soolek Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Ratujcie, bo nie wiem, co dalej począć. Samochód ściąga mi przy ostrym/gwałtownym hamowaniu (podczas jazdy jest cacy). Pojawiło się to jakieś 2 miesiące temu (po wymianie tylnych tarcz, klocków i łożysk) Ciśnienie w oponach OK. Koła wyważone. Opony zimowe nowe (GoodYear UG7 założone w listopadzie - przed pojawiem się tego problemu). Dzisiaj samochód był na ścieżce i hamulce podobno są idealne (wydruk poniżej). Zawiecha też w stanie idealnym (tak określił mechanior) Wymieniłem prawą końcówkę - była tak zapieczona, że nie dało się jej regulować, a chciałem jeszcze raz ustawić zbieżność. Zbieżność ustawiona (wydruk załączony). Wszystko jest niby OK, a samochód dalej jedzie na prawo przy ostrym hamowaniu. Najbardziej zauważalne jest to podczas trasy, po dłuższym nieużywaniu hamulców. Poradzcie, co jeszcze mogę sprawdzić (Przednie łożyska też są OK) Mechanior mówił jeszcze, że nie może idealnie ustawić zbieżności, bo tylna belka lekko go ciągnie. Podregulował ją lekko, ale stwierdził, że można ją jeszcze "rozwiercić" i powinno być idealnie
Musashi Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 dziwne zachowanie. ja bym podjechał na kotrole geometrii nadwozia. przyjrzałbym się luzom w zawieszeniu. rolki powinny wykazac różnice w sile hamowania, nawet nieduża różnica pomiędzy stronami da efekt ściągania. więc to raczej sprawa el. zawieszenia tzn el. metalowo-gumowych. troche nie rozumiem idei rozwiercania. nie działaja linki do tego co zamieściłeś.
soolek Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2008 Musashi, spróbuj to sobie otworzyć w nowym oknie, powinno chyba zadziałać. Mała różnica w hamowaniu jest, jak widać właśnie na wydrukach, ale podobno taka różnica powinna być niezauważalna. Zawiecha jest w stanie idealnym - sprawdzone. Wczoraj byłem jeszcze u innego fachowca i ustawił zbieżnośc za pomocą latareczki i wskaźników, a nie kompa i...od razu widać różnicę. Samochód podczas jazdy nie ściąga, kierownicę mam minimalnie skręconą w prawo. Niestety lekkie ściąganie przy ostrym hamowaniu pozostało. Czy powinienem przejrzeć jakieś zaciski, tłoczki, czy jak to tam się nazywa? A może ABS działa niedokładnie - można to jakoś zVAGować?
Musashi Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 generalnie z pomiarow ktore zamiesciles powinien samochod sciagac w lewo, a przy hamowaniu delikatnie w prawo. przyjrzyj się dokładnie bieżnikowi każdej z opon. byc moze prawa i lewa strona nie sa rowno zuzyte. kiedys mialem sytuacje, ze robilismy z kumplem u niego hamulce. robilem swoje a on zakladal po kolei kola. i kola ktore chodzily na tylnej, osi dal na lewa strone a te z przedniej dal na prawa.... efekt jak ruszylismy do testow to az sie poscilem auto sciagalo troche przy jezdzie, a przy hamowaniu zdecydowanie. pierwsze poszlo cisnienie kol, dopiero przypadkiem zauwazylem ze biezniki po jednej stronie sa wysokie a po drugiej niskie. po przelozeniu kol wszystko wrocilo do normy.
soolek Opublikowano 2 Lutego 2008 Autor Opublikowano 2 Lutego 2008 Koła raczej odpadają. Oponki są nófki sztuki. Ciśnienie sprawdzone. Bieżnik obejrzany - żadnych niepokojących oznak. Zbieżność ustawiłem raz jeszcze za pomocą latareczek i tablic ze wskaźnikami - 1000 razy lepsze niż komputerowe. Samochód podczas nie ściąga. Podczas hamowania też się trochę poprawiło, ale nie jest idealnie, więc stawiam na hamulce, tylko nie wiem, czy mam szukać w jakichś zaciskach, czy ... No właśnie nie wiem.
