Skocz do zawartości
Przerwa techniczna od 19:00. Wracamy najszybciej jak to będzie możliwe. Przepraszamy za niedogodności.
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Moj po aktualizacji softu lapie 24 g sadzy obliczonej po 500 km mieszanej jazdy.Zmierzona jest na poziomie 6g wtedy,a oil ash mam 0.12 przy 175kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy ktoś z Was oddawał auto do czyszczenia/regeneracji DPF, interesuje mnie skuteczność i żywotność takiego zabiegu przy normalnym użytkowaniu, wiadomo że zależeć to będzie od stylu użytkowania, awarii itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys oddawalem  dpf z bmw 520d.Przebieg 280 tys i wypalal sie co 250 km.Po czyszczeniu i skasowaniu adaptacji w kompie co 600 km.Tam on byl jako osobna puszka wiec latwiej dobrze go wyczyscic. Zolte na poczatku to popiol...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak, kupilem czujnik różnicy ciśnień dpf. Nie wymienilem go, jezdzi w schowku wrazie "w", za to jestem po downgrade softa do wersji z przed akcji 23q7, roznica jest widoczna, i możecie mi wierzyc, lub nie, troche mniejsze spalanie, i dynamika wróciła do autka ;-) jeszcze sprawdze co ile dpf sie wypalac będzie, ale juz przejechalem wiecej niz zawsze a jeszcze sie nie wypalał. Wiec poprawa jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem sie u tunerów to zdecydowanie mniej liczą za sama downgrade softu. Napewno  sprzęt firmy magic motorsport  bez problemu ma wszystkie wersje softu pod konkretny model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :) Jestem posiadaczem A4 2.0 tdi silnik cjcc,przebieg 170kkm.Robie zazwyczaj trasy.Silnik zuzywa olej w ilosciach okolo 0,6 na 10kkm.mam problem z czestym wypalaniem DPF ,dzieje sie tak co 350 km.Do tego wysokie cisnienie ok 70 mbar.Bylem ostatnio u mechanika,dpf ma 40 gr popiolu,, stwierdzil ze czeste wypalanie i zbyt duze cisnienie na dpf to oznaka jego konca.Zadnych bledow nie znalazl....Myslicie ze mial racje.Zastanawiam sie czy czujnik roznicy cisnien moze nie wyswietlac bledu ale jednoczesnie podawac zawyzony wynik...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale takie ciśnienie jest przy pełnym obciążeniu, przy wolnych obrotach? 40 gramów popiołu to nie jest dużo, producent zaleca wymianę gdy ilość popiołu wynosi 70 gramów. Zmień mechanika na takiego który ma pojęcie o vagu. Do sprawdzenia EGR, wtryski, czujnik różnicy ciśnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za podpowiedz,,,niestety u mnie na biegu jalowym jest tak duze.Dzisiaj kupilem srodek do DPF w spreyu moze cos pomoze a jesli nie to przy okazji wyjazdu do Niemiec moze go troche przedmucha....EGR ,czujnik cisnienia spalin,zadnych bledow ale moze faktycznie nie dzialaja poprawnie.Czy ktos zaslepial EGR w tym modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 mbar na jałowych to totalnie zasyfiony filtr. Ile masz wartości sadzy obliczonej i rzeczywistej? U mnie po wypaleniu mam 4 mbar, po 500 km jest z 8 - 9 mbar na wolnych obrotach. Nie ma czegoś takiego jak przedmuchowanie filtra, zdecydowanie najlepszym sposobem na usunięcie sadzy jest pozwolenie na procedurę aktywnego wypalania. W polskich warunkach nie da się osiągnąć temperatury wypalenia sadzy, chyba że masz głęboko przepisy i chcesz jechać 190 km/h przez 20 kilometrów... Błędów może nie być, co nie znaczy że działa idealnie. EGR możesz zaślepić, po kilkuset km pokaże się check engine, który jednak nie będzie miał wpływu na pracę silnika. Nawet po odpięciu wtyczki nie wchodzi w tryb awaryjny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ilosci sadzy to bylo jej 16 g zmierzonej z tym ze pomiar odbyl sie 40 km po wypaleniu aktywnym,nie wiem jaki jest poziom sadzy obliczonej...samochod mam od maja zrobilem 10kkm wartosc cisnienia byla podobna w momencie gdy go kupilem.Przed chwla czytalem jak koles w Fiacie mial 280 mbar po aplikacji srodka w spreyu do DPF cisnienie zmalalo do 26.Moze i u mnie cos sie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, krzysztofmarek napisał:

Co do ilosci sadzy to bylo jej 16 g zmierzonej z tym ze pomiar odbyl sie 40 km po wypaleniu aktywnym,nie wiem jaki jest poziom sadzy obliczonej...samochod mam od maja zrobilem 10kkm wartosc cisnienia byla podobna w momencie gdy go kupilem.Przed chwla czytalem jak koles w Fiacie mial 280 mbar po aplikacji srodka w spreyu do DPF cisnienie zmalalo do 26.Moze i u mnie cos sie zmieni.

