Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Paliwo pb95 vs pb98 vs v-power racing itp


Norbunio

Rekomendowane odpowiedzi

Ja raz z przymusu zalałem na orlenie BP98 bo zajechałem i nie było 95-ki, a miałem sucho w baku, wiec wlałem. MOJE odczucia: NIE OPŁACALNE!!! cały bak poszedł w mgnieniu oka :wallbash: na bp95 robię średnią 7,5l/100km a na pb98 8,4l/100km. dodam że to na tej samej trasie. Podsumowanie: nie dość że więcej za 98 trzeba zapłacić , to jeszcze więcej jej przepala samochód :confused4: NIE OPŁACALNE!!! :hi:

Bo przy samochodzie przystosowanym do PB95 nie ma to najmniejszego sensu - 98 jest mniej kaloryczna niż 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odgrzeję kotleta i dorzucę 3 gr.

Dla 2.0TFSI w B7 producent zaleca Pb98, ale dopuszcza Pb95 z zastrzeżeniem, że auto może nie osiągać deklarowanej mocy. Sterownik będzie przestawiał zapłon, żeby ograniczyć spalanie stukowe. Jeżeli na stacji nominalna PB95 będzie miała więcej oktanów np. 96 a PB98 nie osiągnie nominalnych 98 oktanów, a dajmy na to 97 to różnica w osiągach może być niezauważalna, jak to niektórzy deklarowali.

U siebie mam program robiony u Rogala na paliwie PB98 i pamiętam, że mówił, żeby lać 98 bo inaczej koników ubędzie. Im silnik bardziej wysilony tym paliwo powinno być lepsze, bardziej odporne na spalanie stukowe.

Podsumowując, jeżeli silnik przystosowany do zasilania 95 to od 98 mocy nie przybędzie, a jeżeli silnik przystosowany do Pb98 to należy takiego paliwka używać aby osiągnąc deklarowaną moc bezpiecznie dla silnika.

bzdruraaaaaaa.... przy 2.0TFSI na 95 nie ma różnicy.... te silnik potrzebuje paliwa "nie mniej niż 95" więc jaki jest sens pisać, że potrzebuje 98? Sam osobiście testowałem 95.... pałowałem i auto zapitala... nie występuje również spalanie stukowe.

Jeżeli silnik jest po programie to każdy zaleca 98, wymianę oleju co max 10kkm itp ale jeżeli jest mowa o serii to przy 95 jak najbardziej trzyma moc katalogową. Jak chcesz to mogę Ci udowodnić tylko płacisz za hamownie. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie i nie ma znaczenia co mówią producenci silników i ludzie ze świata sportów motorowych. Niektórzy i tak mają swoje zdanie.

bzdruraaaaaaa.... przy 2.0TFSI na 95 nie ma różnicy.... te silnik potrzebuje paliwa "nie mniej niż 95" więc jaki jest sens pisać, że potrzebuje 98? Sam osobiście testowałem 95.... pałowałem i auto zapitala... nie występuje również spalanie stukowe.

Na 95 może i auto "zapitala", ale na 98 robi to lepiej. Jak może być spalanie stukowe na 95 skoro producent tak oprogramował jednostkę sterującą silnikiem, żeby go nie było nawet tankując gorsze paliwo niż 95. Oczywiście kosztem ograniczenia osiągów.

Jeżeli silnik jest po programie to każdy zaleca 98, wymianę oleju co max 10kkm itp ale jeżeli jest mowa o serii to przy 95 jak najbardziej trzyma moc katalogową. Jak chcesz to mogę Ci udowodnić tylko płacisz za hamownie. :decayed:

Co nazywasz serią w 2.0TFSI B7? Co chcesz udowodnić tą hamownią, że auto ma jednak 200KM jak deklaruje producent czy może na 98 jednak więcej? U mnie na hamowni seria wyszła coś około 220KM oczywiśnie na Pb98. Czy na Pb95 wyszłoby tyle samo skoro nawet sam producent podaje, że na Pb95 auto może nie osiągnąć deklarowanych 200KM?

