Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, Lukasz_N napisał:

Jednak zgodzisz się że mną, że w autach po akcji serwisowej wartość sadzy obliczonej rośnie znacznie szybciej i stąd częstsze wypalanie.

Oczywiście, przekonałem się o tym na własnej skórze 

Opublikowano (edytowane)

Dlatego usunąłem ten soft profesjonalnie. Wg. niemieckich badań po wgraniu tego programu w ASO silnik, wtryski, Agr zużywają się szybciej. Po to żeby auto emitowało mniej azotków świadomie uszkadza się na dłuższą metę silniki. Agr y padają jak muchy itd. Po prostu świństwo co robi VW i jego córka Audi. Przed usunięciem softu chodziła chłodnica nawet zimą po przejechaniu 4 km, teraz tego nie ma

Edytowane przez aprox99
Opublikowano

Trochę przesadzasz. U mnie w vagu na programie po aferze wypalanie następowało co około 500 km, po cofnięciu co 600, więc nie ma jakiejś drastycznej różnicy. Owszem, podobno EGR dostaje po tyłku, ale o wtryskach nic mi nie wiadomo. Chodził wentylator po 4 km? A o wypalaniu DPF słyszałeś?

Opublikowano

Za każdym razem? 

Opublikowano

Trudno powiedzieć co w Twoim samochodzie było nie tak, ale ten soft po dieselgate tak nie działa. Owszem zmienia pewne parametry, ale na pewno nie zmienia trybu pracy wentylatorów. Jeździłem na tym programie cały rok i nawet podczas największych upałów wentylator mi się nie włączył. 

Opublikowano
5 godzin temu, bamaz napisał:

Trochę przesadzasz. U mnie w vagu na programie po aferze wypalanie następowało co około 500 km, po cofnięciu co 600

U mnie na sofcie wgranym przez Audi wypalanie następowało średnio po 300 a wcześniej 600 700  km i spalanie wyższe oraz ewidentny brak mocy, dopiero nowy soft z chiptuningiem na 180hp przywróciło wszystko do normy. Cieszę się że u ciebie było inaczej

Opublikowano
W dniu 12.06.2019 o 16:18, Lukasz_N napisał:

Sprawdz na stronie audi po vin, czy byla robiona akcja serwisowa "diesel gate". Jesli tak, to normalka, że się wypala się teraz co 300 km.

Sprawdziłem po VIN i faktycznie auto jest po aktualizacji oprogramowania ..  czy ten soft tez wpływa na spalanie ? Jak się go pozbyć?

Opublikowano (edytowane)

Musisz pojechać do kogoś kto robi tuning, zgra program, plewy wyrzuci i wgra z powrotem. Tak zrobił u mnie. Powiedział też że będzie mniej palił, no i pali tak o 0,2l mniej a obiecanki były większe. Głównie to ten soft działa na egr, silnik dostaje więcej tego g.. na i  poprzez to powstaje mniej NOx, wtryskiwacze niby maja jakiś dodatkowy wtrysk. Niemieccy inżynierowie pisali że ma to negatywny wpływ na silnik, system wtryskowy i egr

Edytowane przez aprox99
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Fatal1ty napisał:

Sprawdziłem po VIN i faktycznie auto jest po aktualizacji oprogramowania ..  czy ten soft tez wpływa na spalanie ? Jak się go pozbyć?

U mnie wpływał, około 0.5l spalał więcej i prawie 10hp mniej od serii pokazał na hamowni. Najlepiej od razu chipa zrobić, jedne pieniądze, tuner weźmie tyle samo za wgranie serii więc szkoda marnować okazję

Edytowane przez Gość
Opublikowano

U mnie spalanie bez zmian, wszystko w granicach błędu pomiarowego. Auto po cofnięciu aktualizacji szybciej reaguje na gaz, wyprzedzanie jest dużo sprawniejsze, nie ma takiego turbolaga.

 

Opublikowano (edytowane)

hej

poniżej przedstawiam moje pomiary, tuż po dopalaniu dpf. czy wartość zmierzona z "-" mówi że dopalił do 0? po dopalniu filtra przejechałem może 3 km, a wartość popiołu kalkulowana wynosi już 5,41g

przebieg to 190 000km,  czy wartość popiołu nie jest zbyt duża?

moje auto jest po aktualizacji oprogramowania diesel gate.

odkąd je mam dopalanie dpf występuje około 300 - 450 km

to co mnie martwi....

to od zawsze kiedy wychwytywałem, że filtr zaczyna się dopalać obserwowałem ile km jazdy  trwa proces...

kiedyś było to około 8km, ostatnio zaczęło się zwiększać, było około 10km, a dziś nawet 14km... fakt 2 razy nie dałem mu się dopalić, ale później przegoniłem go na obwodnicy...,

czy ktoś prowadzi podobne obserwacje?

 

pytanie drugie, czy chemiczne czyszczenie dpf zmniejszy poziom popiołu, czy tylko ewentualnie wartość sadzy?

czy samemu nie można zmienić wartości, przy której rozpoczyna się dopalania DPF?

sadza2 kopia.png

Edytowane przez cOObra
Opublikowano

Czy po wypalanie dpf na postoju przez vcdsa, po zakończonej procedurze, trzeba wymieniać olej?

