Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne buczenie w Audi A4 B6 1.9TDI AWX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

od 3 tygodni moja "niunia" zaczęła buczeć :wallbash:, bardzo słyszalne jest to przy prędkości 80 Km/h. Powiedzcie co może być przyczyną takiego zachowania. Nie jest to wina plecionki ani układu wydechowego bo te rzeczy były już dokładnie sprawdzane. Najdziwniejsze jest to, że buczenie słychać z prawej strony w okolicach filtra powietrza. Może trzeba przeprowadzić jakąś regulacje. Wcześniej nie miałem takich objawów, słyszałem jedynie pracującą turbinę. Kolega powiedział mi, że trzeba sprawdzić połączenie intercoolera z rurami odprowadzającymi powietrze bo tam ponoć czasami to połączenie lubi pękać. Sprawdzał to mechanik i stwierdził, że od strony intercoolera wszystko jest ok (strona lewa) natomiast powiedział, że faktycznie buczenie słychać z prawej strony gdzie rurą powietrze doprowadzane jest do filtra powietrza.

Proszę pomóżcie mi :angry: bo nie wiem co mam robić a powiem szczerze jest to denerwujące. Wstyd żeby w takim aucie tak buczało :disgust:

Pozdrawiam all

ZeeBee[br]Dopisany: 29 Styczeń 2008, 14:22 _________________________________________________Byłem dzisiaj w ASO i wykluczyli usterkę zaworu sterowania powietrzem doprowadzanego do turbiny. Najlepsze jest to słuchajcie: powiedzieli mi w ASO, że jeśli chce to mogą poszukać co jest przyczyną buczenia, najprawdopodobniej pobiera "lewe powietrze" czyli jest gdzieś nieszczelność układu doprowadzającego powietrze. Najprawdopodobniej problem tkwi w układzie pod filtrem powietrza. Oszacowali mi koszt znalezienia przyczyny UWAGA!!! 600 zl :polew: moje zdumienie jakie mi towarzyszyło przerodziło się w szyderczy śmiech. Zabijając ich śmiechem wróciłem do domu z postanowieniem, że koła mojej "niuni" na podnośniku ASO nie spoczną. :> Ciekaw jestem ile wyniósłby koszt całej naprawy: znalezienie usterki+część+robocizna. :mysli:. A tak w ogóle koszt jednej roboczo-godziny w ASO wynosi 180 zł. Nic, chyba będę musiał sam sobie poradzić z tym problemem. Sprawdzę jeszcze jedną rzecz bo przyznam się, że miałem malowany prawy błotnik i może lakierni coś zrobił bo chyba ściągał błotnik do malowania.

Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc

Pozdrawiam

ZeeBee

Opublikowano

u mnie coś rezonuje ale tylko na biegu jałowym i to pewnie zawieszki wydechu.

a możesz dokładniej opisać to buczenie ? ew. kiedy występuje np. przy wkręcaniu na obroty czy może w drugą stronę ?

to co możesz sam zrobić to otwórz maske padz kogoś w srodku i niech trochę pogazuje - jeżeli będzie dziura to może uda Ci się usłyszeć gdzie ma pożyczkę "lewego" powietrza :mysli:

Opublikowano

u mnie coś rezonuje ale tylko na biegu jałowym i to pewnie zawieszki wydechu.

a możesz dokładniej opisać to buczenie ? ew. kiedy występuje np. przy wkręcaniu na obroty czy może w drugą stronę ?

to co możesz sam zrobić to otwórz maske padz kogoś w srodku i niech trochę pogazuje - jeżeli będzie dziura to może uda Ci się usłyszeć gdzie ma pożyczkę "lewego" powietrza :mysli:

to jest taki basowy dźwięk, występuje w każdym momencie ale najbardziej słyszalny jest przy prędkościach: 50km/h , 80 km/g, 110 km/h. Występuje przy wkręcaniu na obroty i w drugą strone. Już siedziałem w samochodzie i "gazowałem", każdy kto słuchał tego dźwięku na zew. stwierdza, że faktycznie słychać i na tym diagnoza się kończy. Jeśli lekko wcisnę palcem zawór sterowania powietrzem to buczenie ustępuje. Zawór był sprawdzany w ASO i jest dobry więc nie szukam przyczyny w złym zaworze. Szkoda, że większość obecnych mechaników podejmuje się tylko napraw związanych z wymianą zużytej części na nową a gdy pojawia się inny problem nad którym trzeba troszeczkę posiedzieć i pogłówkować to umywają ręce :disgust:.

Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc :th:

Opublikowano

Witam

No i u mnie w AFN'ie też jest to buczenie tylko nie miałem kiedy dokładnie zdiagnozować skąd pochodzi, ale dzisiaj posadziłem moją kobietę za kółko otworzyłem maskę i ona wkręcała silnik na obroty kiedy najbardziej buczy... Okazało się, że buczy tak jak u kolegi z okolic filtra powietrza. Po zdjęciu tych łączników którymi jest doporowadzane powietrze do filtra i zatkaniu ręką dopływu powietrza do obudowy filtra buczenie cichnie. Wskazywało by to na jakieś lewe powietrze tylko gdzie ono się dostaje. Może obudowa jest pęknięta od spodu? Jutro będę szukał winowajcy... Jak ktoś miał podobny przypadek i udało mu się to rozwiązać proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

wyciagnijcie filtr wraz z obudowa to kilka minut,i obejzyjcie dokladnie wraz z samym filtrem czy niema w nim dziury

Opublikowano

Niestety nie jest to wina obudowy filtra :( sprawdzałem ją i jest cała, po wyjęciu filtra i odpaleniu auta przy otwartej obudowie filtra powietrza to buczenie wychodzi jeszcze bardziej z głębi. Byłem pod autem i jak ruszałem wydechem to albo się nasilało albo słabło... może jest kat zapchany i te spaliny gdzieś tam się blokują i dlatego buczy? A może jest to wina plecionki? co prawda byłem u dwóch magików to mi jeden powiedział, że to dwumas bo miał taki jeden przypadek w 2,5 TDI i pewnie teraz wszystko co jest związane z buczeniem to u niego padnięty jest dwumas, a drugi powiedział, że to jest normalne w dieslu i ewentualnie mam czekać aż się coś rozleci to będzie wiadomo co naprawiać :/

Opublikowano

Własnie dziś zdiagnozowałem to samo. Pojechałem sprawdzić wydech, a panowie od razu spostrzegli że buczenie jest z okolic filtra powietrza. Jak tylko dopadnę parę wolnych chwil, rozbiorę filtr i zobaczę. Autko było uderzone właśnie z tej strony, więc sprawa prawdopopodobna...

Opublikowano

Witam, adaho u mnie tak jak u ciebie na biegu jałowym słychać taki metaliczny rezonans, jak tylko przygazuję to ok, jak sie schyliłem to chyba dochodzi ze środkowego tłumika i strasznie drży u mnie cała rura z tłumikiem. Co można na to poradzić, co to jest ta plecionka, pewnie coś w katalizatorze, a może to jakieś gumowe zaczepy się posypały?

Opublikowano

Witam, adaho u mnie tak jak u ciebie na biegu jałowym słychać taki metaliczny rezonans, jak tylko przygazuję to ok, jak sie schyliłem to chyba dochodzi ze środkowego tłumika i strasznie drży u mnie cała rura z tłumikiem. Co można na to poradzić, co to jest ta plecionka, pewnie coś w katalizatorze, a może to jakieś gumowe zaczepy się posypały?

to pewnie plecionka - na szczęście to nic drogiego. podjedz do warsztatu niech obejrzą

Opublikowano

No i byłem dzisiaj na kanale, okazało się że to wina środkowej obejmy gumowej na rurce, jak pociągnąłem w dół rurę to cisza, na razie zrobiłem taką małą partyzantkę, wcisnąłem tam dodatkowy kawałek gumy i na razie cisza :>

Opublikowano

A ja też usunałem usterkę - okazało się że przy zakładaniu nowego prawego błotnika ktoś zapomniał o tłumiku zasysanego powietrza - jest ono zasysane nie tylko przewodem biegnącym od przodu grilla, ale także posiada dodatkowy dolot z nadkola - i ten otwór nie był odpowiednio tłumiony. Koszt odpowiedniego plastikowego elementu w salonie Audi - 100 zł. Cisza - bezcenna :cool:

Opublikowano

A ja też usunałem usterkę - okazało się że przy zakładaniu nowego prawego błotnika ktoś zapomniał o tłumiku zasysanego powietrza - jest ono zasysane nie tylko przewodem biegnącym od przodu grilla, ale także posiada dodatkowy dolot z nadkola - i ten otwór nie był odpowiednio tłumiony. Koszt odpowiedniego plastikowego elementu w salonie Audi - 100 zł. Cisza - bezcenna :cool:

Witaj DERIC czy możesz jaśniej opisać o jaki dolot z nadkola chodzi? W ogóle jeśli możesz to opisz jaśniej jak się do tego zabrać, co trzeba odkręcić, gdzie i takie tam

Pozdrawiam i dziękuję

ZeeBee

Opublikowano

Jak napisałem, powietrze do filtra jest zasysane nie tylko przewodem biegnącym do przedniego pasa, ale także jakby tyłem, czyli z prawego nadkola auta. Ja miałem auto uderzone w prawy błotnik, i przy montażu nowego błotnika zapomniano o tłumiku powietrza zasysanego z nadkola. To plastikowy ślimak kosztujący w salonie koło 100 zł. Thats all...

