Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Paliwo pb95 vs pb98 vs v-power racing itp


Norbunio

Rekomendowane odpowiedzi

Tak mnie coś tknęło żeby dowiedzieć się o paliwie. Jakie są faktycznie róznice w paliwie pb95 vs pb98 vs v-power racing. Lejąc pb98 nie odczuwam chyba żadnych a przynajmniej nigdy się nad tym nie skupiałem. Jest też v=power racing ale tego nie leje bo jego cena jest zaporowa. Jakie paliwo najlepiej lać do 1.8t, warto dopłacać do pb98 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na wlepie mam 98pb więc leje 98.

Masz wlepe na 98 bo auto trfiło do salonu na mocniejszym sofcie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na wlepie mam 98pb więc leje 98.

Masz wlepe na 98 bo auto trfiło do salonu na mocniejszym sofcie :gwizdanie:

jak na mocniejszym sofcie?-AVJ ma 150 koni ,a 95 RON jest zalecane przez Producenta,jako minimalna ilość oktanów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na wlepie mam 98pb więc leje 98.

Masz wlepe na 98 bo auto trfiło do salonu na mocniejszym sofcie :gwizdanie:

jak na mocniejszym sofcie?-AVJ ma 150 koni ,a 95 RON jest zalecane przez Producenta,jako minimalna ilość oktanów

SPORTEC :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPORTEC :gwizdanie:

no i co z tym softem się zmieniło? przecież to nie jest standardowy soft,tylko zwykły chip http://www.sportec.ch/page3991.html[br]Dopisany: 22 Czerwiec 2011, 23:46_________________________________________________AVJ był produkowany od grudnia 2000,do czerwca 2002,w standardowej,niezminionej wersji softa 150 koni(110 KW) potem szły BFB 163-więc o jakim mocniejszym sofcie mówisz?bo na pewno nie takim,z jakim fabryka je wypuszczała
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im wyższa ilość oktanów-tym silnik będzie miał więcej mocy :wink4:

Niewiele więcej ;P

http://autokult.pl/2011/06/02/liczba-oktanowa-a-moc-silnika

Po części autor pisał na podstawie "Podstawy udowy silników".

Polecam jeszcze wiki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

I ogólnie w google poszukać ;PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:Paliwo PB 95 jest mocniejsze od PB 98! Udowadniamy tę ryzykowną tezę

Okta(nowe) fakty i mity

Jeśli Twój samochód może jeździć na benzynie PB 95, nie ma sensu tankować do niego paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Mocy od tego nie przybędzie,

a wręcz odwrotnie. No chyba że jest to paliwo

o zwiększonej wartości energetycznej lub zawierające większe ilości związków tlenu.

Teoria

Zacznijmy od teorii. Każda benzyna dostępna na stacjach charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami. Pierwsza to wartość opałowa (energetyczna), a więc ilość energii, jaką uzyskuje się w procesie spalenia określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów, odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe. Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej.

Benzyna zaraz po procesie rafinacjicharakteryzujesię niską liczbą oktanową - w granicach 70. Dopiero później, w trakcie uszlachetniania, oktanowość jest podnoszona przez zastosowanie specjalnych dodatków paliwowych, którymi są najczęściej węglowodory o wysokiej oktanowości. W zależności od proporcji mieszanki otrzymuje się finalnyprodukto zadanej liczbie oktanów, który następnie trafianastacje benzynowe.

W udowodnieniu tezy, że paliwo PB 95 daje więcej mocy niż PB 98, przychodzi z pomocą prosta zależność fizyczna.Jakwspomnieliśmy,paliwoowyższej liczbie oktanowej spala się z zasady wolniej od paliwa, które ma tę liczbę mniejszą. Idąc dalej, paliwo, które spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc.

Na hamowni

Teoria teorią, ale jak to wygląda w praktyce? Mając przez lata zakodowaną w głowie prawdę o tym, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej (droższe) jest lepsze od zwykłej ?95?, jakoś nie mogliśmy uwierzyć, że test pokaże co innego. Postanowiliśmy poddać badaniu Cinquecento Sporting na hamowni w krakowskim V-tech Tuning.

Najczęściej stosowane przez polskich kierowców paliwo PB 95 stanowiło bazę naszych testów. Przeprowadzone badanie dało rezultat 59,2 KM na silniku oraz 40,9 KM na kołach. Po zużyciu całego baku udaliśmy się na stację benzynową, by zatankować zwykłą benzynę ?98?. Wynik kolejnego pomiaru na hamowni potwierdził teorię! Auto osiągnęło wyraźnie niższą moc niż na teoretycznie gorszej benzynie PB 95. Wyniosła ona 54,5 KM na silniku i 39,1 KM na kołach. - Prawa fizyki niekłamią - z uśmiechem potwierdził nasze spostrzeżenia Tomasz Pirowski, szef V-tech. A więc test udowodnił, że tankując paliwo o wyższej liczbie oktanowej, powodujemy, że mniej chętnie się ono spala w silniku, a co za tym idzie, traci on na mocy. - Nie jest to żadna rewolucyjna teoria. Potwierdzi wam ją każdy chemik - dodał Pirowski, gdy z niedowierzaniem kręciliśmy głowami. Subiektywne wrażenie, że nasz silnik pracuje lepiej na paliwie 98 wynika z faktu, że spalając paliwo łagodniej, pracuje on niejako z większą kulturą, a więc ciszej. Na ?ucho? jest lepiej, mocy jednak ubywa. Teraz już wiemy, że w myśl znanego sloganu reklamowego ?Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać? nie będziemy już robić sobie ?prezentów?, tankując do zwykłego auta droższe paliwo 98.