Po 40 km powinno być koło zera masy zmierzonej. Po wypaleniu masa najczęściej osiąga ujemne wartości, zanim przejdzie na "plus" potrzeba kilkudziesięciu km. Musisz bardziej zwracać uwagę na obciążenie przy którym mierzona jest różnica ciśnień. 280 mbar to jest dużo nawet przy pełnym bucie, nie ma możliwości żeby było tyle na postoju, silnik by tak nie pracował. Z kolei 26 mbar to jest też dość dużo jak na bieg jałowy i nierealnie mało jeśli byłoby pod obciążeniem. 

2 godziny temu, Vipp napisał:

Panowie co powiecie? 12 gram i już 75% zapełnienia? O co chodzi z wartością zmierzoną i obliczoną? 

Screenshot_20191024-145443.jpg

On po wypaleniu ma 5 - 6 gramów masy obliczonej. Nie mam pojęcia jak on pokazuje te procenty. Wypalanie rozpoczyna się jak ma 24 gramy, czy to masy obliczonej jak i masy rzeczywistej. Masa rzeczywista to też tak naprawdę masa obliczona, liczona na podstawie wskazań czujnika różnicy ciśnień. Masa obliczona to jest wartość, którą komputer "oblicza" na podstawie ilości spalonego paliwa, pozycji EGR, temperatury silnika itd. Masa obliczona nigdy nie spada, przy dużym obciążeniu szybko rośnie, bo szybko spalane jest paliwo. Dlatego "butowanie" w celu oczyszczenia filtra nie ma sensu, bo tylko przyspieszymy czas w którym zacznie się wypalanie aktywne.

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, bamaz napisał:

Po 40 km powinno być koło zera masy zmierzonej. Po wypaleniu masa najczęściej osiąga ujemne wartości, zanim przejdzie na "plus" potrzeba kilkudziesięciu km. Musisz bardziej zwracać uwagę na obciążenie przy którym mierzona jest różnica ciśnień. 280 mbar to jest dużo nawet przy pełnym bucie, nie ma możliwości żeby było tyle na postoju, silnik by tak nie pracował. Z kolei 26 mbar to jest też dość dużo jak na bieg jałowy i nierealnie mało jeśli byłoby pod obciążeniem. 

On po wypaleniu ma 5 - 6 gramów masy obliczonej. Nie mam pojęcia jak on pokazuje te procenty. Wypalanie rozpoczyna się jak ma 24 gramy, czy to masy obliczonej jak i masy rzeczywistej. Masa rzeczywista to też tak naprawdę masa obliczona, liczona na podstawie wskazań czujnika różnicy ciśnień. Masa obliczona to jest wartość, którą komputer "oblicza" na podstawie ilości spalonego paliwa, pozycji EGR, temperatury silnika itd. Masa obliczona nigdy nie spada, przy dużym obciążeniu szybko rośnie, bo szybko spalane jest paliwo. Dlatego "butowanie" w celu oczyszczenia filtra nie ma sensu, bo tylko przyspieszymy czas w którym zacznie się wypalanie aktywne.

Czyli patrzeć na tą pierwszą wartość tak? Jak teraz jest 12 gram to gdy zbliży się do wartości 24 gram powinno rozpocząć się wypalanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle wiem ile powiedzial mi mechanik,,,kupilem interfejsc OBDII niestety nie moge go sparowac z telefonem,,,niestety,bo wtedy moglbym miec wiecej danych z roznych okresow po wypalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Vipp napisał:

Czyli patrzeć na tą pierwszą wartość tak? Jak teraz jest 12 gram to gdy zbliży się do wartości 24 gram powinno rozpocząć się wypalanie? 

Wypalanie zacznie się jeśli jedna z wartości dojdzie do 24 gram. W sprawnym samochodzie będzie to zawsze wartość obliczona, w niesprawnym różnie. 

 

14 minut temu, krzysztofmarek napisał:

Tyle wiem ile powiedzial mi mechanik,,,kupilem interfejsc OBDII niestety nie moge go sparowac z telefonem,,,niestety,bo wtedy moglbym miec wiecej danych z roznych okresow po wypalaniu

OBD II nie nadaje się do takich celów. Nie odczytasz różnicy ciśnienia, zapchanie DPF jeszcze tak za pomocą aplikacji vag DPF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu juz nie chodzi o sam odczyt cisnienia bo nawet te dane ktore moglbym odczytac bylyby pomocne,,,niestety nie moge sie polaczyc   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie,,, czy możliwe by bezpośrednio po aktywnym wypalanie stan sadzy był na poziomie 16 g.. Jesli nie to czy jest to oznaka uszkodzonego czujnika czy raczej zapchanego dpf.. Tłumacze sobie ze jednak chodzi tu o uszkodzony czujnik bo nawet przy zapchanym filtrze sądzą zostaje wypalona do końca 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jest to możliwe, chyba że przerwałeś proces wypalania. 16 gramów masy zmierzonej czy obliczonej? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzonej,,,procedury nie przerwalem,sprobuje wymienic czujnik roznicy cisnien to niewielki koszt a moze cos sie zmien,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...