Góral.tz Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Jako elektronik, kilka uwag : SPRAWNOŚĆ 1,3% sprawność żarówki włóknowej z kloszem czerwonym 4% Sprawność żarówki żarnikowej - Białej 16% Sprawność lamp wyładowczych (ksenony?), jarzeniówki, "białe" LED. Białe LED nie istnieją, to LED niebieskie z luminoforem - luminofor zamienia niebieskie światło na inne (czerwone zielone) w takiej proporcji że razem tworzą światło białe: N11%, CZ39% ZIEL50%. Białe zimne więcej niebieskiego. 96% Sprawność led monochromatycznych (jednokolorowych) czerwonych, żółtych. CENA 30gr/szt Malutkie LED są tanie np. http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category%3D100684%26search%3Dled+red%26md5%3Dt63c43dc8c310483f5c26e48a120ee49a%26path%3D%3B100327%3B100684 400zł/szt Duże 100W kolor czerwony http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category%3D112916%26cleanParameters%3D1%26md5%3Dtcb6f51b4817affd4efeca6b5d13cb14c%26path%3D%3B100327%3B100684%3B100470%3B112916 Ta duża z przykładu świeci tak jak 5000 tych małych. Jak widać więcej szt. znaczy taniej i mniej światła. Porządne światło jazdy dziennej składa się z kilku LED (5-8szt) o mocy 3-5W lub więcej (np. 10W) a nie ze 100 malutkich. 350zł Białe 100W LED kosztują gołe 350zł 1360zł lampa uliczna tej mocy http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category%3D112916%26cleanParameters%3D1%26md5%3Dtcb6f51b4817affd4efeca6b5d13cb14c%26path%3D%3B100327%3B100684%3B100470%3B112916 Jak coś kosztuje poniżej tej ceny to nie świeci jak w reklamie Co do wyglądu nie mam zdania. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo widać te LEDY lepiej niż zwykłe lampy :oklaski: :oklaski: :oklaski: ja w dziennych mam 5 ledów, i tak jak napisałeś widoczne są parę razy lepiej niż zwykłe światła a o gustach się nie dyskutuje
wiktorsam Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Szynkar tak się składa że interesuję się oświetleniem led i po pierwsze nie stosuje się sprawności w % a w lumenach na watt. Nie mogę się zgodzić co do sprawności czerwonych diod - obecnie najlepsze rozwiązanie osiągnęło sprawność rzędu 61% wg twojego sposobu przedstawiania tego parametru czyli około 200 lumen/W To co opisałeś to mniej więcej odpowiada prawdzie, topowe białe ledy (xm-l) osiągają sprawność rzędu 140 lumen/W pod warunkiem że zasilamy je np 350mA Im większy prąd w leda tym sprawność maleje i tak np 3W led o sprawności 140 lumenów/W przy 350mA przy 1A osiąga już sprawność około 110 lumenów/W. 100 watowe ledy to w ogóle jakaś pomyłka, sprawność takiego rozwiązania to pewnie coś około 50-60 lumenów/W Diodki za 30 gr nigdy nie osiągną takiej sprawności, jeżeli osiągną połowę to będzie cud mówię cały czas oczywiście o białych bo takie stosujemy do świateł dziennych To co napisałeś o większej ilości diod sterowanych mniejszym prądem ma sens, ale żeby miało to ręce i nogi powinno się stosować markowe ledy a nie chińszczyznę za 30 gr. Z markowych małych ledów najlepsze są nichie ale to już nie jest koszt 30 gr sztuka a pewnie około 5-10 zł sztuka. Tak naprawdę to co stosują znani producenci w lampach dziennych to też nie są topowe ledy a stare konstrukcje o wydajności rzędu 60-80 lumenów/W a więc około połowa tego co osiągają obecnie ledy, choć i tak to kilka razy więcej niż halogen. Pomijacie też jeszcze jedną kwestię - światła halogenowe są zasilane bez sterownika, bezpośrednio z altka, ledy muszą być zasilane sterownikiem, którego sprawność w lepszych zestawach to około 80%, najlepsze osiągają nawet 98% ale nie wierzcie że znajdziecie takie w swoich lampach. Tak więc z 60-80 lumenów robi się 48-64 lumeny/w a więc już tylko 2x większa sprawność niż z halogena I na koniec wy naprawdę wierzycie że światła do jazdy dziennej na ledach są bardziej widoczne od oryginalnych lamp No może i jest to prawdziwe jak ktoś takie założy do malucha w wersji na prądnicy a nie alternatorze Matematyki nie oszukasz - 1500 lumenów w halogenie vs max 800 lumenów w najlepszych światłach led do jazdy dziennej...