Opublikowano

Witam, ostatnio w trasie 800km+ włączył mi się z 5-6 razy tryb awaryjny, spadek mocy tak jak by turbo odcięło, po ponownym odpaleniu samochodu wszystko wracało do normy. Błąd jaki pokazał komputer to P040300 „obwód sterujący układu recyrkulacji gazów wydechowych”. Z tego co na internecie wyczytałem to ma często ten błąd dużo wspólnego z nieprawidłowo działającym egr’em. Z jakiś miesiąc temu czyściłem w nim chłodniczke gdyż była dosłownie zalepiona sadzą jak i wnętrze, wszystko działało sprawnie nie wieszało się. Wydaje mi się ze egr będzie okej . Przy okazji szczytowania błędów sprawdziłem stan dpfu i wyglada on następująco jak na zdjęciu. Było to robione tuż po wypaleniu. Czy aby wartość „objętość sadzy” na poziomie 0,160 l nie jest za wysoka ? Na co zwracać uwagę ?

E43F9C82-02E0-489D-A23C-5BEC103AB239.jpeg

Opublikowano

Panowie, swieci mi sie kontrolka blad zbyt bogatej mieszanki, auto stalo u mechanika bo mam problem z szarpaniem na zimnym silniku, musialem auto zabrac od niego bo musialem jechac do de i mowil ze sonde trzeba wymienic ale spokojnoe moge jechac (problem szarpania nie jest rozwiazany) a teraz sie zastanawiam skoro mam blad w silniku to dpf nie bedzie sie wypalał i ile kilometrow mozna tak zrobic?

Od zapalenia sie kontrolki zrobilem dobre 1500km. 

Jeszcze dzisiaj jadac do sklepu na odcinku ok 10km obroty mi sie podniosly do 1000 po dojechaniu na miejsce obroty spadly, wiec mogl sie wypalac czy tylko próbuje?

Opublikowano
14 godzin temu, michu93 napisał:

Panowie, swieci mi sie kontrolka blad zbyt bogatej mieszanki, auto stalo u mechanika bo mam problem z szarpaniem na zimnym silniku, musialem auto zabrac od niego bo musialem jechac do de i mowil ze sonde trzeba wymienic ale spokojnoe moge jechac (problem szarpania nie jest rozwiazany) a teraz sie zastanawiam skoro mam blad w silniku to dpf nie bedzie sie wypalał i ile kilometrow mozna tak zrobic?

Od zapalenia sie kontrolki zrobilem dobre 1500km. 

Jeszcze dzisiaj jadac do sklepu na odcinku ok 10km obroty mi sie podniosly do 1000 po dojechaniu na miejsce obroty spadly, wiec mogl sie wypalac czy tylko próbuje?

Zależy przez jaki okres czasu były podniesione, jadąc do DE napewno się wypalił dwa razy gdzie sterownik nawet nie musiał dotryskiwac paliwa aby wymusić podnieść temp w układzie wydechowym ponieważ jazda na takim odcinku sama wygeneruje temp w układzie wydechowym nawet dochodząca do 800 stopni C a jak wiadomo sadza wypala się samoistnie w temp. około 650 stopni C, w takich warunkach jakie opisujesz czyli podróż do DE auto potrafi wygenerować dwa razy mniej sadzy niż w mieście, natomiast jazda z checkiem w mieście może zakłócić regenerację i filtr się zapcha sądzą więc należy jak najszybciej usunąć usterkę aby nie narobić sobie problemów 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, lukas309 napisał:

Zależy przez jaki okres czasu były podniesione, jadąc do DE napewno się wypalił dwa razy gdzie sterownik nawet nie musiał dotryskiwac paliwa aby wymusić podnieść temp w układzie wydechowym ponieważ jazda na takim odcinku sama wygeneruje temp w układzie wydechowym nawet dochodząca do 800 stopni C a jak wiadomo sadza wypala się samoistnie w temp. około 650 stopni C, w takich warunkach jakie opisujesz czyli podróż do DE auto potrafi wygenerować dwa razy mniej sadzy niż w mieście, natomiast jazda z checkiem w mieście może zakłócić regenerację i filtr się zapcha sądzą więc należy jak najszybciej usunąć usterkę aby nie narobić sobie problemów 

Może przez około 5km były wyższe obroty, już od samego odpalenia na zimnym silniku. 

Czyli pomimo błędu w silniku na autostradzie i tak dpf będzie wypalany. 

W poniedziałek będę miał kabel bo zostawiłem go w domu także sprawdzę konkretnie. 

Dzięki

Edytowane przez michu93
Opublikowano
47 minut temu, michu93 napisał:

Może przez około 5km były wyższe obroty, już od samego odpalenia na zimnym silniku. 

Czyli pomimo błędu w silniku na autostradzie i tak dpf będzie wypalany. 

W poniedziałek będę miał kabel bo zostawiłem go w domu także sprawdzę konkretnie. 

Dzięki

Tak na autostradzie tak ale nie na odcinku 20 km podstawa jest osiągnięcie w układzie wydechowym temp spalania sadzy 

Opublikowano
9 minut temu, lukas309 napisał:

Tak na autostradzie tak ale nie na odcinku 20 km podstawa jest osiągnięcie w układzie wydechowym temp spalania sadzy 

Wszystko rozumiem 

Opublikowano

Witam

Potrzebuję pomocy w sprawie mojego DPF (silnik 2.0 TDI CGLC ). Bardzo często załącza się procedura jego wypalania. Zazwyczaj co 40-50km :( Samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach. Po skanowaniu 0 błędów.  Poniżej wartości z vcds-a:  Po przejechaniu 10km ma już 12g sadzy. Z góry dzięki za pomoc

VCDS.png

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

W związku z tym co pisałem wcześniej, dpf mi się wypalał faktycznie gdy jechałem do sklepu na zimnym silniku i pomimo błędu w sterowniki silnika sondy lambdy i świecącej kontrolce check. Poniżej wrzucam fote z danymi jak u mnie to wygląda.

0.22 zapelnienia filtra to chyba sporo już?

20190915_095638.jpg

Edytowane przez michu93

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...