Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] FORGE FMDVSPLTR - dyskusja o hybrydzie bov/dv


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany od kąd obejrzałem fast and furious zawsze chciałem mieć to szpanerskie pssss pod maską swojego auta. Zwykłe bov'y wychodza różnie w naszych audi, jedni sa zadowoleni inni z kolei odradzają, ale forge ma w ofercie hybrydę. Co o tym myslicie? Soft planuję zrobić za jakieś max 2 miesiące a do tego czasu chciałbym zainstalować FORGE FMDVSPLTR. Jakie są wasze opinie na temat tego zaworu, może ktoś ma/miał poleca bądź nie, proszę o opinie. Wiem że zawór da tylko efekty dźwiękowe ale o to chodzi :naughty:

Opis Produktu ze strony sklepu gdzie można go kupić.

Zawór o unikalnej konstrukcji - atmosferyczno-recyrkulacyjny. Został on zaprojektowany dla silników grupy VAG 1.8T. Zapewnia on odgłos upuszczanego powietrza, a dzięki idealnie dobranej proporcji powietrza powracającego do obiegu nie powoduje żadnych błędów ECU.

Opublikowano

nie powoduje żadnych błędów ECU.

Może i błędów nie powoduje ale za to zakłuca pracę silnika co za tym idzie zmniejsza osiągi i zwiększa spalanie.

Myśle że jak by przebudował układ dolotowy i przepływke przeniósł w inne miejsce to by i zwykły bov móg być w 1.8T i nic złego by się nie działo :gwizdanie:[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2011, 20:27_________________________________________________Może i zły przykład ale zobaczcie że bov jest przed przepływką :mysli:

971372059c5e955a.jpg

Opublikowano

Co o tym myslicie?

FORGE FMCL007P - 390 zł

FORGE FMBSPLTR - 560 zł

170 zł za dodatkowe syczenie z pod machy ? :decayed: Chyba wolałbym doinwestować w stożek gąbkowy.

Opublikowano

splitter

eu3w9.jpg

działa w taki sposób,że część powietrza wraca w obieg,a część jest wypuszczana w atmosferę powodując efekt dźwiękowy- miałem osobiście styczność ze splitterem nic w aucie się nie działo,pod względem spalania-ciężko było coś powiedzieć,bo właściciel miał auto zmodzone i ciężką nogę-więc nie wiadomo,ale obroty były równe,żadnych błędów,czy zakłóceń pracy silnika,na pewno nie zmniejszał mocy auta,bo działał jak standardowa DV,z tym,że miała małą dziurę z boku-sam nawet eksperymentowałem ze "splitterem",a raczej coś na jego wzór

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=90126.0;highlight=splitter

Opublikowano

nie powoduje żadnych błędów ECU.

Może i błędów nie powoduje ale za to zakłuca pracę silnika co za tym idzie zmniejsza osiągi i zwiększa spalanie.

Myśle że jak by przebudował układ dolotowy i przepływke przeniósł w inne miejsce to by i zwykły bov móg być w 1.8T i nic złego by się nie działo :gwizdanie:[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2011, 20:27_________________________________________________Może i zły przykład ale zobaczcie że bov jest przed przepływką :mysli:

971372059c5e955a.jpg

Myśle że ktoś dobrze nad tym pomyslał poniewaz przepływka mierzy powietrze zassane przez co czasy wtryskow są dobierane do ilosci zassanego powietrza. BOV jest w tym przypadku dobrze zamontowany poniewaz powietrze wypuszczane w atmosfere nie jest mierzone przez przeplywke. Tak jak u nas w naszych 1.8 T przeplywka jest przed turbo i zamontowanie BOVA przed nim by bylo bez sensu natomias montaz za turbem by powodowało upust do atmosfery zmierzonego powietrza gdzie mieszanka paliwa do powietrza by byla nieproporcjonalna inaczej bogata i by sie podlewał silnik :gwizdanie:. Przynajmniej ja to tak widze :) . Ciekaw jestem co by sie stało jakby tak przeplywke zamontowac przed przeustnica co by sie dzialo z ukladem jak by na to reagował ECU.
Opublikowano

natomias montaz za turbem by powodowało upust do atmosfery zmierzonego powietrza gdzie mieszanka paliwa do powietrza by byla nieproporcjonalna inaczej bogata i by sie podlewał silnik

tak właśnie się BOVa w B5 montuje i działa-przepływka mierzy powietrze zassane przez turbo,potem turbo to powietrze kompresuje i wtłacza do silnika,a po odjęciu gazu-podciśnienie,jakie wytwarza się w silniku -otwiera BOVa i wypuszcza powietrze w Atmosferę-nic nie zakłóca pracy przepływki,bo upuszcza powietrze już zmierzone,które było potrzebne do ustalenia dawki paliwa,przy normalnej Dv-to powietrze wraca w obieg,ale do dolotu za przepływką,więc też to już nie ma wpływu na ustalanie mieszanki[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:52_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=95398.0

już prowadziliśmy taką dyskusję :wink4:

Opublikowano

Wlasnie rozważam montaż tipa i stożka.

jak założysz Tipa + stożek to zaden splitter nie bedzie ci potrzebny , z seryjnej DV-ki jest dobre jebniecie :good:

Opublikowano

Czy ktos eksperymentował z przepływką zeby ja zamontowac w inne miejsce ??

