przodu: kupowac jakies dystanse czy formy w ktore wkrece glosnik czy samemu sie bawic? a do car audio pojade do wroclawia ale wolalbym juz cos miec wybrane bo jak wiadomo sprzedajacego celem jest sprzedanie produktu a jak ktos sie nie zna to moze wcisnac doslownie wszystko a tego chcialbym uniknac dlatego pytam WAS..
Norbunio Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Jezeli bedziesz mial wzmacniacz 4 kanalowy to pod 2 kanaly wpinasz przod a nastepne dwa kanaly mostkujesz na potrzeby suba. Jezeli zmostkujesz dwa kanaly to ich laczna moc bedzie wieksza niz 2 x 60 ale to juz jest zalezne od wzmacniacza kazdy oferuje co innego. Moj byl 4 x 75w i dwa zmostkowane kanaly dawaly chyba 220w. Nie sugeruj się mocą... czesto producenci podaja wartosci maxymalne ktore sa liczone wg ich wyliczen itd. Mój Jl Audio ma 200W ale jego rozmiar to 13" i uwierz mi grał lepiej niż niejedne skrzynie skladajace sie z dwóch subów. W car audio nie najwazniejsze sa liczby a wazny jest montaz i przemyslany dobor kompinentow. Możesz napakować sprzętu za kilka tys i jeżeli nie bedzie odpowiedniego montazu i wystrojenia to bedzie to gralo gorzej niz zestaw za 1000zł z odpowiednim montazem i wystrojeniem. Moja propozycja to jedz do jakiegos salonu car audio przedstaw swoje wymagania i budzet a na pewno ci pomoga, doradza i zrobia tak zebys byl zadowolony. Tym sposobem zaoszczedzisz kasy, czasu i nerwow a wszystko bedzie gralo fajnie i skutecznie. Nie obraz się ale nie bierz sie sam za montaz;) Car audio to ciezki temat do ogarniecia, sam wiem bo to przerabialem i najlepiej jest troche dolozyc dac zarobic specjalistom ale po tym cieszyc sie fajna muzyka w aucie. W takim budzecie skup sie na firmach hertz, power bass - tanio i fajnie, do tego niech ci to ktos zamontuje i wystroi i bedziesz jezdzil usmiechniety
greg24 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 jasne nie obraze sie bo nie wiele wiem na ten temat czyli radzisz bym pojechal do car audio i oddal sie w rece fachowcow ktorzy mam nadzieje ze nie wcisna mi zadnego bubla no i zamontuja wszytsko na miejscu tak? aaa no i podaj mi nazwe tego JL AUDIO bo widze ze troche ich jest.. i ostatnie pytanie czy brac zamknieta czy BR skrzynie bo widze na forum ze sa podzielone zdania ale ja pytam co do audi a4 b5 byloby lepsze i dlaczego
Norbunio Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Jak wspomnialem car audio to temat rzeka, nie bierz sobie do serca tego co Ci ktos mowi na forum. Jedz do warsztatu, niech Ci zrobią wycenę, coś zaproponują i daj znać tutaj przecież nie musisz od razu podejmowac decyzji. Ja wole skrzynie zamknięte bo wole bass który schodzi niżej ale to znowu nie jest regułą bo niektóre głosniki w zamkniętej skrzyni potrafią zejść równie nisko jak te w bass reflexie. Na efekt końcowy car audio składa się zbyt dużo malutkich elementów dlatego to wszystko jest taki zagmatwane:) Pojedz do firmy a oni CI pewnie wytlumacza dlaczego proponuja akurat taka kombinacje a nie inna. Ja zaufałem pewnemu gościowi i audio zrobione przez niego robiło loda każdemu:) Z drugiej strony na pewno coś ci wcisną od siebie, wiadomo marketing itd ale mysle ze to bedzie lepsza opcja niz mialbys wszystko sam kompletowac:) Pamietaj ze car audio wciaga, wiec jest szansa ze to co teraz zrobisz bedzie po roku za malo i bedziesz chcial zmieniac wszystko od podstaw. Ze swojej strony polecam jakies proste radio Kenwooda wzmacniacz 4 kanały a głosniki power bass lub hertz. Mój sub to Jl Audio 13w1 w bass reflex (ok 80 litrów - duuuża skrzynia) a do tego piec Hertz Ep1D - taki prosty zestaw a za***rdala strasznie. Wczesniej sub i przod hertza chodzil pod wzmacniaczem u-dimension glow 4075 po tym dokupilem moniblok hertza i to rozdzielilem. Sub pod monoblokiem a przod pod u-dimension. Pod 4 kanalowka gralo bardzo fajnie, ale wiadomo ze jak wszedl monoblok to sub dostal wiecej mocy i zaczelo to grac jeszcze lepiej.
