Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] EGR a dymienie przy ruszaniu


aju

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

W aucie znajomego co jakiś zaś występuje błąd EGR, czy może mieć to wpływ na kopcenie przy ruszaniu?

Auto czasem zakopci na szaro, tylko przy ruszaniu :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

W aucie znajomego co jakiś zaś występuje błąd EGR, czy może mieć to wpływ na kopcenie przy ruszaniu?

Auto czasem zakopci na szaro, tylko przy ruszaniu :mysli:

moze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim jak padł EGR to do 3 tys puszczał takiego dyma że przez tylną szybe nic nie było widac, aż wstyd było jechać przez miasto :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy jaki błąd jest pokazywany i jakie są wskazania z EGR w logach statycznych i dynamicznych - w nich widać czy EGR jest stale otwarty czy stale zamknięty a w błędach widać czy w ogóle jest sterowany. Gdyby jednak EGR był stale otwarty to silnik nie miałby dynamiki. Zbyt mała masa zasysanego powietrza w grupie 003 dynamicznie (podczas ruszania z miejsca autem też pokaże czy silnik dostaje tyle powierza ile powinien). Jeszcze się w to nie bawiłem ale powinienem zacząć, przymykając na próbę klapę gaszącą by dla porównania stwierdzić jaki to ma wpływ na dynamikę silnika. Wiem natomiast, że im klapa bardziej przymknięta w silniku VP to ma to wpływ na jego dynamikę i kopcenie z wydechu. Nowszy silnik TDI np. 2.0 l. ma tę klapę sterowaną silniczkiem V157 i jak coś się zdupcy to i silnik pracuje gorzej i EGR nawala itp. W silniku np. 2.0 TDI BLB gdzie jest kolektor z klapami kierującymi powietrze do kolektora dolotowego jest problem kiedy te klapy nie działają OK. W BLB jeszcze nie jest tak źle bo tam klapy są sterowane podciśnieniowo ale np. w CBAB 2.0 litry CRTDI gdzie klapy działają sterowane silniczkiem elektrycznym to jest już problem gdyż zarówno potencjometr otwarcia tych klap już ryczy jeśli jest coś nie tak, dodatkowo nie działa czynne wypalanie filtra FAP jak i EGR też szwankuje a to już jest wkurzające. Im nowsze silniki tym więcej jest sterowania elektronicznego niż podciśnieniowego to tym gorzej dla silnika. Silniczki elektryczne szybciej padają bo najczęściej padają w nich trybiki albo kół zazębianych albo kół zazębiających się lub tzw. "reduktorów" czyli kół pośrednich a te usterki są częstsze niż elektrozaworów elekropneumatycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie w mojej a3 tez od jakiegos czasu zauwazyłem puszczanie siwego dymka zaraz po odpaleniu i mocno gryzący dym który po 10-20s ustępuje ale zafalują obroty na jałowym..dynamika itd. ok

mam nadzieje ze to EGR

dzisiaj robie logi zobaczymu co z tego wyjdzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już się gubię w tym co który kolega ma za silnik. Ty Cristoforo masz AGR'a bez klapy gaszącej ( o ile się nie mylę) U mnie chyba raczej jest to wina turbo bo też tak mam od pewnego czasu i olej mi zżera a wycieków nie ma. Mimo wypiętej odmy olej nadal jest w dolocie i muszę wygospodarować trochę czasu by dolot z resztek oleju wyczyścić i sprawdzić czy się pokaże w dolocie po jakichś 500 do 1000 kilometrów - jak się pokaże to turbo idzie na szrot (nigdy nie oddam do regeneracji bo szkoda mi kasy i potem silnika do remontu, lepiej wybrać coś dobrego z używek z Anglików - przynajmniej można od razu sprawdzić ruchy wałka, stan skrzydełek obydwu wirników po małym demontażu na miejscu i wtedy człowiek jest pewien co bierze) a w jego miejsce jakieś z BRD najlepiej bo nie ma wtedy kombinowania tylko P&P przekładka + kolektor wydechowy dzielony (wolę taki bo łatwiej turbo zdemontować niż to zintegrowane z kolektorem wydechowym czyli takie jak obecnie mam i jest np. w silniku ARL).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rodzinie teraz jest a3 1,9tdi 130KM

