Jump to content
IGNORED

Nastawienia zawieszenia A4 B6 2001-2004 sedan avant


wrclaguna
 Share

Recommended Posts

NASTAWIENIA ZAWIESZENIA A4/S4 2001-2004 sedan avant

Podczas każdego pomiaru geometrii należy dokonać pomiaru przedniej i tylnej osi.
W przeciwnym razie poprawne zachowanie się samochodu podczas jazdy nie jest już zagwarantowane!



tabliczka.png




Warunki sprawdzania:

Typ podwozia zamontowany w samochodzie jest udokumentowany na tabliczce z danymi samochodu poprzez odpowiedni numer PR.

Przykładowa wlepa z danymi samochodu posiada standardową wersję zawieszenia 1BA ( zaznaczona strzalka ) .
– W poz. A znajduje się numer PR przedniej osi
– W poz. B znajduje się numer PR tylnej osi

Na podstawie numerów PR można odszukać odpowiednie warianty doboru amortyzatorów.

Tabliczka z danymi samochodu znajduje się z tyłu we wnęce koła zapasowego i w książce przeglądów serwisowych.

1BA = standardowy układ jezdny
1BB = układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni na rynek chiński
1BE = sportowy układ jezdny (obniżony o 20 mm w stosunku do 1BA)
1BD = sportowy układ jezdny S4
1BR = komfortowy układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni ( podniesiony o 13 mm w stosunku do 1BA)
1BV = sportowy układ jezdny (quattro GmbH)
2MC = standardowy układ jezdny (quattro GmbH RS 4)
2ME = sportowy układ jezdny (quattro GmbH RS 4)

* Zamontować zgodnie z przepisami i ustawić miernik; przestrzegać instrukcji obsługi producenta przyrządu.
* Różnica w głębokości bieżnika na jednej osi może wynosić maks. 2 mm.
* Przepisowe ciśnienie w oponach
* Zwrócić przy tym uwagę, aby podczas pomiaru ani wózek podnośnika, ani żadna z płyt obrotowych nie znajdowały się w położeniu krańcowym.
* Samochód nieobciążony
- Samochód nieobciążony to: waga samochodu gotowego do jazdy (całkowicie wypełniony zbiornik paliwa oraz zbiornik płynu układu mycia szyb i reflektorów, koło zapasowe, komplet narzędzi, podnośnik) bez kierowcy.

Koło zapasowe, komplet narzędzi i podnośnik muszą się znajdować w położeniu przewidzianym przez producenta.

* Samochód ustawiony swobodnie, wielokrotnie ugięty na zawieszeniu i ustabilizowany
* Sprawdzić zawieszenia kół, układ kierowniczy i drążki kierownicze pod kątem niedopuszczalnego luzu i uszkodzeń, w razie potrzeby naprawić.
* Przeprowadzanie kompensacji bicia obręczy kół: na skutek dopuszczalnego bicia osiowego obręczy może zostać przekroczona tolerancja dodatniej zbieżności kół. Nie można prawidłowo ustawić krzywej zbieżności bez kompensacji bicia obręczy.


68900903.png

b61o.png

Link to comment
Share on other sites

Fajny temat :) niby taka pierdoła a jednak i tu są konkretne zalecenia co do kątów i innych :wink4:

W srode bede miał ustawianą zbierzność po regeneracji magla... i tu pojawia sie pytanie :gwizdanie: fabrycznie miałem zawieszenie 1BA, obecnie siedzą amortyzatory od 1BD sprężyny s-line (1BE/1BV) i stablilizatory przod i tył od RS4 :) Ktore nastawy będą dla mojego auta optymalne ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wrclaguna, gdzie w Rzeszowie można podjechać na geometrię, polecasz jakiś warsztat, zakład ??

Link to comment
Share on other sites

Wrclaguna, gdzie w Rzeszowie można podjechać na geometrię, polecasz jakiś warsztat, zakład ??

