darulez Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Witam Od jakiegos czasu obserwuje zachlapane miesje w okolicy zaworu EGR, co wytre - to po kilkuset km znowu uflogane.. czasem na cieplym silniku i wolnych obrotach slychac "czkawke" z zaworka. Kiedys mechanik powiedział żeby sie za bardzo tym nie przejmowac, ale ja sie przejmować zacząłem Czy moglby ktoś z Was przyblizyć techniczne aspekty ...skąd ten olej sie tam bierze i jakie ilości swiadcza że dzieje sie cos niedobrego...o co dokładnie? Czy naprawa wziaze sie z wymiana samego zaworka i zbagatelizowac zapaćkanie olejem, czy może slady oleju oznaczja, że przepuszczają oliwe w dolot walnięte uszczelniacze turbawki? Dodam , żę monitoruje stan oleju na bieżaco i nie zauważylem ubytków. Dzieki za techiczne wytlumaczenie.
adadur Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 Mechanik bardzo dobrze ci powiedział. W zasadzie kompletnie nie ma czym się martwić. Od biedy możesz VAGiem sprawdzić czy EGR działa prawidłowo. Poprostu w AJM te EGR są dość wadliwe tzn. olej przez złe pasowanie (lub złe uszczelnienie) trzpienia od grzybka przedostaje się do tych otworków i nimi po troszku "pluje" olejem. Nie sa to duże ilości wręcz minimalne ale po czasie potrafią zabrudzić silnik. Rozwiązania masz dwa o ile EGR prawidłowo pracuje: - dać sobie spokuj - kupić nowy (polecam z ASO ale słyszałem że są zamienniki innych firm) Mnie to też denerwuje ale śmigam tak już 2 lata i jest wszystko OK od czasu do czasu przemyje dynksem (benzynką ekstrakcyjną) i tyle.
darulez Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 Bede testował niedługo ERG bo zamówilem kabelek u VIAKENA, wtedy sie okaze czy spełnia swoją role.. Słyszy sie czasem o opcji zaslepienia EGR ( dawniej chiptunerzy mieli w zwyczaju to robic ) Czy ktos ma z Was zaslepiony? jakies przeciwskazania? na forum Mastersa jest troszke o tym << http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=325&postdays=0&postorder=asc&start=0 >> i tez pisze w sumie z zapytaniem czy ta rurka na gorze grzybka odpowiada za skok zaworu, bo wniokuje ze sterowne jest to podcisnieniowo. Dzieki
spanky Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 temat szlusznosci badz nie zaslepiania EGR byl poruszany wielokrotnie [opcja szukaj ] i tez pisze w sumie z zapytaniem czy ta rurka na gorze grzybka odpowiada za skok zaworu, bo wniokuje ze sterowne jest to podcisnieniowo. tak jest ... wystarczy zdjac, zaslepic [np srubka] i masz odlaczony EGR ...
Musashi Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 jezeli stac ciebie na wymiane bym wymienil, jezeli masz pilnijesze wydatki wylacz go. w sumie zalezy w jakiej kondycji jest silnik. jezeli swoje wyjezdzil i ma tendencje do wewnetrznego pocenia sie, szkoda kasy na EGR, nowy szybko zmieni wyglad. zawsze pozostaje opcja czyszczenia. bylo na forum.
adadur Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 zawsze pozostaje opcja czyszczenia. bylo na forum. Jeżeli ma przedmuchy oleju przez te otwory pod grzybiekiem EGRa to nic to nie pomoże - będzie tylka satysfakcja że wewnątrz jest czysty (do czasu)
wujaszq Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam ja rownież mam podobny problem. Zawor Erg jest cały zaciapany olejem ale oprocz tego zaraz na poczatku rury wylotowej z turbiny na laczeniu miedzy gumowa rura od turbiny do metalowej biegnacej pod zderzakiem ktora prowadzi do intercoolera mam znaczny wyciek oleju. I teraz jest pytanie czy to turbina jest nieszczelna i pakuje olej w caly uklad ( przewody, intercooler i erg ) czy to wina samego Erg Prosze o pomoc dzieki wielkie z gory
GRazny Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam ja rownież mam podobny problem. Zawor Erg jest cały zaciapany olejem ale oprocz tego zaraz na poczatku rury wylotowej z turbiny na laczeniu miedzy gumowa rura od turbiny do metalowej biegnacej pod zderzakiem ktora prowadzi do intercoolera mam znaczny wyciek oleju. I teraz jest pytanie czy to turbina jest nieszczelna i pakuje olej w caly uklad ( przewody, intercooler i erg ) czy to wina samego Erg Prosze o pomoc dzieki wielkie z gory temat sprzed 2 lat... jak widać wyżej... problemem jest olej z odmy jako takiej... wymienisz EGR.. pojeździsz trochę i będzie znowu to samo... rozwiązaniem jest zamontowanie OCT (Oil Catch Tanker) gdzie oliwa będzie się odkładać... zapuść w szukajce...
aju Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 egr przecież sam nie produkuje oleju, olej w egr bierze się z dolotu a w dolocie z turbiny
wujaszq Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Wiec źrodlo wycieku oleju znajduje sie raczej w turbinie skoro Cieknie z weża zaraz pod zderzakiem ??
MRoger Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 A w turbinie z odmy w odmie z góry silnika w górze silnika z miski olejowej w misce olejowej ze sklepu .... itp ... itd wszystko było bardzo dokładnie opisywane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się