Opublikowano

Jak napisałem, powietrze do filtra jest zasysane nie tylko przewodem biegnącym do przedniego pasa, ale także jakby tyłem, czyli z prawego nadkola auta. Ja miałem auto uderzone w prawy błotnik, i przy montażu nowego błotnika zapomniano o tłumiku powietrza zasysanego z nadkola. To plastikowy ślimak kosztujący w salonie koło 100 zł. Thats all...

ok, thx all :kox:

Opublikowano

witam!

Miałem podobny objaw - tzn, metaliczny dźwięk pochodzący z układu wydechowego. Okazało się, iż rozsypał się katalizator i część jego wpadła do rury wydechowej. Macherzy rozkręcili rurę, wytrzepali co trzeba i teraz cisza i komfort.

Pozdrawiam

doktorJ

Opublikowano

No i byłem dzisiaj na kanale, okazało się że to wina środkowej obejmy gumowej na rurce, jak pociągnąłem w dół rurę to cisza, na razie zrobiłem taką małą partyzantkę, wcisnąłem tam dodatkowy kawałek gumy i na razie cisza :>

ostrzegam przed stosowaniem jakis dodatkowych gum w celu uszczelnienia dolotu. jezeli cokolwiek wpadnie tam poleci do turbiny, jezeli poleci do turbiny narobi duzego balaganu....

Opublikowano

Musashi nie ma takiej możliwości bo ja poprostu wcisnąłem gumę w jedno z mocowań podtrzymującą rurę bo tam się wyrobiło i to na wysokości tylnego siedzenia oczywiście pod spodem a nie przy silniku, pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Z moim AWXem mam podobny problem - jeśli chodzio "buczenie". Pojawia się ono w granicach 1400 do 1800 obrotów i charakteryzuje sie głębokim basem. Odgłos ten jest wysoko nie komfortowy - a słychać go wyraźnie jadąc np 60km/h na 4 biegu. Z informacji dodatkowych informuje iż samochód miał uszkodzony przód-był wymieniany cały pas przedni - w sumie buczenie pojawiło się po całej przygodzie.

Podejrzewam że może to byc wina nie zamontowania "tłumika" rury pod pasem dolnym która doprowadza powietrze do intrcoolera (przez pomyłke kupiłem tą rure bez wyjscia na ten tłumik). Proszę o info czy ten dziwny odgłos może być efektem braku w/w elementu , czy moze szukać gdzie indziej -ale z drugiej strony widze ze taki objaw maja inni użytkownicy i przyczyny są różne (jest tez opcja że podczas wypadku tzn przemieszczeniea silnika coś sie uszkodziło - np plecionka albo jakis element ukł wydechowego). Wszystkie poduchy pod silnikiem i skrzynia są nowe.

Prosze o porade gdzie szukać usterki bo nie wiem od czego zacząć - silnik jest ok (sprawdzony)- mocy tez nie brakuje.

Ps. Jesli ktoś zna jakiś dobry warsztat na terenie śląska który mógłby mi pomóc to też prosze o namiar.

Opublikowano

odglos wystepuje przy jezdzie ze stala predkoscia, czy przy przyspieszaniu?

jezeli mowisz o elemencie gumowym stanowiacym przednia poduszke silnika to jak najbardziej moze to byc przycyzna.

czy o tlumiku- kompensatorze cisnienia w dolocie?

Opublikowano

odglos wystepuje przy jezdzie ze stala predkoscia, czy przy przyspieszaniu?

jezeli mowisz o elemencie gumowym stanowiacym przednia poduszke silnika to jak najbardziej moze to byc przycyzna.

czy o tlumiku- kompensatorze cisnienia w dolocie?

Odgłos w tych granicach obrotów wystepuje i przy stałej jeździe i przy przyspieszaniu (tylko przy przyspieszaniu jest głosniejszy). A jeżeli chodzi o ten tłumik - to jest to plastikowe hermetyczne pudyłko (8E0 129 955) przymocowane przewodem do w/w rury (8E0 199 521). Jest ono zamocowane po prawej stronie silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...