hubi22 Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Panowie jest problem auto nawala z mocą . Jechałem autostradą a1 nad morze na zapiętym tempomacie 140V i wszystko grało , po zjeździe z bramek kaput obroty do 3000 tyś auto nic nie ciągnie tempomat też nie działa , od czasu do czasu wracała moc na krótko , dodam ze na kompie przed awarią pokazywało większe spalanie niż normalnie .Vag to pokazał. Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl Part No SW: 03G 906 016 CL HW: 028 101 226 7 Component: R4 2,0L EDC G000CG 9619 Revision: ˙˙˙˙˙˙˙˙ Serial number: Coding: 0000076 Shop #: WSC 00083 264 50653 VCID: 6FE9D78F055D 1 Fault Found: 001027 - EGR Valve (N18): Malfunction P0403 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 254 Mileage: 120183 km Time Indication: 0 Date: 2111.15.31 Time: 31:63:63 Freeze Frame: RPM: 1911 /min Speed: 108.0 km/h Duty Cycle: 35.5 % Voltage: 14.21 V Mass Air / Rev.: 255.0 mg/str Duty Cycle: 86.1 % Bin. Bits: 00000000 Readiness: 1 1 0 0 0
ogar Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Sterowanie zaworem EGR szwankuje.Sprawdź sam EGR i N18 który nim steruje
ArkadiuS Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Najprawdopodobniej EGR do wymiany. Jaki masz przebieg?
hubi22 Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Opublikowano 18 Lipca 2011 Który jest to EGR N18 bo etka nie pokazuje tych nazw : 1 to zawór redukcji spalin 26 to przetwornik ciśnienia
antonio Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Najprawdopodobniej EGR do wymiany. Jaki masz przebieg? Mileage: 120183 km tylko ciekawe na ile % prawdziwy
Sztomel Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Który jest to EGR N18 N18 to element oznaczony nr 1 na schemacie. Z jego lewej strony jest zamontowany silniczek napędzający ośkę obrotu zaworu EGR poprzez plastikowe przekładnie i posypały się 2 ząbki wycinka zębatego napędzającego ośkę obrotu zaworu EGR. Identyczną usterkę miał kolega H4mm3R więc wymontowaliśmy EGR, zdjęliśmy pokrywkę napędu zaworu i wywaliliśmy środkowe kółko zębate tzw. reduktor i złożyliśmy w takim stanie do kupy. Jak do tej pory od tamtego czasu H4mm3R nie zasygnalizował objawów z chwilowymi utratami mocy. Trzeba sobie przygotować solidne twarde bity Torx by odkręcić śruby pokrywki oraz dolną najdłuższą śrubę mocującą EGR do kolektora dolotowego z lewej strony (jest do niej niewygodny dostęp). N18 jest całkowicie sterowany elektronicznie a nie poprzez elektrozawór podciśnieniowy.
hubi22 Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Opublikowano 18 Lipca 2011 Masz racje kolego na zębatce pół księżyca wytarte są dwa początkowe zęby,zresztą wszystkie nie najlepiej wyglądają .Nie rozumie jak poradziliście sobie z usunięciem środkowej zębatki , to i tak zaworek jest zamknięty. Ciekawy jestem kupienia takich kółek
MAJKI Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 http://allegro.pl/zawor-egr-vdo-audi-a4-a6-2-0-tdi-2-0tdi-nowy-org-i1706459738.html Kup nowy i spokoj ja juz od 2 lat mam spokoj po wymianie :gwizdanie:
Sztomel Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Przecież środkowe koło zębate samo się wysuwa jak tylko podniesiesz go palcami do góry. To, że EGR jest cały czas zamknięty nie robi żadnego problemu silnikowi czyli trybu awaryjnego poza jedynie ciągłym błędem w sterowniku silnika. Kółek nie kupuj bo i tak nie wymienisz tego księżyca - jest zintegrowany z ośką zaworu EGR i nierozbieralny. Jak przeszkadza Ci ten błąd to lepiej zainwestuj 100 zł za programowe wycięcie funkcji EGR z map sterownika silnika i po kłopocie aż do zgonu silnika a nie wywalać kolejne 400 zł na następny EGR, który nie wiadomo jak długo pociągnie z tymi plastikowymi zębatkami.
H4mm3R Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 Właśnie tak jest jak Sztomel pisze, podobno wystarczy odpiąć wtyczkę i auto chodzi znowu normalnie, tylko mamy zapaloną kontrolkę silnika cały czas. Potem wycinasz programowo EGR i po problemie. Kolega Siemian kupił nowy w ASO i tydzień przed końcem gwarancji(2lata) znowu mu padł, gdyby nie gwarancja to znowu 400zł w plecy. Więc sam zdecyduj co zrobisz
hubi22 Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Opublikowano 19 Lipca 2011 Zrobiłem mały zabieg w miejscu gdzie były wytarte ząbki odbudowałem je po-ksibolem i kawałkiem plastiku potem pilniczek, jak na razie 100 km bez niespodzianek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się