mam nadzieje.. że to nie Turbo

obstawiam EGR bo zafaluje na jałowym (skrzynia automatyczna)

zobaczymy co wyjdzie z tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już się gubię w tym co który kolega ma za silnik. Ty Cristoforo masz AGR'a bez klapy gaszącej ( o ile się nie mylę) U mnie chyba raczej jest to wina turbo bo też tak mam od pewnego czasu i olej mi zżera a wycieków nie ma. Mimo wypiętej odmy olej nadal jest w dolocie i muszę wygospodarować trochę czasu by dolot z resztek oleju wyczyścić i sprawdzić czy się pokaże w dolocie po jakichś 500 do 1000 kilometrów.

A tak z ciekawości, masz luz na turbinie?? bo u mnie podobna sprawa, wciąga mi trochę oleju i byłem przekonany, że to właśnie turbo puszcza, ale zdjąłem wąż i luzu praktycznie żadnego nie ma, minimalny poprzeczny

I nie wiem czy jest taka opcja żeby turbo nie miało luzu a puszczało olej.

Dodam, że w dolocie jest trochę oleju, ale raczej bez tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już się gubię w tym co który kolega ma za silnik. Ty Cristoforo masz AGR'a bez klapy gaszącej ( o ile się nie mylę) U mnie chyba raczej jest to wina turbo bo też tak mam od pewnego czasu i olej mi zżera a wycieków nie ma. Mimo wypiętej odmy olej nadal jest w dolocie i muszę wygospodarować trochę czasu by dolot z resztek oleju wyczyścić i sprawdzić czy się pokaże w dolocie po jakichś 500 do 1000 kilometrów.

A tak z ciekawości, masz luz na turbinie?? bo u mnie podobna sprawa, wciąga mi trochę oleju i byłem przekonany, że to właśnie turbo puszcza, ale zdjąłem wąż i luzu praktycznie żadnego nie ma, minimalny poprzeczny

I nie wiem czy jest taka opcja żeby turbo nie miało luzu a puszczało olej.

Dodam, że w dolocie jest trochę oleju, ale raczej bez tragedii.

olej mozesz gubic uszczelnieniami prowadnic zaworowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej mozesz gubic uszczelnieniami prowadnic zaworowych

hmm, a czy będzie się to objawiało jakimś dymieniem? (kolor, ilość)

u mnie pojawia się lekki dymek przy max wciśnięciu pedał gazu, taki siwo-niebieski bym powiedział, ale dymu jest mało, nie widać go w lusterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się do tematu, ostatnio zauważyłem że egr jest cały mokry od czarnej mazi, na forum znalazłem że prawdopodobnie trzeba go wymienić przejechane jest 168000 km. silnik AWX 130 ps.

I tu pytani znalazłem gościa z Brzegu co regeneruje egry daje gwarancje 1 rok .

Może któryś z kolegów regenerował swój egr a jak tak to jak się spisuje.

Pozdrawiam. :mysli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem gościa z Brzegu co regeneruje egry daje gwarancje 1 rok .

Może któryś z kolegów regenerował swój egr a jak tak to jak się spisuje.

Pozdrawiam. :mysli

pytanie jaka kwota i czy nie zniknie[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 12:46_________________________________________________

olej mozesz gubic uszczelnieniami prowadnic zaworowych

hmm, a czy będzie się to objawiało jakimś dymieniem? (kolor, ilość)

u mnie pojawia się lekki dymek przy max wciśnięciu pedał gazu, taki siwo-niebieski bym powiedział, ale dymu jest mało, nie widać go w lusterku.

niebieski, ale moze i byc szaroniebieski, generalnie kolor jest dosyc wzgledny, roznie rozni rejestruja barwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. 250 zł regenerację,ale facet jest długo na allegro jak miałem opla zafire to też miałem padnięty egr i gościu się ogłaszał

to wolalbym nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...