lukwas1992 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 jak masz od kogoś się pożyczyć całych kół to przełóż i jedź się przejedź, nie kupuj od razu nowych opon bo jeśli to nie będzie wina kół to kasa idzie w błoto ;/
Arturoo Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 co i tak nie zmienia faktu ,że przy Q muszą być 4 takie same gumy
lukwas1992 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 czy ja wiem, ja u siebie mam 2 rożne komplety (przód inny niż tył) i nic mi się nie dzieje prawda że jeśli załóżmy przód bedzie już jak slik a tył nowy to będzie mogło coś się dziać ale tak to wątpie
lukwas1992 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 jeśli wiesz coś więcej na ten temat to podziel się, mogę sie mylić
hubtychy Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2011 co i tak nie zmienia faktu ,że przy Q muszą być 4 takie same gumy Potwierdzam w 100% miałem różne rozmiary na przodzie i na tyle i jeździło mi się fatalnie.Tył uciekał przy większych prędkościach na łuku.Jak zmieniłem opony na ten sam rozmiar to auto trzyma się jak przyklejone do drogi.
Arturoo Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 jest tego na forum ,zaleca się opony tej samej marki ,rozmiar,nawet wysokość bieżnika [br]Dopisany: 17 Sierpień 2011, 23:44_________________________________________________ co i tak nie zmienia faktu ,że przy Q muszą być 4 takie same gumy Potwierdzam w 100% miałem różne rozmiary na przodzie i na tyle i jeździło mi się fatalnie.Tył uciekał przy większych prędkościach na łuku.Jak zmieniłem opony na ten sam rozmiar to auto trzyma się jak przyklejone do drogi. uprzedziłeś mnie
Dev Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 nie tak do konca powiem inaczej, jezeli na kazdym kole bedzie inne koło auto bedzie normalnie sie poruszac ale w naszych "kochanych" autkach jest takie dziadostwo jak EDS które powoduje takie zachowanie auta mechanizmy róznicowe w tym TorSen normalnie radza sobie bez tego układu osobiscie sprawdzałem, po wyłaczeniu układu ABS/EDS auto normalnie sie poruszało po właczeniu działy sie cuda, zwłaszcza na zakretach
hubtychy Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2011 No właśnie u mnie to raczej EDS wariował w zakrętach.Na szczęście teraz jest już wszystko tak jak być powinno.
krzysztofquattro Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Pytanie czy EDS nie działa tylko do prędkości 40km/h?
hubtychy Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2011 EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Jeden z typów układów kontroli trakcji pełniący funkcje podobne do mechanizmu blokady układu różnicowego, czyli umożliwienie przeniesienie napędu na koło o dobrej przyczepności gdy drugie koło utraciło przyczepność, ale bez blokowania mechanizmu różnicowego[1]. Poprawia bezpieczeństwo i pewność prowadzenia auta. System rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABS-u. Jeśli obroty kół są różne, to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg, co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS, ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABS-u. EDS jest często stosowany w samochodach przeznaczonych do jazdy po drogach asfaltowych, ale wykonanych na podobieństwo pojazdów o charakterze terenowym. Stosuje się tam EDS, aby auto w terenie radziło sobie tak, jak samochód terenowy z blokadą mechaniczną układu różnicowego. Negatywną cechą EDS jest to, że podczas jazdy w trudnym terenie mogą ulec przegrzaniu hamulce. W takim przypadku EDS wykryje nadmierną temperaturę hamulca i wyłączy EDS, aby nie doprowadzić do uszkodzenia hamulców. Przegrzanie hamulców może nastąpić nawet po ok. 200 metrach jazdy terenowej. System EDS jest zazwyczaj elementem elektronicznej kontroli pracy silnika (np. ESP, ASR), który potrafi zmienić moc silnika wykrywając różnice w obrotach kół napędzanych i nienapędzanych.
Arturoo Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 ale litanię kolega zapodał kwoli wyjaśnień :oklaski: :oklaski: :oklaski:
hubtychy Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2011 kopiuj-wklej :wallbash: ciocia wikipedia :polew:
Mushu123 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Proste pytanie. Czy wyłącznik esp czy też eds jest potwierdzeniem posiadania tych systemów czy nie zawsze są montowane z wyłącznikiem ? Pozdro
Dev Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 układ EDS tak samo jak ABS jest właczony na stałe ESP i tym samym ASR mozesz wyłaczyc przyciskiem na desce
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się