Musashi Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 no tutaj to mozliwosci jest duzo i trudno powiedziec jednoznacznie, grubosc tarczy, klockow, byc moze klocki sa rozne, moze zacisk blokuje delikantie. a byc moze kiedys zacisk jednej strony byl wymieniany. skoro sciaganie pojawia sie przy hamowaniu nalezaloby sie przyjrzec hamulcom. natomiast nie mozna twierdzic ze geometria na przyrzadach elektronicznych jest gorsza. zalezy to tylko i wylacznie od kalibracji urzadzen pomiarowych oraz starannosci wykonujacego.
nex Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 edmondo problem który opisujesz pojawił się u mnie po wymianie klocków wszystkich na nowe. Identyczny problem jaki opisujesz. Musashi to nie opony, na letnich 16 miałem to samo co po przełożeniu na 15 zimowe całkiem inne koła. Ja nie przykładam do tego na razie wagi ale jak ostro zahamuje to widać jak przechyla przod auta jak by delikatnie na bok i ściąga na prawo. Jak jade obojetne z jaka predkoscia bez hamowania auto jedzie idealnie prosto. 2 razy pojawiła mi się kontrolka ABS podczas jazdy w duzych odstepach czasu i nie podczas hamowania tylko jazdy. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu już się nie powtórzyło. Nie wiem czy to ma coś z tym wspólnego. edmondo daj znać jak rozwiążesz problem
soolek Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Opublikowano 5 Lutego 2009 Niestety nadal lekkie ściąganie mam - dzisiaj nawet sprawdzałem przy ostrym hamowaniu. Chyba spróbuję z zestawem naprawczym zacisków + wymiana płynu.
nex Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 tak Ci to bardzo przeszkadza? Mnie tez wkurza ale nie zaprzątam sobie tym głowy. Jestem tylko pewien ze stalo sie to po wymianie klockow, wiec cos młody jak wymienial musial .. Jak rozwiazesz napisz
wojtekce Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 przełóż klocki hamulcowe przednie z prawego koła na lewe i wykonaj jazde próbną
soolek Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Opublikowano 5 Lutego 2009 No ja może trochę przewrażliwiony jestem, ale lubię jak wszystko technicznie gra w moim samochodzie.
wojtekce Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 No ja może trochę przewrażliwiony jestem, ale lubię jak wszystko technicznie gra w moim samochodzie. chyba większość
soolek Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2009 nex, ja chwilowo temat odpuściełem - ćwiczę cierpliwość. Być może pod koniec miesiąca wszystkie zaciski dostaną zestawy naprawcze + nowy płyn itd. (Miałem jeszcze zmieniać tarcze & klocki, ale jakoś wolno się zużywają ) Po tym zabiegu zobaczymy co i jak.
Pandzior Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Czy luzy w zawieszeniu mogą powodować ściąganie przy hamowaniu? Założyłem dziś nowe zimówki oraz wymieniłem tarcze na przodzie. Klocki wymieniane w czerwcu i podczas hamowania ściąga mnie w prawo.
Gość Autonet Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 Być moze koło ktores lepiej bierze sprawdz hamulce
rudyinho Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 temat dawno nie odświeżany, a szukam rozwiązania. Po wymianie łożyska lewy przód przy hamowaniu ściąga w lewo... według mnie to znacznie. Przed wymianą było wszystko ok. Wczoraj odebrałem auto od mechanika i dzisiaj dopiero to zauważyłem dlatego żadnych akcji nie mogłm podjąć. Proszę o pomoc
Jakub_electronic Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 kiedyś miałem podobną sytuacje w aucie i winne były przewody hamulcowe elastyczne (zatkane)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się