kwk9k Opublikowano 12 Maja 2021 Opublikowano 12 Maja 2021 Sczytałem wartości z vcds dotyczące ciśnienia, oto wyniki: Jałowy bieg na postoju: 18hPa, 2500 obr na postoju: 70hPa, 2500 obr podczas jazdy, 3 bieg: 90hPa, 80km/h 4 bieg: 70 hPa, 80km/h 5 bieg: 63hPa. Coś konkretnego z tego wynika?
Muskel1 Opublikowano 12 Maja 2021 Opublikowano 12 Maja 2021 19 minut temu, dirty.73 napisał: pytanie,czy to jest wartość rzeczywista...wiem,że w 2018 auto było na jakimś serwisie dpf w niemcowni,ale nie wiem co było robione Popiół możesz tylko zważyć w czasie czyszczenia, nie da się go zmierzyć na aucie. To jest wartość wyliczona. Dlatego jet ona orientacyjna i ma pewien zapas, bo u jednego będzie tego popiołu mniej u drugiego więcej. Producent celowo pozostawił lekki zapas, by nie uszkodzić silnika, na wypadek gdyby wartość rzeczywista okazała się (przedwcześnie) większa niż wartość wyliczona. Czyli zanim sterownik silnika wyliczy te 175ml. Gdyby był wymieniony lub wyczyszczony w 2018r nie miałbyś teraz 280ml bo przy wymianie/czyszczeniu należy wartość wyzerować. Nie chce mi się wierzyć, że tego by nie zrobili.
dirty.73 Opublikowano 12 Maja 2021 Opublikowano 12 Maja 2021 i tak mam zamiar odstawić auto na inną naprawę,poproszę o dokładną diagnozę,tylko ciężko z terminami....
kwk9k Opublikowano 12 Maja 2021 Opublikowano 12 Maja 2021 Muskel1, wyżej wysłałem wartości ciśnienia dpf, które kazałeś. Podejrzewam, że umknął Ci ten post. Mógłbyś się odnieść, co o tym myślisz? Ja nie znam "prawidłowych" wartości. Dzięki
Muskel1 Opublikowano 12 Maja 2021 Opublikowano 12 Maja 2021 3 godziny temu, kwk9k napisał: Sczytałem wartości z vcds dotyczące ciśnienia, oto wyniki: Jałowy bieg na postoju: 18hPa, 2500 obr na postoju: 70hPa, 2500 obr podczas jazdy, 3 bieg: 90hPa, 80km/h 4 bieg: 70 hPa, 80km/h 5 bieg: 63hPa. Coś konkretnego z tego wynika? Masz lekko przekroczone wartości na jałowym na wolnych obrotach przyjmuje się, że do ok 15 hPa, przy 2500 obr/min do 50 hPa.
grzywka-1970 Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 Witam. Te wartości są inne po i przed wypaleniem ,dobrze mniemam .Sprawdzałem u siebie i chyba się nie mylę.
Muskel1 Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 (edytowane) Wartości różnicy ciśnien mogą przed lub po wypalaniu ulec nieznacznie zmianie ale gdy masz na jałowym biegu ponad 15 hPa to dpf jest raczej do czyszczenia. Edytowane 20 Maja 2021 przez Muskel1
grzywka-1970 Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 Dzięki za info ,na spokojnie zerknę na jałowym po wypaleniu i przed.Pozdrawiam.
grzywka-1970 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Witam ,zerknąłem u siebie .... na jałowym ,zapełnienie wg apki 100 % - 12 hPa na jałowym ,tuż po wypaleniu ,wg apki 24% - 5 hPa Pozdrawiam .
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Jaką masz wartość popiołu olejowego?
grzywka-1970 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Dzięki ,jak na razie nie sprawia kłopotów ,staram się to w miarę możliwości kontrolować...Pozdrawiam.
raqu43 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Panowie, potrzebuję pomocy. u mnie jazda jedynie po miescie , krotkie odcinki. DPF wypalal się srednio co 300 km i trwało 15 min. Teraz , od 3 dni cos sie zmienilo jak nadeszly upaly, +33 st. na zew. Załączyło sie wypalanie, trwało jedynie 8 minut. Na drugi dzien przejechalem pare km i znowu sie właczylo. Przejechalem pare km, ruszam spod sklepu i znowu sie zalaczylo, czyli 2 razy w ciagu poł godziny, na dystansie jakichs 10 km. O cu tu chodzi ? Coś z upałami może miec zwiazek ? VCDS na poczatek ? Przejechane mam dopiero 53.000 km
Muskel1 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 (edytowane) Tzn. słyszysz, że wentylatory się załączają jak odstawisz auto? Czy podpinałeś każdorazowo i odczytałeś, że właśnie regeneruje? Edytowane 17 Czerwca 2021 przez Muskel1
raqu43 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 (edytowane) kiedy trwa wypalanie , wzrastaja mi obroty na luzie do 1 tys obr. i po tym poznaje, no i oczywiscie do tego włączają się wentylatory. Wtedy nigdy nie wylaczam samochodu, tylko jade dalej, az wypalanie się zakończy, czyli poznaje po obrotach - spadają do 800. Kompem nigdy tego nie sprawdzalem co i jak , gdyz nie mam . Jakiś pomysł co może byc ? Żadna kontrolka się nie świeci. Edytowane 17 Czerwca 2021 przez raqu43
Muskel1 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Jeżeli regeneracja nie została przeprowadzona do końca to auto rozpoczyna na nowo regenerację gdy tylko zostaną spełnione warunki. Jeżdżąc tylko po mieście produkujesz więcej sadzy dlatego masz częste regeneracje. Podłącz vcds (zapytaj w dziale zlotów i spotów), odczytaj ilość nagromadzonego popiołu olejowego. Odczytaj kiedy była ostania regeneracja. Diesel nie jest do jazdy po mieście. Musisz raz na jakiś czas zrobić trasę.
raqu43 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 raz na póltora mc jade na autostradę. Ok, podepnę się niedługo pod VCDS i się odezwę dzieki
Muskel1 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Opublikowano 17 Czerwca 2021 13 minut temu, raqu43 napisał: raz na póltora mc jade na autostradę. Ok, podepnę się niedługo pod VCDS i się odezwę dzieki Miałem raczej raz w tyg. na myśli.
raqu43 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 witam, 1.u mnie tak to wygląda , ale nic mi te dane nie mówią, poratujecie panowie ? wszystko u mnie ok ? 2. Ta kostka ELM327 może cały czas być wpięta podczas jazdy w gniazdo OBD2 ? nic tam nie bedzie sie gryzło z kompem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się