Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Jak się sprawuje skrzynia automatyczna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam na oku b8 z 2010 roku, wszystko fajnie mały przebieg ale.....ale skrzynia automatyczna. Jakoś nigdy nie byłem za taką skrzynią, wolałem manuale ale....szkoda mi tej sztuki trochę bo wpadła mi w oko, mogą się użytkownicy wypowiedzieć jak się ta skrzynia sprawuje podczas ruszania, jazdy, bezawaryjności?

Za jakiekolwiek info będę wdzięczny.

pozdr

jockn

P.S. Jakby ktoś chciał sprzedać coś fajnego najchętniej B8 to proszę o info, warunek jest chyba tylko jeden - tylko i wyłącznie quattro. reszta do negocjacji. Kwota powiedzmy do 110 tys.

Opublikowano

U mnie w B7 (co prawda) skrzynia chodzi elegancko, super sprawa i wygoda szczególnie do miasta ręka odpoczywa i można trzymać ją gdzie indziej :naughty: także jestem zadowolony, a wada że trzeba dbać tj. wymieniać olej regularnie co nie jest tanie, jak również ruszać spokojnie co by maksymalnie wydłużyć bezawaryjność elementów napędowych skrzyni np. łańcucha :hi:

Opublikowano

Jak ta B8 jest w Q to pewnie siedzi TIP lub S-tronic więc spokojnie bierz.... będziesz na pewno zadowolony. Dobry automat w mocnym aucie + Q to świetna sprawa...

Opublikowano

No wlasnie tez zawsze mi sie automat marzyl ale to raczej nie idzie w parze z mocnym silnikiem a szczegolnie w dieslu( duzy moment) .Audi raczej nigdy nie bylo liderem w dziedzinie automatycznych skrzyn biegow .Padaly tipy w tych wczesniejszych modelach o multi juz nie wspominajac. W tych nowszych modelach jakos troche ucichlo o notorycznych awariach ale wlasnie nie wiem czy to zasluga lepszej konstrukcji- cos poprawiono czy poprostu maja jeszcze za malo nalatane. Duzo lepsze sa dwusprzeglowe ,jak narazie sporadyczne usterki w porownaniu do wczesniejszych konstrukcji no i czas zmiany przelozen tez na plus.Pewnie zaraz duzo osob napisze ze wlasnie jezdzi np.multitronikiem i nic a nic sie nie dzieje jednak faktem jest -niestety- ze to jedna z najbardziej awaryjnych skrzyn biegow ,wystarczy zapytac pierwszego lepszego mechanika ktory troszke juz tych skrzy naprawil to potwierdzi to z czystym sumieniem.Nie zmienia to jednak faktu ze to jednoczesnie najbardziej wygodna skrzynia -chyba ze ktos ma uprzedzenie do melexow :) Na koniec najwazniejsza sprawa -podniesienie mocy, tutaj juz trzeba sie dobrze zastanowic nad tym czy kiedys bedzie nam brakowac mocy .Zazwyczaj nie da sie tak podniesc niutona jak w manualu bo skrzynia wariuje a co do ryzyka uszkodzenia to juz loteria.Mimo wszystko i tak podzielam zdanie autora tematu ,bo jednak jak by nie bylo to jest wygoda :good:

Opublikowano

Audi raczej nigdy nie bylo liderem w dziedzinie automatycznych skrzyn biegow.

Automaty dla audi od dawien dawna robi ZF, zresztą nie tylko dla audi. Skrzynie steptronic w benzynowych BMW to dokładnie ten sam model przekładni ZF co tiptronik w audi, 5HP19, z tym, że napęd wyprowadzono na tył, nie na przód czy 4x4. ZF z serii 5HPxx montowano też np. w Jaguarach, Porsche i kilku innych markach także stwierdzenie, że audi robi kiepskie automaty jest co najmniej dyskusyjne. Mało który producent aut opracowuje i produkuje automaty własnym sumptem. Swoje skrzynie robi sam np. Mercedes i ich starsze konstrukcje to była klasa sama dla siebie, nowsze nie wiem.