Wyjątek od reguły?

Zaintrygowani wynikami pomiarów postanowiliśmy pójść za ciosem i sprawdzić, czy setki amatorów sportowych wrażeń, tankujących szeroko reklamowane paliwa 99+, po prostu dają się nabierać na marketingowe sztuczki. Do paliw 99+ możemy zaliczyć wprowadzony ostatnio na rynek BP Ultimate oraz dobrze znany Shell V-Power 99. Oba te paliwa posiadają oktanowość zbliżoną do 100. Według teorii, moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna dalej spadać. Tymczasem znów zostaliśmy zaskoczeni. Odczyt z hamowni po zatankowaniu benzyny typu 99+ przyniósł wzrost mocy. Osiągnęliśmy wynik 59,8 KM na silniku i aż 42,1 na kołach. To rezultat lepszy niż na paliwie PB 95 i znacznie lepszy niż na zwykłym PB 98. Prawdę mówiąc, byliśmy w tym momencie lekko zdezorientowani. O co tu chodzi?

Po raz kolejny z wyjaśnieniem przyszedł Tomasz Pirowski. - To proste. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 - wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych ?mocnych? paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrostosiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnejmieszanki.Wostatecznymrozrachunkuzwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego ?niechęcią? do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc.

Sport

Ktoś powie, że skoro paliwa o niższej liczbie oktanowej dają wyższą moc, to dlaczego w sporcie używa się benzyn o bardzo wysokiej liczbie oktanowej? Przecież doskonale znany rajdowcom Elf Turbo Max ma liczbę oktanową 101,7.

Spieszymy z wyjaśnieniem. Wspomnieliśmy na początku o zjawisku spalania stukowego. Pojawia się ono w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki wyczynowych samochodów niż silniki aut seryjnych. To dlatego w tych pierwszych należy stosować wysokooktanowe paliwa - po to, aby spowolnić proces spalania. Jest to nieuchronny kompromis powodowany troską o żywotność sportowych silników.

Co ciekawe, gdyby zjawisko spalania stukowego w ogóle nie występowało, można być pewnym, że każda z rajdówek jeździłaby na paliwie o bardzo niskiej oktanowości, w myśl zasady, że do silnika należy stosować benzynę o najmniejszej możliwie liczbie oktanowej, przy której działa on poprawnie. Spalanie stukowe jednak istnieje, przyprawiając o ból głowy konstruktorów silników. Może to i lepiej, bo czy ktokolwiek potrafisobiewyobrazićsamochódWRC na 70-oktanowej benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre dobre, czyli jednak dobrze że lałem pb95. Niebawem z czystej ciekawości sprawdzę jak się lata na Bp ultimate albo v-power racing

Lałem Vpower Racing i różnica była odczuwalna na + Między 95 a 98 nigdy różnicy nie poczułem. Gdzieś też wyczytałem że jak się robi program ma mocniejszej benzynie to już później pasuje na takiej jeździć :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy ale jak ktoś jeżdzi dużo jak ja do Niemiec cżesto i z powrotem to cena też jest ważna, tutaj w Niemczech tankuję na Aral i oni mają normalną Pb95, potem w tej samej cenei jest super benzini ona ma chyba 98 oktanów a najdroższa jest super plus i do niej trzeba dopłacić nie znam jej liczby oktanów temat uzupełnię jak jutro podjadę na Aral i wszystko sprawdzę ale cena jest też ważna :kox: będe tankował V-power ale Diesla jak zmienie auto może w nastepnym roku na A4B8 S-line2.0Tdi 170KM Quattro :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio leje tylko 98 i mocy więcej nie czuje, ale spalanie jest mniejsze

i tak powinno być....na PB98 silnik kulturalniej i ciszej pracuje.......98 dłużej i łagodniej się spala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio leje tylko 98 i mocy więcej nie czuje, ale spalanie jest mniejsze

i tak powinno być....na PB98 silnik kulturalniej i ciszej pracuje.......98 dłużej i łagodniej się spala

Zauważyłem to samo :)

Ps. jak sądzicie stanie sie coś ze skuterkiem 4T jak zaleje do niego Pb98 :decayed:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...