A może uznana firma ABT Cię przekona? Oni też deklarują , że po modyfikacji na paliwie o mniejszej liczbie oktanowej samochód nie osiągnie deklarowanych 240KM.

http://www.abt-sportsline.pl/images_page/pdf/8E5_120_240_BUL_ISB_Front.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek bez napinki..... przyczepiłem się do Twojego zdania

Dla 2.0TFSI w B7 producent zaleca Pb98, ale dopuszcza Pb95 z zastrzeżeniem, że auto może nie osiągać deklarowanej mocy.
Tak jak napisałem wcześniej jest to bzdura.

Ile ma zdrowa seria 2.0TFSI (BPG, BGB)? - 200KM Zatankuj 95 i przejedź się na hamownie - zobacz ile wypluje. Weź ze sobą 98 i na tym paliwku z tej samej stacji na tej samej hamowni dokonaj pomiaru to będziesz wiedział o czym piszę.

Silniki po modyfikacjach (wirus itp.) to inna bajka i tam się zaleca więcej oktanów ale tutaj piszemy o serii.

I nie podniecaj się tym co pisze producent (np. zużycie oleju 1l na poziomie 1000km to ok) bo ma to tylko na celu utrudnić dla klienta wykazanie w sądzie, że dali duupy. Z tego samego powodu ASO powie, że to nie wada a cecha danego samochodu/produktu.

Twoje auto nie trzyma serii? - "proszę Pana paliwo nie miało 98.... z tego powodu pana silnik nie trzyma katalogowej serii..." To jest kwestia tylko na poziomie prawnym a nie technicznym.

Nie chcę czytać tego co pisze ABT bo jeżeli to jest takie guru to dlaczego silniki po ich modyfikacjach wybuchają? Mniej kolorowych pism a więcej praktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowa seria 2.0TFSI B7 (a przynajmniej BGB) ma sporo więcej niż 200KM, więc to, że na 95 wyjdzie 200KM to niczego nie dowodzi. Cały świat projektuje silniki w ten sam sposób. Dla osiągnięcia zakładanej mocy należy użyć takiego, a takiego paliwa, tyle i tyle mieszanki paliwo/powietrze i zapłon ma występować wtedy i wtedy. W innym przypadku przy gorszej jakości paliwa zapłon ma być tak przestawiony, żeby uniknąć niekontrolowanego spalania (spalanie stukowe). Przy tej samej ilości mieszanki paliwo/powietrze a innym momencie zapłonu generowana moc będzie inna (i właśnie w ten sposób jest ograniczana).

najlepiej z tej samej stacji kupić kilka litrów 95 i kilka litrów 98 - najlepiej "V-Power Racing Szumacher F1" i podjechać na hamownie.... hamownia Ci prawdę powie :decayed:

Obawiam się, ze kilka litrów to za mało, bo po dolewce to będziesz miał mieszankę paliw o wartości oktanowej z przedziału 95-98.

Z Twoich wypowiedzi wnoszę, że jeździsz cały czas na Pb95?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile ma katalogowo, seryjnie BGB jak nie 200KM? To, że są bonusy od producenta to inna bajka... wszystkie silniki 2.0TFSI w B7 seryjnie mają 200KM z wyjątkiem wersji DTM (220KM).

I to wszystko co napisałeś odnośnie projektowania silnika pod paliwo jest prawdą - właśnie z tego samego powodu masz zalecenia "nie mniej niż 95 oktanów".

Jeżeli już mowa o hamowni i pomiarze na jednym (95) i drugim (98) paliwie to chyba logiczne jest, że nie chodzi o wlanie 5l 98 do zbiornika, gdzie była zalana 95. Nie można podłączyć się pod karnisterek z konkretnym paliwem by dokonać pomiaru? Proszę....

Ja latałem i latam na 98 ale jak w wakacje z cenami powariowali to z czystej ciekawości zalałem kilka zbiorników 95 - jeździłem miasto i trasa..... Nie ma żadnej różnicy w mocy czy osiągach samochodu...baaa na 95 na trasie mi nawet mniej spalił chociaż tutaj trudno wnioskować bo wiadomo, że spalanie zależy od stylu jazdy...... I zalewanie serii 98 jest czysto psychologiczne... Poruszyłeś temat wirusa i tutaj zgoda - zalewać tylko 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to wszystko co napisałeś odnośnie projektowania silnika pod paliwo jest prawdą - właśnie z tego samego powodu masz zalecenia "nie mniej niż 95 oktanów".

