Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Napęd Quattro,a uślizg z tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak masz od kogoś się pożyczyć całych kół to przełóż i jedź się przejedź, nie kupuj od razu nowych opon bo jeśli to nie będzie wina kół to kasa idzie w błoto ;/

Opublikowano

co i tak nie zmienia faktu ,że przy Q muszą być 4 takie same gumy

Opublikowano

czy ja wiem, ja u siebie mam 2 rożne komplety (przód inny niż tył) i nic mi się nie dzieje prawda że jeśli załóżmy przód bedzie już jak slik a tył nowy to będzie mogło coś się dziać ale tak to wątpie

Opublikowano

Powodzenia :gwizdanie: :good:

Opublikowano

co i tak nie zmienia faktu ,że przy Q muszą być 4 takie same gumy

Potwierdzam w 100%

miałem różne rozmiary na przodzie i na tyle i jeździło mi się fatalnie.Tył uciekał przy większych prędkościach na łuku.Jak zmieniłem opony na ten sam rozmiar to auto trzyma się jak przyklejone do drogi.

Opublikowano

jest tego na forum ,zaleca się opony tej samej marki ,rozmiar,nawet wysokość bieżnika [br]Dopisany: 17 Sierpień 2011, 23:44_________________________________________________

co i tak nie zmienia faktu ,że przy Q muszą być 4 takie same gumy

Potwierdzam w 100%

miałem różne rozmiary na przodzie i na tyle i jeździło mi się fatalnie.Tył uciekał przy większych prędkościach na łuku.Jak zmieniłem opony na ten sam rozmiar to auto trzyma się jak przyklejone do drogi.

uprzedziłeś mnie :wink4:

Opublikowano

nie tak do konca

powiem inaczej, jezeli na kazdym kole bedzie inne koło auto bedzie normalnie sie poruszac

ale w naszych "kochanych" autkach jest takie dziadostwo jak EDS które powoduje takie zachowanie auta

mechanizmy róznicowe w tym TorSen normalnie radza sobie bez tego układu

osobiscie sprawdzałem, po wyłaczeniu układu ABS/EDS auto normalnie sie poruszało

po właczeniu działy sie cuda, zwłaszcza na zakretach

Opublikowano

Pytanie czy EDS nie działa tylko do prędkości 40km/h?

Opublikowano

w osce do 30 w Q do 60km/h

Opublikowano

EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Jeden z typów układów kontroli trakcji pełniący funkcje podobne do mechanizmu blokady układu różnicowego, czyli umożliwienie przeniesienie napędu na koło o dobrej przyczepności gdy drugie koło utraciło przyczepność, ale bez blokowania mechanizmu różnicowego[1]. Poprawia bezpieczeństwo i pewność prowadzenia auta.

System rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABS-u. Jeśli obroty kół są różne, to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg, co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS, ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABS-u.

EDS jest często stosowany w samochodach przeznaczonych do jazdy po drogach asfaltowych, ale wykonanych na podobieństwo pojazdów o charakterze terenowym. Stosuje się tam EDS, aby auto w terenie radziło sobie tak, jak samochód terenowy z blokadą mechaniczną układu różnicowego. Negatywną cechą EDS jest to, że podczas jazdy w trudnym terenie mogą ulec przegrzaniu hamulce. W takim przypadku EDS wykryje nadmierną temperaturę hamulca i wyłączy EDS, aby nie doprowadzić do uszkodzenia hamulców. Przegrzanie hamulców może nastąpić nawet po ok. 200 metrach jazdy terenowej. System EDS jest zazwyczaj elementem elektronicznej kontroli pracy silnika (np. ESP, ASR), który potrafi zmienić moc silnika wykrywając różnice w obrotach kół napędzanych i nienapędzanych.

Opublikowano
:bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:
Opublikowano

ale litanię kolega zapodał kwoli wyjaśnień :notworthy: :oklaski: :oklaski: :oklaski:

Opublikowano

kopiuj-wklej :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Opublikowano

Proste pytanie.

Czy wyłącznik esp czy też eds jest potwierdzeniem posiadania tych systemów czy nie zawsze są montowane z wyłącznikiem ?:)

Pozdro

Opublikowano

układ EDS tak samo jak ABS jest właczony na stałe

ESP i tym samym ASR mozesz wyłaczyc przyciskiem na desce

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...