Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Paliwo pb95 vs pb98 vs v-power racing itp


Norbunio

Rekomendowane odpowiedzi

im wyższa ilość oktanów-tym silnik będzie miał więcej mocy :wink4:

Typowy stereotyp. Nieprawda.

Powinno się lać tyle oktanów ile zaleca producent, ponieważ silnik jest skonstruowany pod dane paliwo.

Jeśli producent zaleca Pb95 i zalejesz 98 to w 80% przypadkach silnik będzie słabszy. Chyba, że może chodzić na obu paliwach - Mercedes 190 (ma przełącznik).

Lać tyle oktanów ile zalecają i zawsze na dobrej stacji. Ja zazwyczaj korzystam z Shella, ewentualnie z Bliskiej (paliwa Orlen) i zazwyczaj bardzo tanie paliwo jest (a hotdogi świetne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo należy lać takie jak zalecił producent samochodu.

A dla wszystkich zagorzałych zwolenników verv, v-powerów, i innych turbo hiper marketingowo nazwanych paliw polecam przeczytać:

http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-paliw-verva-vt241.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego 1.8T AJL leję 98 bo tak mam na wlepce. Zalewałem kilka razy 95 i nie odczuwałem różnicy zarówno w hałasie silnika jak i w przyspieszeniu. Na 98 mam po prostu mniejsze spalanie i dlatego je tankuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy potwierdzam co opisują w linku który podał kolega mat-85 rozmawiałem dzisiaj z koleszką ze stacji shell w Szczecinie mówi że jemu też wciskają pierdółki co do zalet v-power itp... i każą mówić ludzią jakie to jest cudowne, prawda jest taka jak ktoś ma duży motorek to nie potrzebuje pomocy v-powerka a jak ktoś ma mały motorekjak ja to tylko paliwo rakietowe pomoże :kox: :kox: :kox: :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy potwierdzam co opisują w linku który podał kolega mat-85 rozmawiałem dzisiaj z koleszką ze stacji shell w Szczecinie mówi że jemu też wciskają pierdółki co do zalet v-power itp... i każą mówić ludzią jakie to jest cudowne, prawda jest taka jak ktoś ma duży motorek to nie potrzebuje pomocy v-powerka a jak ktoś ma mały motorekjak ja to tylko paliwo rakietowe pomoże :kox: :kox: :kox: :kox:

bardziej by pomógł swap na coś "normalnego" do jazdy polecam 2.7 :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abdul81 mówisz że 2,7 motorek plus paliwko rakietowe to była by moc! :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w końcu warto lać do mojego 2.7t Shell Vpower Racing czy po prostu tylko przepłacam przy tankowaniu ????

Przepłacasz. Jeśli zrobiłbyś program pod dane paliwo, to wtedy musisz tylko takie lać, ale na serii nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest to też przypadkiem tak że oprócz oktanów i innych właściwości paliwa sygnowane symbolami stacji na której je tankujesz ja np orlen czyli verva mają dodatki które niejako dbają o silnik. Moja szwagierka pracuje na lotosie i coś tak burczała w tym temacie :tongue4:[br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 09:28_________________________________________________na lotosie ale oczywiscie nie na stacji tylko przy paliwkch majstruje chemikiem jes :wink4:t[br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 09:30_________________________________________________heh moim zdaniem lepiej lać nie zaszkodzi a może pomoże :wallbash:[br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 09:38_________________________________________________a w sumie to w myśl zasady im mnie wiesz tym lepiej śpisz i dłużej żyjesz lepiej nie pytać ja leje lepsze paliwko. nie zaszkodzi a może coś pomoże. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gargamel autko z USA (2.0TFSI) ma napisane "nie mniej niż 95" .............. więc można lać 95 i 98 - jak kto woli i lubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w końcu warto lać do mojego 2.7t Shell Vpower Racing czy po prostu tylko przepłacam przy tankowaniu ????