W starszych audi tiptroniki padają z powodu wyeksploatowania tych samochodów, a nie nieudanej konstrukcji tej przekładni bo ta jest całkiem dobra. Myślę, że w przypadku prawie nowego auta z przebiegiem w okolicach 150- 200 tys można liczyć na bezproblemową eksploatację jeszcze przez +/- 100-150 tysięcy, sprawdzić historię serwisową, wymieniać terminowo olej i będzie ok :good:

Opublikowano

"Myślę, że w przypadku prawie nowego auta z przebiegiem w okolicach 150- 200 tys można liczyć na bezproblemową eksploatację jeszcze przez +/- 100-150 tysięcy, sprawdzić historię serwisową, wymieniać terminowo olej i będzie ok :good:

" odnosnie cvt - http://www.prnd.pl/porady-asb/multitronic-01j - . A to ze audi nie jest producentem skrzyn to z tym sie zgodze, bardziej chodzilo mi o dobor producenta montowanych skrzyn.Np bmw w dieslach glownie montowano oplowskie skrzynie Gm mimo ze dyskusyjna marka jednak potrafily sobie niezle radzic z dosc duzymi obciazeniami nawt po sofcie np 330d przenosily naprawde spory moment co nie znaczy ze tez nie byly awaryjne :)

Opublikowano

Akurat skrzynie GM-a w dieslach BMW ledwo co dawały sobie rade z przenoszeniem fabrycznego momentu i mocy, dla kogoś z ciężką nogą rozerwanie tej transmisji to tylko kwestia czasu nawet przy niedużym przebiegu, chipowanie 3.0d z automatem raczej jest odradzane :wink4:

Opublikowano

olo avf mam taką prośbę - jak nie masz na pewny temat pojęcia to proszę nie zabieraj głosu bo szkoda zaśmiecać portal.... Pierdzielisz takie bzdury, że ręce opadają... :facepalm:

Opublikowano

Odradzane moze i jest ale prawie co drgie 3.0d jest po programie i tragedii nie ma jak narazie :)

do Panton- wybacz mi wszechwiedzacy ze cie urazilem :notworthy: :notworthy: :notworthy::)

Opublikowano

mnie nie uraziłeś tylko jak ktoś przeczyta to co napisałeś to będzie miał błędne pojęcie o tym temacie a po co kogoś wprowadzać w błąd?

"to raczej nie idzie w parze z mocnym silnikiem a szczegolnie w dieslu( duzy moment)"

Bzdura! VW Phaeton ma skrzynię automatyczną a montowany tam był silnikiem W12 450 KM 560 Nm miał? Audi A8 też w automacie miał silnik W12 420 KM 520 Nm - mało? Audi A8 L 6.3 W12... 500KM ma tiptronica - mało?

Audi S4 B7 V8 4.2, Audi S4 B8 3.0TSFI - wszystko w automacie... mało KM i Nm?

Audi RS5 4.2 V8 450 KM 430 Nm ma S tronic - mało?

Więc o czym Ty piszesz.... zastanów się.

"Audi raczej nigdy nie bylo liderem w dziedzinie automatycznych skrzyn biegow"

Audi w swoich samochodach wstawiało i wstawia skrzynie firmy ZF a firma ta jest jedną z najlepszych na świecie w tej branży... ich tiptronic sprawował i sprawuje się świetnie. Bardzo mocne i trwałe skrzynie odporne na duże obciążenia dlatego Audi z napędem Q wstawiało skrzynie ZF.

Obecnie wypuścili swój produkt Stronic, który jest bardzo ciekawym i dobrze zapowiadającym się produktem. Jeżeli wsadzili to do RS to chyba nie boją się wytrzymałości tej konstrukcji.

"Padaly tipy w tych wczesniejszych modelach o multi juz nie wspominajac."

Bzdura! Jakie TIPy - ZF 5HP19? Tiptronic zawsze cieszył się dobrą opinią i te pierwsze śmigają do tej pory w samochodach, które mają nakręcone po 400kkm i więcej więc nic bardziej głupszego nie mogłeś napisać.

Znam osobiście kilku użytkowników multi w B6, którzy mają grubo ponad 200kkm nalatane i wszystko jest OK. Pierwsze wersje multi miały wady, które zostały usunięte w kolejnej wersji skrzyni (7 lamel) więc bzdury wypisujesz.

