Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Paliwo pb95 vs pb98 vs v-power racing itp


Norbunio

Rekomendowane odpowiedzi

Wiekszosc ludzi ulega magii reklamy :polew:

Tak naprawde produkcja paliw wzbogaconych wyglada tak ze jest to paliwo standard plus minimalna ilosc dodatku, ktory realnie nic nie daje.....

Napewno nic nie wyczysci, ani nie pomoze....

To kup chłopie uturbioną jednostkę, coś w niej dłubnij, następnie zalej 95 polataj, potem V-Power Racing i uważaj żeby Cię z kapci nie wyrwało bo tak niezauważalna różnica będzie.

To tak samo jak niektorzy wywalaja kata, montuja strumienice i maja +50km :polew:

Kolego nawet nie wiesz o czym piszesz........

Ja akurat mam ta przyjemnosc wiedziec o paliwach troche wiecej niz Ty (bez urazy) :polew:

W takim razie jeżeli jesteś zdania, że V- Power Racing generuje takie same osiągi jak 98 okt.którejkolwiek z rafinerii to może i masz, ale przyjemność niewiedzy o paliwach :confused4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, czepiajac sie szczegolow - NIE GENERUJE TYCH SAMYCH OSIAGÓW. Przy aucie 100 konnym wygeneruje Ci moze 1 km wiecej, moze.....

Fakt ten wiele razy potwierdzany byl testami.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, czepiajac sie szczegolow - NIE GENERUJE TYCH SAMYCH OSIAGÓW. Przy aucie 100 konnym wygeneruje Ci moze 1 km wiecej, moze.....

Fakt ten wiele razy potwierdzany byl testami.....

Dlatego napisałem o autach doładowanych dysponujących sporymi mocami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku aut cywilnych, roznica jest w granicy bledu pomiaru.

W przypadku aut >200km moze to byc kilka km, ale nadal w codziennym uzytkowaniu nie bedzie to odczuwalne.

No chyba ze auta wymagaja paliw wzbogaconych (>98okt) to wtedy przy zmniejszaniu liczby oktan, silnik bd wyraznie gorzej pracowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł wierz mi ,że nawet w moim RS-ie jest to mega odczuwalne, u kumpla w EVO VIII niejakiego patafiana Poźka, też była za***ista różnica, oba auta wymagają min.98.

Zawody, czy upalanie zawsze V- PR 99+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku aut cywilnych, roznica jest w granicy bledu pomiaru.

W przypadku aut >200km moze to byc kilka km, ale nadal w codziennym uzytkowaniu nie bedzie to odczuwalne.

No chyba ze auta wymagaja paliw wzbogaconych (>98okt) to wtedy przy zmniejszaniu liczby oktan, silnik bd wyraznie gorzej pracowal

Zapominacie jeszcze o stukaniu :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku aut cywilnych, roznica jest w granicy bledu pomiaru.

W przypadku aut >200km moze to byc kilka km, ale nadal w codziennym uzytkowaniu nie bedzie to odczuwalne.

No chyba ze auta wymagaja paliw wzbogaconych (>98okt) to wtedy przy zmniejszaniu liczby oktan, silnik bd wyraznie gorzej pracowal

Zapominacie jeszcze o stukaniu :gwizdanie:

Było wcześniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że dla silników 2.0TFSI w B7 najlepszym paliwem jest Pb98 i podany przeze mnie argument, zgrabnie przemilczany przez Panton-a,

ale jak zajrzysz do instrukcji to małym druczkiem jest napisane, że stosowanie paliwa o liczbie oktanowej 95 powoduje obniżenie mocy.

to potwierdza. Żaden producent nie pisałby czegość takiego jeżeli nie byłoby to prawdą, bo takie stwierdzenie działa na jego niekorzyść.

I dotyczy to liczby oktanowej paliwa (np. zwykła 98 na stacji Bliska, Neste), a nie przynależności do grupy tzw. paliw Premium (Verva, Ultimate, itp.), które oprócz liczby oktanów 98 mają różnego rodzaju dodatki.

Dla silników seryjnych, dla których producent zaleca Pb95 nie ma sensu stosować paliw o większej liczbie oktanowej.

Jeżeli ktoś ma ochotę, to proponuje poczytać w sieci fachowe publikacje na temat silników 2.0TFSI (o tej serii, która była w B7). Niestety większość fajnych opracowań jest w języku niemieckim.

eeehhhh oporny jesteś ale trudno.... napisałem już sto razy byś pojechał na hamownie i zrobił pomiary na 95 i 98 a wtedy porównał wykresy w 2.0TFSI 200KM montowanych w B7 ty jednak się upierasz nadal przy swoim bo się naczytałeś "fachowej literatury", którą w większości można się podcierać.... Twoja "fachowa literatura" czy ASO podaje, że silnik TFSI może brać 1l oleju na 1000km i jest OK a ja między wymianami nie dolewam i jakimś cudem wystarcza.... Jeszcze raz Ci powtórzę - mniej kolorowych świerszczyków i teoretyzowania a więcej praktyki. Oczywiście 98 jest wymagana przy pewnych silnikach ale nie jest to silnik Audi 2.0T montowany w B7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Twoja zawiść nie pozwala Ci prowadzić merytorycznej dyskusji. W naszych rozważaniach nie podałeś nawet jednego argumentu na poparcie swojej teorii.

Skąd u Ciebie wiedza jakie artykuły czytam? To, że ty gustujesz w świerszczykach nie znaczy, że inni też to lubią. Na jakie podstawie oceniasz moje przygotowanie teoretyczne i praktyczne? Wiesz jakie szkoły kończyłem i czym zajmuję się zawodowo? Czy obrażanie innych sprawia, że czujesz się bardziej męski?

Potraktuj to jako pytania retoryczne.

I przepraszam Kolegów za odejście od tematu wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden z Was nie podał mierzalnego argumentu - zmierzcie czasy przyspieszenia na jednym biegu np 50-140 na 3 na obydwu paliwach i będzie wszystko jasne.

W ten sposób robicie tylko śmietnik w stylu moja racja jest mojsza.

Standardowy AWT 1.8T na oleju napędowym(koniecznie Verva-Power Racer Dynamic Diesel) podawanym przez wtryskiwacze z lpg ma więcej koni - możecie jechać na hamownię i sami sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na wlepie mam 98pb więc leje 98.

:mysli: Kolego gdzie masz taka wlepe?

ja mialem avj 2001 i przy wlewie do baku mialem wlepe dokladnie 91/95pb

teraz mam bex i mam 95/98pb :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości przeczytałem cały wątek i moja opinia jest taka, że w kontekście B7 2.0 T 200KM na benzynie 98 samochód lepiej "idzie". W tej chwili jezdze dwoma 2-litrówkami (sedan i avant) i w jednym i drugim odczuwam lepsze przyspieszenie na benzynie 98 oktanowej.

Zatem zgadzam sie z opinia, że do tych silników zalecaną benzyną jest 98, a 95 moze pogorszyc osiągi (zgodnie z tym co producent zapisał w książce obslugi).

Te silniki automatycznie regulują kat wyprzedzenia zapłonu, zmieniac dawki paliwa, zmieniac stopien sprężania na podstawie zalanego paliwa, ale zestrojone sa na benzyne 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...