Przepłacasz. Jeśli zrobiłbyś program pod dane paliwo, to wtedy musisz tylko takie lać, ale na serii nie ma sensu.

no nie seria bo po sofcie ale na jakie paliwo to pierun wie hehe

co tam ja leje albo ultimate 98 albo Vpower racing nie zaszkodzi a może coś da:) przynajmniej bedę miał wrażenie że lepiej jeździ :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm jak masz Auto z USraju to sprawdź na czym tam jeździło:) Ludzie kupują samochody z USA i leja paliwo po 6zl:)

A od początku jeździło na jakiejś 91:) Czasami popadamy w paranoje...

tam inaczej przelicza się liczbę oktanową :wallbash: to są takie same paliwa, :wallbash: tylko że u nich jest pb91 pb93

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio leje tylko 98 i mocy więcej nie czuje, ale spalanie jest mniejsze

A jak to jest z tą PB 98 u nas w 2,0 TFSI (ja mam BGB) ?? Ja leję 98, bo mam taką wlepę na baku i program, więc po co oszczędzać, ale pytam z czystej ciekawości - można spokojnie na PB 95 śmigać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio leje tylko 98 i mocy więcej nie czuje, ale spalanie jest mniejsze

A jak to jest z tą PB 98 u nas w 2,0 TFSI (ja mam BGB) ?? Ja leję 98, bo mam taką wlepę na baku i program, więc po co oszczędzać, ale pytam z czystej ciekawości - można spokojnie na PB 95 śmigać ??

można spokojnie na PB95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nie ma sensu przepłacać, tym bardziej że u nas (w Polsce) paliwa to jeden wielki shit !! Teraz nie wiem gdzie mam wyniki testów paliw (ale jak je znajdę to wrzucę na forum) ale prawda jest taka że w 90% badanych paliw liczbę oktanową 98 posiadały nieliczne paliwa sygnowane logo PB98 ! PB95 były praktycznie wszystkie poniżej minimum.. Z badań wynikało że lejąc PB98 uzyskiwało się pożądane 95 oktanów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę swoje 3 grosze jako były pracownik popularnej w PL sieci stacji paliw, miałem wgląd w dokumentacje przywożonego cysterną paliwa i co ciekawe 95 nigdy nie miała poniżej 96okt. a 98 albo ledwo łapała 98 albo była w okolicach 97 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej z tej samej stacji kupić kilka litrów 95 i kilka litrów 98 - najlepiej "V-Power Racing Szumacher F1" i podjechać na hamownie.... hamownia Ci prawdę powie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odgrzeję kotleta i dorzucę 3 gr.

Dla 2.0TFSI w B7 producent zaleca Pb98, ale dopuszcza Pb95 z zastrzeżeniem, że auto może nie osiągać deklarowanej mocy. Sterownik będzie przestawiał zapłon, żeby ograniczyć spalanie stukowe. Jeżeli na stacji nominalna PB95 będzie miała więcej oktanów np. 96 a PB98 nie osiągnie nominalnych 98 oktanów, a dajmy na to 97 to różnica w osiągach może być niezauważalna, jak to niektórzy deklarowali.

U siebie mam program robiony u Rogala na paliwie PB98 i pamiętam, że mówił, żeby lać 98 bo inaczej koników ubędzie. Im silnik bardziej wysilony tym paliwo powinno być lepsze, bardziej odporne na spalanie stukowe.

Podsumowując, jeżeli silnik przystosowany do zasilania 95 to od 98 mocy nie przybędzie, a jeżeli silnik przystosowany do Pb98 to należy takiego paliwka używać aby osiągnąc deklarowaną moc bezpiecznie dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz z przymusu zalałem na orlenie BP98 bo zajechałem i nie było 95-ki, a miałem sucho w baku, wiec wlałem. MOJE odczucia: NIE OPŁACALNE!!! cały bak poszedł w mgnieniu oka :wallbash: na bp95 robię średnią 7,5l/100km a na pb98 8,4l/100km. dodam że to na tej samej trasie. Podsumowanie: nie dość że więcej za 98 trzeba zapłacić , to jeszcze więcej jej przepala samochód :confused4: NIE OPŁACALNE!!! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...