Dla naszych silników producent zaleca 98 oktanów. To skoro zaprojektowany jest na 98 to musi przesuwać zapłon na 95. Nie da się inaczej.

Niby się zgadzasz w teorii projektowania silników, a jednak upierasz się, że na 95 nie będzie mniejszej mocy (i mówię tu tylko o silnikach przystosowanych do zasilania 98)

Ja latałem i latam na 98 ale jak w wakacje z cenami powariowali to z czystej ciekawości zalałem kilka zbiorników 95 - jeździłem miasto i trasa..... Nie ma żadnej różnicy w mocy czy osiągach samochodu...baaa na 95 na trasie mi nawet mniej spalił chociaż tutaj trudno wnioskować bo wiadomo, że spalanie zależy od stylu jazdy...... I zalewanie serii 98 jest czysto psychologiczne... Poruszyłeś temat wirusa i tutaj zgoda - zalewać tylko 98.

Skoro nie ma różnicy to poco przepłacasz :mysli: tankując 98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś zalewałem cały czas 98 ale tylko więcej palił (nie wspomnę o V-Power Racing :kox:)

Teraz cały czas jeżdżę na 95, auta typu Subaru Impreza STI wymagają ciągłego spalania PB 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to wszystko co napisałeś odnośnie projektowania silnika pod paliwo jest prawdą - właśnie z tego samego powodu masz zalecenia "nie mniej niż 95 oktanów".

Dla naszych silników producent zaleca 98 oktanów. To skoro zaprojektowany jest na 98 to musi przesuwać zapłon na 95. Nie da się inaczej.

Niby się zgadzasz w teorii projektowania silników, a jednak upierasz się, że na 95 nie będzie mniejszej mocy (i mówię tu tylko o silnikach przystosowanych do zasilania 98)

2.0TFSI (200KM) masz na wlewie baku napisane.... "nie mniej niż 95" więc skąd to "...producent zaleca 98 oktanów ..... To skoro zaprojektowany jest na 98..." (?) Zdjęcie mam zrobić tego co producent nakleił na wlewie czy co?

Tak jak wcześniej napisałem - hamownia Ci prawdę powie.... Dokonaj pomiarów to przekonasz się, że bzdurą jest twierdzenie "na 95 samochód może nie trzymać seryjnej mocy...."

Ja latałem i latam na 98 ale jak w wakacje z cenami powariowali to z czystej ciekawości zalałem kilka zbiorników 95 - jeździłem miasto i trasa..... Nie ma żadnej różnicy w mocy czy osiągach samochodu...baaa na 95 na trasie mi nawet mniej spalił chociaż tutaj trudno wnioskować bo wiadomo, że spalanie zależy od stylu jazdy...... I zalewanie serii 98 jest czysto psychologiczne... Poruszyłeś temat wirusa i tutaj zgoda - zalewać tylko 98.

Skoro nie ma różnicy to poco przepłacasz :mysli: tankując 98

ze zwykłego przyzwyczajenia...

[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2011, 16:28_________________________________________________

Ja kiedyś zalewałem cały czas 98 ale tylko więcej palił (nie wspomnę o V-Power Racing :kox:)

Teraz cały czas jeżdżę na 95, auta typu Subaru Impreza STI wymagają ciągłego spalania PB 98.

dokładnie TAAKKK....... :good: i nie róbmy z 2.0T jakiegoś sportowego potwora, który wymaga dużej liczby oktanowej... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0TFSI (200KM) masz na wlewie baku napisane.... "nie mniej niż 95" więc skąd to "...producent zaleca 98 oktanów ..... To skoro zaprojektowany jest na 98..." (?) Zdjęcie mam zrobić tego co producent nakleił na wlewie czy co?

Zgadzam się, że na wlepce jest min Pb95 ale jak zajrzysz do instrukcji to małym druczkiem jest napisane, że stosowanie paliwa o liczbie oktanowej 95 powoduje obniżenie mocy.

dokładnie TAAKKK....... :good: i nie róbmy z 2.0T jakiegoś sportowego potwora, który wymaga dużej liczby oktanowej... :wink4:

2.0T nie musi być super sportowcem, żeby musiało stosować 98, wystarczy, że tak producent napisał soft sterownika

Tak jak wcześniej napisałem - hamownia Ci prawdę powie.... Dokonaj pomiarów to przekonasz się, że bzdurą jest twierdzenie "na 95 samochód może nie trzymać seryjnej mocy...."