Nie wiem gdzie masz blizej :wink4: ale na Armii Krajowej ( obok salonu OPLA) albo na Handlowej ( MULTI Moto ) :)

Link to comment
Share on other sites

Ok dzięki :good:, na Armii Krajowej mam dwa no może trzy rzuty beretem, więc podjadę tam w wolnej chwili.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie,

Nie chciałem zakładać nowego wątku bo mogę posłużyć jako przykład i coś wnieść do tego a temat dobry...

Wczoraj byłem na zrobieniu geometrii 3D, problem tkwił w lekko skręconej kierownicy przy jeździe na wprost.

Pan mechanik i jego szef stwierdzili, że nie ustawia się tyłu w tym Audi.

Poza tym nie podoba mi się lewy przód, jest poza tolerancją. Pan mechanik twierdził, że wszystko jest ok i wyniki sumaryczne są OK więc jest OK. Pytanie czy faktycznie tak jest, czy nie dało się nic więcej z tego wyciągnąć? czy se nie chciało?

Pan mechanik powiedział, że tył w Audi ustawia się tylko w autach z napędem na 4 koła. Czy to prawda? Ja mam na przód.

Jak wyglądają te wyniki?

Teoretycznie problem minął i kierownica jest prosto ale czerwone cyferki lekko wkurzają.

Proszę o ocenę i komentarze osób które się na tym znają :)

Pzdr

geometria.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że dla B7 są te same nastawy, czy się mylę?

Link to comment
Share on other sites

Tak :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki :hi:

---------- Post dopisany 08-07-2012 at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany 07-07-2012 at 14:13 ----------

Zmieniłem same sprężyny bez amorów na 1BE/BV muszę ustawić zbieżność z tabelki dla 1BE/BV zgadza się ?

Chodzi o przód, bo tył widzę ma te same ustawienia

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś się jeszcze orientuje które wartości są regulowane żeby jadąc na geometrię nie dać sobie wcisnąć kitu że czegoś się nie da ustawić. Gdzieś już pytałem o ustawienie nagatywu i mi powiedzieli że to jest nieregulowane a wyraźnie widzę że mam za duży negat z tyłu (ścina mi wewnętrzną część opon) i za mały z przodu (na odwrót)

Link to comment
Share on other sites

U mnie po wyjezdzie w trase 4 tys km zjadlo boki opon z tylu do zera zewnetrzna czesc opon musialem przekladzac opony zeby wrocic do domu. I jak to w koncu jest tym ustawianiem geometri z tylu ,bo jakas przyczyna zjadania opon musi byc.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, to bardzo szybko Ci się starły, chyba że już od dawna były zużyte tylko nie zauważyłeś, a teraz się wykończyły do zera. Ja domniemam że mam źle ustawiony kąt pochylenia koła (z tyłu widać że jest spory negatyw), narazie tego jeszcze nie robiłem ale już się przyjrzałem na zawias i na pewno u mnie reguluje się kąt pochylenia koła i zbieżność z tyłu i oczywiście zbieżność z przodu (zawias 1BV i quattro). Domyślam się że jakby chcieć zmienić kąt pochylenia z przodu to pewnie da się zmieniając wahacze ale tego jeszcze nie sprawdzałem.

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie jechalismy na dwa auta kolega widzial z tylu jak kola sa pochylone do srodka ja parkingu jak ogladalem opony to guma na krawedzi opon nomalnie w palcach sie klejiła.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lokiszta

witam mam w sumie ten sam problem będę teraz wymieniał całe przednie zawieszenie standardowo miałem 1BA teraz mam sprężyny H&R, bilstainyB7.Auto obniżone o 30-40mm.I będę ustawiał zbiezność.Pytanie jakie nastawy zastosować, żeby wszystko było ok.

Link to comment
Share on other sites

Takie jak masz podane w tabelach powyżej. Dla poszczególnych wersji zawieszenia różnią się one tylko kątem pochylenia przodu, który jest nie regulowany, zresztą w wielowahaczu po obniżeniu wydaje mi się że nie uległ on zmianie.