owiem Ci,ze miejsce jak na zdjęciu ,które grzes1150 wkleił-jest całkiem interesujące :mysli:
Opublikowano

ciekawe jak długo taka przepływka pożyje, poza tym silnik z foty powyżej nie jest raczej na seryjnym sterowniku

Opublikowano

Wlasnie rozważam montaż tipa i stożka.

jak założysz Tipa + stożek to zaden splitter nie bedzie ci potrzebny , z seryjnej DV-ki jest dobre jebniecie :good:

Właśnie zbieram info na ten temat. Słuchałem jak stożek na seryjnej dv wali i jest na prawde dobrze:)

Ze splitera nie będzie żadnego pożytku oprócz syczenia a skoro upuszcza powietrze do atmosfery to cholera czy auto troche nie ucierpi nie sprawności. Niby nikt nie narzeka ale zawsze jest ta niepewność. Stożek podniesie sprawność silnika i da to pieprzone pssst praktycznie w tej samej cenie co splitter a do tego bedzie slychac turbo jak sie wkreca:)

Kwestia jeszcze przemyslenia ale jestem juz chyba blizej montazu stozka z tipem niz splitera

Opublikowano

Co do zdjecia to zauważcie że to nie jest seryjny silnik. Dla modzonego silnika tworzy sie nowe mapy i mozna cuda wianki robić, kombinować, tworzyć ale i tak najważniejsze strojenie.

Ja w życiu bym nie wsadził żadnego "psykacza" bo jest to wkurwiające na dłuższą metę a i tak nigdy nie uda nam sie uzyskać dźwięku takiego jak w STI czy EVO a wszyscy o takim czym marzą i myślą że jak silnik będzie psykał to laską na chodniku sukienki będzie podwiewać i kisiel będzie płynął.

Mój kumpel ma AGU i ma properfecta psykającego. Jeździ na tym juz sporo czasu i nic sie nie dzieje złego z silnikiem. Był u Rogala na diagnostyce przed softem i czeka na strojenie. Ale dźwięk jest taki nijaki. Jak pierd do niczego nie podobny. Fakt że głośny ale jakiś dziwny.

Opublikowano

Ja lada chwila będę robił program, ale przed tym chcę zrobić dolot i IC. Rogal mówił że jak będzie trzeba to BOV'a tez ogarnie bez problemu, kwestia tylko czy jest sens wywalać szmal skoro stożek i tip dadzą mniej więcej podobny efekt. Wiadomo że stozek z tipem nie pierdolnie tak jak pełny bov ale mnie na takim okropnym sapaniu nie zalezy. Niech sobie sapie powiedzmy "na pół gwizdka" a to już sam stożek powinien zrobić.

Opublikowano

Co do zdjecia to zauważcie że to nie jest seryjny silnik. Dla modzonego silnika tworzy sie nowe mapy i mozna cuda wianki robić, kombinować, tworzyć ale i tak najważniejsze strojenie.

Ja w życiu bym nie wsadził żadnego "psykacza" bo jest to wkurwiające na dłuższą metę a i tak nigdy nie uda nam sie uzyskać dźwięku takiego jak w STI czy EVO a wszyscy o takim czym marzą i myślą że jak silnik będzie psykał to laską na chodniku sukienki będzie podwiewać i kisiel będzie płynął.

Mój kumpel ma AGU i ma properfecta psykającego. Jeździ na tym juz sporo czasu i nic sie nie dzieje złego z silnikiem. Był u Rogala na diagnostyce przed softem i czeka na strojenie. Ale dźwięk jest taki nijaki. Jak pierd do niczego nie podobny. Fakt że głośny ale jakiś dziwny.

:good: To już jepiej sobie zmienić auto na WRX STI :evil:

Opublikowano

Wiadomo że stozek z tipem nie pierdolnie tak jak pełny bov ale mnie na takim okropnym sapaniu nie zalezy. Niech sobie sapie powiedzmy "na pół gwizdka" a to już sam stożek powinien zrobić.

no to byś sie zdziwił bo jebniecie jest takie ,ze baby spierdalaja w krzaki z chodnika. znam to z autopsji po 1.8T :cool1:[br]Dopisany: 17 Czerwiec 2011, 14:42_________________________________________________A z 1bara to juz w ogóle :gwizdanie:

Opublikowano

Ale co na zwykłej DV ? Jutro odbieram 710 z TT 225hp (profilaktyczna wymiana) do tego po sofcie zwiększy się boost wiec wiec z tego co piszesz bedzie dobrze sapało:)

Wychodzi na to ze forge'a jednak odpuszcze...

Opublikowano

Ale co na zwykłej DV ? Jutro odbieram 710 z TT 225hp (profilaktyczna wymiana) do tego po sofcie zwiększy się boost wiec wiec z tego co piszesz bedzie dobrze sapało:)

Wychodzi na to ze forge'a jednak odpuszcze...

Tak , na zwykłej DV bedzie ok

BTW od jakiegoś czasu DV-ki czy to z wersji 150KM 180KM 225KM niczym sie nie różnią :cool1:

Opublikowano

heh dobrze wiedzieć, jak zamawiałem to człowiek powiedzial że pasuje do wielu aut/wersji...

no to dobrze ci powiedział

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...