Nie twierdzę, że na 95 auto może nie trzymać seryjnej (deklarowanej) mocy, bo na seryjnym programie na 98 wyjdzie np. 220KM a na 95 wyjdzie np. 200KM. Czy to znaczy, że jest dobrze bo trzyma deklarowaną przez producenta moc? Nawet jeżeli osiągnie 200KM, ale niekoniecznie może to być w deklarowanym zakresie obrotów 5100-6000 dla 2.0TFSI B7. Wyższa moc wymaga stosowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Zatankuj bak 95 i sprawdź na hamowni ile wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie muszę hamować bo wiem ile wyjdzie na 95 vs 98...... ale Ty jak swoją furmankę na hamownie wsadzisz i porównasz wykresy z 95 i 98 to będziesz w głębokim szoku.

I wtedy mi pokażesz różnicę tych 20KM.... ba pokażesz mi różnicę 5KM na korzyść 98 to oddam za hamownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że na 95 auto może nie trzymać seryjnej (deklarowanej) mocy, bo na seryjnym programie na 98 wyjdzie np. 220KM a na 95 wyjdzie np. 200KM.

No coś ty, jakieś 5 koni chyba jest różnicy jak kiedyś hamowałem na 95. Żadne 20. Jak znajdę wykres to wkleję.

P.S. a jak 2,0 TFSI miał 205 KM i 280 Nm w serii to już taka lipa .. :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc ludzi ulega magii reklamy :polew:

Tak naprawde produkcja paliw wzbogaconych wyglada tak ze jest to paliwo standard plus minimalna ilosc dodatku, ktory realnie nic nie daje.....

Napewno nic nie wyczysci, ani nie pomoze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc ludzi ulega magii reklamy :polew:

Tak naprawde produkcja paliw wzbogaconych wyglada tak ze jest to paliwo standard plus minimalna ilosc dodatku, ktory realnie nic nie daje.....

Napewno nic nie wyczysci, ani nie pomoze....

To kup chłopie uturbioną jednostkę, coś w niej dłubnij, następnie zalej 95 polataj, potem V-Power Racing i uważaj żeby Cię z kapci nie wyrwało bo tak niezauważalna różnica będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc ludzi ulega magii reklamy :polew:

Tak naprawde produkcja paliw wzbogaconych wyglada tak ze jest to paliwo standard plus minimalna ilosc dodatku, ktory realnie nic nie daje.....

Napewno nic nie wyczysci, ani nie pomoze....

To kup chłopie uturbioną jednostkę, coś w niej dłubnij, następnie zalej 95 polataj, potem V-Power Racing i uważaj żeby Cię z kapci nie wyrwało bo tak niezauważalna różnica będzie.

To tak samo jak niektorzy wywalaja kata, montuja strumienice i maja +50km :polew:

Kolego nawet nie wiesz o czym piszesz........

Ja akurat mam ta przyjemnosc wiedziec o paliwach troche wiecej niz Ty (bez urazy) :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że dla silników 2.0TFSI w B7 najlepszym paliwem jest Pb98 i podany przeze mnie argument, zgrabnie przemilczany przez Panton-a,

ale jak zajrzysz do instrukcji to małym druczkiem jest napisane, że stosowanie paliwa o liczbie oktanowej 95 powoduje obniżenie mocy.

to potwierdza. Żaden producent nie pisałby czegość takiego jeżeli nie byłoby to prawdą, bo takie stwierdzenie działa na jego niekorzyść.

I dotyczy to liczby oktanowej paliwa (np. zwykła 98 na stacji Bliska, Neste), a nie przynależności do grupy tzw. paliw Premium (Verva, Ultimate, itp.), które oprócz liczby oktanów 98 mają różnego rodzaju dodatki.

Dla silników seryjnych, dla których producent zaleca Pb95 nie ma sensu stosować paliw o większej liczbie oktanowej.

Jeżeli ktoś ma ochotę, to proponuje poczytać w sieci fachowe publikacje na temat silników 2.0TFSI (o tej serii, która była w B7). Niestety większość fajnych opracowań jest w języku niemieckim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...