Link to comment
Share on other sites

Dla pytających o ustawienie zawieszenia tyłu: Tylna oś w każdym z modeli b6 jest regulowalna kąt oraz zbieżność a jak jakiś magiczny mechanik twierdzi że nie to niech wraca do szkoły. Nie wiem dlaczego twierdzą że tylko quattro jest ustawialne jak to ten sam wielowachacz.

Link to comment
Share on other sites

nie chce Panowie śmiecić w wątku ale tez szukam namiarów na dobry warsztat zajmujący się geometrią w Warszawie - Piaseczno

auto trochę mi myszkuje po jezdni gdy jest lód a luzów nigdzie niema. na suchym nic się nie dzieje może to kwestia nastawienia?

Link to comment
Share on other sites

Przeczytałem dokładnie co napisałeś i zonk sprawdzałem w czerwcu miałem ustawiana zbierznośc na 1ba a ja mam 1be . No i wyjaśniło się była źle ustawiona

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie, czy gdy wymieniłem amortyzatory z tyłu na nowe, to też jest potrzeba sprawdzania geometrii tylnej osi? nic nie kombinowałem przy nich tylko wyciągnąłem stare i włożyłem nowe amortyzatory.

Link to comment
Share on other sites

Przy wymianie amortyzatorów nie robi się geometrii , jakbyś wymieniał sprężyny to tak.

Link to comment
Share on other sites

Witam! Mam problem z zawieszeniem w swoim Audi A4B6 2003 1,9 TDI 130KM napęd na przod. Kupilem niedawno to autko i ma zawieszenie " seryjne sportowe amortyzatory i sprężyny z przodu i z tyłu wymienione na amortyzatory Bilstein Sport B6 oraz sprężyny Weitec (-40mm) " Chcialbym podniesc autko w gore o 20mm zeby obnizenie bylo -20mm a nie jak jest teraz -40mm. Co polecacie? JAkie sprezyny? tylko podpowiadajcie takie zeby podpasowaly do tych amortyzatorow bo powiedziano M ize zwykle nie wejda na te amortyzatory dlatego ze są sportowe itp. pomozcie bo juz sam niewiei mczy wymienic komplet amory+sprezyny:/ Tylko tyle wiem na temat tych amortyzatorow i sprezyn ze swojego autka

Link to comment
Share on other sites

Ja mam z przodu bilsteina B6 na ORI zawieszeniu 1BV czyli obniżonym o 20 mm względem serii i sztywniejszym. Zastanawiałem się czy nie okaże się że amor nie będzie za wysoki do obniżonego zawiasu ale działa bez problemu już 2 lata

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem oprócz amorów z przodu reszta zawiasu jest ORI 1BV. Zawias jest na tyle dobry że nie mam zamiaru go ruszać a Bilstein został założony tylko dlatego że ORI amor był wylany

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jestem "nowy" i nie mogę zakładać nowego wątku, dlatego dokleję się do tematu.

Posiadam Audi A4/B6 Quattro S-line 2004r. 1.8T zawias oczywiście s-line obniżone/usztywnione fabrycznie.

Potrzebuje podnieść zawias ile max/extremalnie mogę zrobić cm ? Po co ;-) - na ryby ;-)

Myślałem o zawiasie:

1BB = układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni na rynek chiński

1BR = komfortowy układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni ( podniesiony o 13 mm w stosunku do 1BA)

Który jest wyższy ?

Czy lepiej dać podkładki do mojego s-line ? wystarczy amorów ?

Proszę o pomoc - w grę wchodzi też zamiana zawiasu s-line na zwykłe z forumowiczem

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Szybkie pytanie czy jest mozliwosc regulacji wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy w audi a4 b5 ?? mam roznice ok 1 stopnia miedzy prawym a lewym kołem i lekko ciagnie mnie w prawo.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy jeden z kolegów z forum zadał mi pytanie, zawieszenie z avanta i sedana jest takie samo tak? tylko trzeba patrzeć na kategorie wagowe i oczywiscie czy fwd czy 4wd :decayed: jo?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...