Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Co ma wilgotność powietrza do zachowania się auta.


kuba111

Rekomendowane odpowiedzi

Wita serdecznie jak myślicie co ma wspólnego wilgotność powietrza do zachowania się auta.Mianowicie u mnie są takie objawy, że kiedy pada deszcz albo jest mokro na dworze lub wieczorami auto lepiej pracuje.Nie czuć dokuczliwych wibracji i podczas ruszania nic nie wpada w rezonans.Auto lepiej przyspiesza i jest cichsze.Jak tylko jest sucho mam wrażenie że auto jest takie przymulone i podczas ruszania coś go trzęsie.Wymieniłem kopletne sprzęgło na nowe jednak drgania pozostały.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze mialem cos podobnego w poprzednim aucie i tutaj zreszta tez tylko ze mi dzieje sie to w nocy,wieczorem- zawsze wydaje mi sie ze dziur tak nieodczuwam jak za dnia (ta sama trasa)ze autko lepiej sie kreci,plynniej jezdzi itd.ale to chyba takie odczucie tylko

co do tematu zostaja poduszki silnika skrzyni,a przy wymianie sprzegla ogladales 2-masa wymieniales go??a co do pogody to ma wplyw na dzialanie aut tylko niewiadomo w jakim stopniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ależ oczywiście że wilgotnośc powietrza ma ogromny wpływ na pracę silnika.

pomiar ilości przepływającego powietrza jest dokonywany metodą kompensacyjną. czyliwyjasniając po ludzku:

w mierniku przepływu powietrza znajduje się drut oporowy przez, który przepływa prąd o zadanej wartośi przez co rozgrzewa się do zadanej - stałej temperatury - pobiera przy tym dany - skalibrowany prąd. przepływające powietrze powoduje schładzanie owego druta, a układ kompensacyjny czyli porównawczy dostarcza więcej prądu aby utrzymac zadaną - stałą temperaturę. różnica zużytego pradu pomiedzy sytuacja gdy powietrze nie przepływa a gdy przepływa jest przeliczana na ilośc przepływającego powietrza. oczywiście wcześniej w laboratorium producenta mierników przepływu są wykonywanie mapy zależności wielkości przepływu a zuzywanym prądem. oczywiście na ilosc zuzytego pradu ma wplyw temperatura przeplywajacego powietrza, ale to rowniez jest brane pod uwage przez pomiar temperatury otoczenia i uwzglednienie tego w mapach wpisanych do programu ECU.

i teraz wyjasniam tajemnice lepszych osiagow - wilgotne powietrze bardziej niz suche schladza drut w mierniku, wiec musi byc przepuszczony wiekszy prad przez miernik, a wiec komputer oblicza wiekszy przeplyw powietrza niz gdyby powietrze bylo suche ( suche schladza drut mniej). a wiec wiekszy przeplyw powietrza to wieksza dawka paliwa. stad lepsze przyspieszenie.

wieczorami jest zawsze troche wieksza wilgotonosc to odpowiedz dla kolegi krzysiek23

oczywiscie opis tego zjawiska jest troche uproszczony ale to nie praca magisterska :wink4::D wiec nie ma sensu wdawac sie w szczególy. opisałem zasadę tego zjawiska.

oprócz wpływu wilgotności na pomiar przeplywu powietrza, udowodniono eksperymentalnie, ze dodanie niewielkiej dawki wody, w postaci pary lub rozpylonej wody powoduje poprawę wydajnosci silników diesla. teoria głosi iż woda w wysokiej temperaturze ulega najpierw rozkladowi na tlen oraz wodor ktore sa z powrotem spalane w procesie pracy silnika. troche to pachnie perpetum mobile.. inna teoria twierdzi że poprawia się stabilnosc procesow spalania. nie wiadomo naprawde, jakie jest wyjasnieine tego zjawiska, ale podobniez to dziala.... piszę podobnież ponieważ tego nie badałem, nie próbowałem, ani nie czytałem na ten temat żadnej pracy naukowej. tylko opinie osób, które próbowały takich eksperymentów.

sa nawet specjalistyczne warsztaty montujace systemy wtrysku wody.... i to nie tylko u nas w kraju ale i zagranica. np w wielkiej brytani. nawet byly prowadzone prace przez wydzialy mechaniczne ktorejs politechniki u nas w kraju, chyba rowniez WAT sie tym zajmował.

co ciekawe w okresie miedzywojennym lata 20-40ste XXw, w tlokowych silnikach lotniczych byly rowniez montowane uklady dodatkowego wtrysku wody...

wiec cos w tym może byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im nowsze silniki tym maja lepszą kompensację warunków atmosferycznych.

w AVF nie zauwazam znaczacej roznicy. oczywiscie jest, ale minimalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wic z silnikiem jest wszystko ok bo miałem podpowiedzi żeby dokładnie sprawdzić układ elektryczny- może jakiś czujnik niedomaga.Krzysiek 23 koło dwumasowe podczas ściągnięcia sprzęgła było dokładni9e obejrzane- żadnych luzów.Zobaczę jak będzie po wymianie plecionki bo mi w aucie buczy jak w starym żuku przy obrotach 1800-2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz poduszki silnika i skrzyni.

zrob diagnoze silnika VAG-iem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat tego drżenia był już temat:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5421.0

Ja poradziłem sobie z tym problemem tak że sprzedałem auto :D Nikt nie wiedział czemu tak się dzieje...

Co do powietrza to osobiście wolę w trasę jechać pod wieczór :) lepiej silnik pracuje i ciszej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...