"Duzo lepsze sa dwusprzeglowe ,jak narazie sporadyczne usterki w porownaniu do wczesniejszych konstrukcji"

Bzdura! Skrzynie dwusprzęgłowe są delikatniejsze - przykład DSG w VW.

"multitronikiem i nic a nic sie nie dzieje jednak faktem jest -niestety- ze to jedna z najbardziej awaryjnych skrzyn biegow ,wystarczy zapytac pierwszego lepszego mechanika ktory troszke juz tych skrzy naprawil to potwierdzi to z czystym sumieniem."

Bzdura! Pierwsza wersja miała bolączki, których kolejna już nie posiadała bo została poprawiona więc po co wałkować coś, gdzie się kiedyś usłyszało przy piwku z kolegami. Zapraszam do Łodzi to pokaże Ci te padające multitroniki z przebiegiem grubo ponad 200kkm, gdzie nic nie było robione... nie była ona nawet specjalnie serwisowana, nikt nie pilnował wymianu oleju, filtrów i czyszczenia. I chciałbym zobaczyć tego "pierwszego lepszego mechanika", który ogarnia multi.

"Na koniec najwazniejsza sprawa -podniesienie mocy, tutaj juz trzeba sie dobrze zastanowic nad tym czy kiedys bedzie nam brakowac mocy .Zazwyczaj nie da sie tak podniesc niutona jak w manualu bo skrzynia wariuje a co do ryzyka uszkodzenia to juz loteria."

Bzdura! Przewiń wyżej i jeszcze raz przeczytaj samochody o jakiej mocy mają skrzynie automatyczną. Mam znajomego, który posiada VW Phaeton 5.0 TDI... wirusował go i śmiga bez problemów w automacie.

Mało? Rolls-Royce Ghost z silnikiem V12 6,6 bi-turbo 570 KM 780 Nm posiada skrzynię ZF 8HP90, która wytrzymuje do 1000Nm - mało? Ciągniki siodłowe mają automatyczną skrzynie...

Opublikowano

Wynika z tego ze wg ciebie automaty sa bezawaryjne i niezniszczalne a na podstawie tylko jednego czy dwoch znajomych stwierdzasz ze multitronic jest wieczny.(te na 7lamel tez mialy problemy z kompem jak juz) Po co wiec wogle produkowac sie nad wytrzymaloscia dwumasowki jak mozna zapodac sobie tiptronika i 1000Nm :> odrazu rozwiazal by sie problem wielu uzytkownikow podnoszacych znaczaco moc . Bylo by i trwale i wygodnie .... ale ta dyskusja nie ma sensu bo widze ze bezgranicznie wierzysz w potege i bezawaryjnosc automatow :) a do tego jestes arogancki mimo to :hi: i zakonczmy to OT

Opublikowano

Widzę, że merytorycznie nie potrafisz się odnieść do tematu więc co by nie przedłużać to podpowiem, że szybciej zdechnie dwumas niż pierwszy raz wymienisz olej z filtrem w tiptronicu np. 6HP19.

Na koniec mała podpowiedź - odnośnie skrzyni multi na pewno kolega Bart-S pomoże uzupełnić Twoje braki wiedzy i piszę to zupełnie poważnie.

Opublikowano

tutaj akurat sie zgodze fakt dwumas do np 1.9 tdi zdechnie pierwszy w porownaniu do prawidlowo uzytkowanej skrzyni automatycznej ,ale przy zamianie na jednomasowe przy mocnym swapie tiptronik z pwenoscia szybciej sie rozleci , wezmy np b8 3.0 tdi tam juz jet sprzeglo naprawde mocne i trwale tak ze nie ma reguly .jest jeszcze druga strona- koszta ewentualnej naprawy manuala i automata jezeli sie cos posypie .. Bart- s napewno moglby wiecej odemnie napisac odnosnie multi -jednak mam wrazenie ze tobie nie o to tutaj chodzi..

Opublikowano

Pany, nie kłóćcie się :kox: autor wątku pewnie już ma wyrobiony pogląd, że automat to bardzo fajna sprawa :>

Opublikowano

Ale to nie zmienia w zadnym stopniu mojego zdania ze atomatyczna skrznia to super sprawa :good: sam zamierzam nastepne auto zakupic wlasnie w automacie :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...