greg24 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 ok wszystko zrozumialem ale mam propozycje poniewaz zastanawiam sie nad zmiana auta mysle ze moze za rok na a4 b6, nie bede ladowal w wzmacniacz 4 kanalowy jakos zadowole sie tym co bedzie pod radiem a bedzie zdecydowanie inaczej grac to wszystko gdy bedzie wygluszenie od glosnikow seryjnych znalazlem cos takiego http://allegro.pl/jl-audio-12w1v2-nowosc-30cm-mdf-nowosc-wroclaw-i1655526879.html i do tego wzmacniacz proponuja ten wiec http://allegro.pl/carpower-hpb-602-gw-3lata-sklep-mlawa-promocja-i1650402981.html co ty na to?
Norbunio Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Ja uważam że źle wybierasz ale to twoja kasa i auto i ty sie bedziesz z tym meczyl:) Głosniki bez wzmacniacza nie graja i tyle. Wzmacniacz 4 kanaly i masz sprawe załatwioną, do tego ten sub jest ok i do tego hertz na przod. Kwestia wygluszenia nie jest tak istotna jak sam montaz. Najpierw zrob dobry montaz a z czasem sobie wygluszysz choc i bez tego mozna żyć jak wszystko jest dobrze i starannie spięte. najwazniejsze sa podstawy, duperele na koncu;)
greg24 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 jak proponujesz zamontowac te glosniki na przod? bo napewno nie w tapicerce co nie
Norbunio Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Ja jestem żeby wszystko schowac w ori miejsca, można wydłubać "boczki" ale to dodatkowe koszty i odstające elementy. jezeli ktoś to zrobi dobrze to bedzie wygladalo bardzo ladnie, choc ja i tak wole miejsca oryginalne. Nie wiem jak w B5 ale pewnie daje się jakiś dystans z mdf, jakieś wygłuszenie (jak jest kasa) i jest ok. Ja miałem u siebie w miejscach ori, kolega w A6 też miał w ori i gralo za***iście.
greg24 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 co sadzisz o takim montarzu?? http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10011.0 niestety b5 ma malo mozliwosci co do przerabiania drzwi. musialbym przerabiac drzwi ale mi sie narazie nie chce. tak jak mowisz ze apatyt rosnie w miare jedzenia. dlatego uwazam ze zaczynajac od glosnikow pod samo radio plus dobry tyl w przyszlosci zamienie wzmacniacz badz dokupie kolejny 2 kanalowy i podepne przod ale wszystko powoli nie od razu Rzym zbudowano
Norbunio Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Widać że ktoś walczył w temacie, jak wyszło sam wie najlepiej... Kiedyś u kogos słuychałem podobnego wygłuszenia - jedne drzwi wygłuszone tą mnata soudal , drugi nie wygłuszone, nikt nie słyszał różnicy. Możliwe że ktoś spierdzielił robote. Jedno jest pewne lepiej to zlecic komus kto ogarnia temat.
greg24 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 co do wygluszenia ok ale mi chodzi o montarz glosnika zrobic to w ten sposob co Forest?? czy jakos inaczej?
Norbunio Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Ja bym robił w tym kierunku czyli głosnik pod tapicerką ale niech się na ten temat wypowiedzą specjaliści, tam jest pewnie dość ciasno więc trzeba to zrobić z głową żeby później wszystko się dobrze domykało.
greg24 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 mam nadzieje ze moze ktos sie jeszcze wypowie na ten temat. ale widzialem ze wiekszosc jak nie wszyscy co zmieniali głosniki robili jak Forest. pozostaje tylko wybor odpowiedniego materialu do ktorego moznabyloby to przykrecic zeby po dostaniu sie dosy lub wilgosci material sie trzymal a nie rozklejal jak sklejka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się