Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana amortyzatorów tył w A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu dopadł mnie problem z bocznym noszeniem auta na nierównościach szczególnie poprzecznych. Tył wpadał w dziwne wibracje i ,,tańczył" po całej drodze. Moje przypuszczenia potwierdził diagnosta podczas przeglądu. Do wymiany tylny prawy amortyzator. Wyznaję zasadę, że amortyzatory wymieniamy parami.

Zakupiłem niezbędne części - Nowe amory, odbije i osłony.

 

Niezbędne narzędzia:

- klucze nasadowe: 16 , 13 , (cienko ścienna 17)

- klucz rurka cienkościenny długi 17 (do poluzowania śruby od mocowania kanapy tylnej / może być klucz nastawny)

- śrubokręt krzyżak i płaski

- imbus 6

- ściski do sprężyn ( bez tego nie ma co się zabierać do pracy )

Pierwsze musimy się uporać z dojściem do śrub mocujących amortyzator wewnątrz kabiny. W tym celu demontujemy roletę i odkręcamy próg bagażnika - 2 śruby / krzyżak

Demontujemy wykładzinę bagażnika. Przymocowana jest dwoma klamrami do zaczepiania bagażu - i tu również śruby / krzyżak.

Teraz musimy zdemontować boczki. W tym celu demontujemy zaczepy od bagażu w boczkach,l.

Odkręcamy wkręt przytrzymujący dolny i górny plastik obudowy.

Śrubokrętem płaskim delikatnie podważamy gniazdo zapalniczki wyciągamy i odpinamy od przewodów. Odkręcamy śrubę znajdującą się w miejscu gdzie mocuje sie roletę. Kluczem rurka cienkościenna 17 lub kluczem nastawnym popuszczamy nakrętkę kontrującą bolec do mocowania kanapy i po tej czynności imbusem wykręcamy trzpień z pierścieniem i nakrętką naraz. Delikatnie odginamy obicie boczne kanapy i luzujemy śrubokrętem zatrzask i obicie odginamy w kierunku do kabiny. Odkręcamy ostatni wkręt łączący górny i dolny plastik i energicznie pociągamy cały boczek, jest on zaczepiony jeszcze 2 zatrzaskami ale z nimi już nie ma problemu.

Całą operacje powtarzamy dla drugiej strony.

Teraz już jak na dłoni mamy 2 śruby 13 mocujące amortyzator:

Podnosimy Auto zdejmujemy koło i odkręcamy śrubę 16 mocującą amortyzator do belki. Będzie nam potrzebny klucz nasadowy z grzechotką 16 i płaska 16-ka by przytrzymać nakrętkę ( strzałka )

Przyciskamy belkę by amortyzator wyskoczył z mocowania. Odkręcamy górne 13-ki. Przekręcamy amortyzator o 45 stopni by plastikowe ząbki wskoczyły w otwory i pociągamy w dół.

Amortyzator bierzemy na warsztat:

- Dobrze jest sobie oznaczyć markerem jak powinny być ułożone wszystkie elementy względem sprężyny i amortyzatora

- Demontujemy kapselek - płaski śrubokręt się przyda,

- Zakładamy i skręcamy ściski do sprężyn

- kluczem 17 nasadowym odkręcamy nakrętkę mocującą amortyzator o góry.

- po odkręceniu wyjmujemy stare odboje w moim przypadku były w kawałkach i osłonę gumową ( również w tragicznym stanie)

- wyciągamy plastikowe zabezpieczenie i wyjmujemy stary amortyzator.

Prawy amortyzator u mnie był w takim stanie że bez problemu ręką i bez wysiłku mogłem przesuwać nim w górę i w dół.

Wypakowujemy nowy amortyzator i odboje. Montujemy w kolejności odwrotnej.

Teraz możemy przystąpić do montażu w aucie również zachowując kolejność odwrotną do demontażu.

Ważne by nie skręcać tej dolnej śruby 16 na maxa gdy auto jest u ,,góry". Należy założyć koło opuścić autko i ,,po bujać" nim trochę by amortyzator dobrze ułożył się w tulei.

Teraz trzeba się położyć pod samochód i mocno dokręcić śrubę.

Czynność tak samo powtarzamy dla drugiej strony

Cała czynność wymiany z poskręcaniem z powrotem boczków i plastików zajęła ok 4h.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Odswieze troche temat. Nie moge odkrecic nakretki mocujacej amortyzator u gory. Niestety obraca sie tlok amortyzatora gdy probuje odkrecic. Musialbym czyms przytrzymac od gory za ta wystajaca koncowke. Tylko jakiego uzyc klucza do odkrecenia? Bo wiadomo ze w takim przypadku 17 nasadowa odpada. Mam taka oczkowa zakrzywiona ale niestety jest zbyt gruba :kwasny:

Opublikowano

Odswieze troche temat. Nie moge odkrecic nakretki mocujacej amortyzator u gory. Niestety obraca sie tlok amortyzatora gdy probuje odkrecic. Musialbym czyms przytrzymac od gory za ta wystajaca koncowke. Tylko jakiego uzyc klucza do odkrecenia? Bo wiadomo ze w takim przypadku 17 nasadowa odpada. Mam taka oczkowa zakrzywiona ale niestety jest zbyt gruba :kwasny:

No niestety, ale bez oczkowej odgiętej się nie obędzie raczej.

A ja przytrzymywałem tłoczek amorka takim małym francuzem, który zacisnąłem na tym spłaszczeniu na końcu, wcześniej nałożywszy klucz na nakrętkę.

Opublikowano

Trzeba tylko pamietac ze chyba nie wszystkie oczkowe odgiete wejda. Bo ja akurat mialem problem ;( Drugiej nie mam wiec teraz bede szukac klucza i prace skonczylem na poskrecaniu wszystkiego tak jak bylo. Swoja droga to wymieniam sprezyny bo mam obnizajace a chce ori. Ale to i tak wiaze sie praktycznie z tym tematem.

Opublikowano

Witam

Orientuje się ktoś gdzie można kupić ten krzyżak plastikowy i jaka może być cena??

a po co Ci on?
Opublikowano

Bo ostatnio jak wymieniałem amorki był on skrzywiony ale wówczas nie miałem pod reką więc założyłem taki jak był. Teraz szykuje mi sie znów wymiana więc założył bym dobry... chyba że nie ma on wpływu na nic.

Opublikowano

mam pytanie po odkreceniu śruby górnej na amortyzatorze wszystko powinno juz zejsc bez zadnych dodatkowych kombinacji?

podejrzewam ze u mnie sie zapiekło i nie chce zejsc ta poduszka mc persona

z gory dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam

Opublikowano

Musi zejść, jest tylko jedna nakrętka

Opublikowano

po co wam foto, odkręcacie śrubę przy sankach i dwie od góry, w AV jest o tyle prościej że po zdjęciu boczka wszystko widać jak na dłoni

Opublikowano

Świetny manual, jak będę robił drugą stronę, postaram się zrobić zdjęcia. Mam jednak pytanie. Ma ktoś może zdjęcia ze składania całości?? chodzi mi o plastikową nakładkę na amortyzator która idzie na teleskop już z założoną sprężyną, i ma takie 4 wypustki, "przytrzymująca" sprężynę. Nie za bardzo wiem jaką to ma pełnić rolę :) w końcu jest z plastiku, a siły tutaj urywaja głowę :D Podobnie zastanawiam się co to jest za element nr 14 :)

Ogólnie mógłby ktoś uzupełnić ten rysunek z ETKI numerami części :)

Opublikowano

Ja za tydzień mniej więcej będę zakładał zawias bo z reklamacji wraca więc jakie chcesz te zdjęcia? 

Opublikowano

Pewnie głupie pytanie, ale jak montuje się tutaj odbój? Na zdjęciu mamy 13-odbój, 11-pierścień i 9-duża podkładka. Czy w tym miejscu idzie coś jeszcze? W tym wątku https://a4-klub.pl/topic/65616-all-b5-amortyzatory-tył-wymiana-pytanie-o-szczegół/  kolega pisze o jakiejś zawleczce, następnie aby pierścień(nr 11 na zdjęciu?) wcisnąć w odbój, Następnie piszę 

Cytat

Odbój nie pójdzie teraz w dół bo jest hamowany przez metalową podkładkę i nie pójdzie w górę bo opiera się o łożysko amortyzatora, czyli siedzi SZTYWNO.

O jaką podkładkę chodzi, która ma hamować odbój przed ruchem w dół?

Jaką zawleczkę miał kolega na myśli?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...