Góral.tz Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 I na koniec wy naprawdę wierzycie że światła do jazdy dziennej na ledach są bardziej widoczne od oryginalnych lamp sprawdź na samochodzie to pośmiejemy się razem
wiktorsam Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Ale po co mam sprawdzać - uważasz że jestem ślepy ? Że nie widzę różnicy pomiędzy choinkami których teraz pełno a zwkłymi autami ? Zapewniam cię że zwykłe ja widzę lepiej Jeżeli ty widzisz ledowe lepiej to powiem jedno - wielka jest siła umysłu jeżeli potrafi minimum 2x słabsze źródło światła przekształcić w głowie na światło jaśniejsze...
Góral.tz Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 a ja Ci powiem że pier..lisz szkoda że zrezałem ksenony zrobił bym Ci fotkę z kilometra i nikt nie mówi o lampkach choinkowych tylko porządnych DRL'lach
wiktorsam Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Powiedz jakie masz zamontowane te "porządne DRL" Chętnie sprawdzę ich parametry skoro świecą lepiej niż 1500 lumenów z halogenów.
SZYNKAR Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Ledy do jazdy dziennej te z 6 ledami 3-5W widać lepiej. Dlatego że mają w kilku punktach oślepiające światło (konkuruje z dziennym), w światłach zwykłych ta moc jest rozproszona na dużej powierzchni (klosza). W dzień słabo je widać na tle oświetlonego otoczenia. Latarnię morską widać nie dlatego że ma dużą żarówkę ale dlatego że światło jest ukierunkowane w wąski snop. Tak na marginesie kierunkowskazy przednie A4 B5 uważam ze w dzień ledwie widać. Mam nawet wrażenie że są jednymi ze słabiej widocznych na tle innych lamp. Myślę powoli żeby tam nawalić ledów tylko że jakiś system regulacji będzie potrzebny żeby nie oślepiać tymi światłami w nocy.
Góral.tz Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Powiedz jakie masz zamontowane te "porządne DRL" Chętnie sprawdzę ich parametry skoro świecą lepiej niż 1500 lumenów z halogenów. kim Ty z zawodu jesteś?? zrobię to dla Ciebie i pstryknę foty porównamy np światła w ibizie moje DRL i może jeszcze coś SZYNKAR znów ma racje
wiktorsam Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 SZYNKAR Nie wierz w to że są lampy dzienne z ledami zasilanymi 3-5 watt Chyba nie zdajesz sobie sprawy jaki musi być radiator żeby się taki led w korku latem nie zjarał. Popatrz na wielkość lampek DRL i pomyśl ile tam można wstawić radiatora - podpowiem że max bezpieczny prąd będzie jak jeden led dostanie 350 mA pod warunkiem i tak już sporego chłodzenia, więc przy 5 ledach masz max 5 watt, przy sprawności około 80 lumenów daje to 400 lumenów więc razem 800 na dwie lampy, a więc dwa razy mniej niż na halo. Na prawdę zaś sądzę że w jedną diodę producenci lepszych zestawów dają nie więcej niż 100 mA sądząc po wielkości radiatorów w takich światłach - widziałem już kilka, kilka naprawiałem... Co do skupienia - pięknie porównałeś do latarni, zapomniałeś że latarnię widać z daleka jeżeli akurat świeci prosto w nasze oczy, tak samo by było z skupionymi ledami - auto z napreciwka musiało by świecić prosto w oczy żeby było widoczne lepiej od halogenu. Dlatego ledy w drl dają światło rozproszone! Popatrz w nocy na jaką odległość dadzą snop światła . [br]Dopisany: 13 Grudzień 2011, 00:45_________________________________________________Z zawodu jestem informatykiem, szynkar zaś znowu nie ma racji . Co do ledów to takie zainteresowanie - buduję oświetlenie na ledach do domu, składam latarki, oświetlenie do roweru itd sporo siedzę na forach poświęconych tym zagadnieniom.
pastaldo Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Ledy do jazdy dziennej te z 6 ledami 3-5W widać lepiej. Dlatego że mają w kilku punktach oślepiające światło (konkuruje z dziennym), w światłach zwykłych ta moc jest rozproszona na dużej powierzchni (klosza). W dzień słabo je widać na tle oświetlonego otoczenia. Latarnię morską widać nie dlatego że ma dużą żarówkę ale dlatego że światło jest ukierunkowane w wąski snop. Tak na marginesie kierunkowskazy przednie A4 B5 uważam ze w dzień ledwie widać. Mam nawet wrażenie że są jednymi ze słabiej widocznych na tle innych lamp. Myślę powoli żeby tam nawalić ledów tylko że jakiś system regulacji będzie potrzebny żeby nie oślepiać tymi światłami w nocy. Powiedz jakie masz zamontowane te "porządne DRL" Chętnie sprawdzę ich parametry skoro świecą lepiej niż 1500 lumenów z halogenów. kim Ty z zawodu jesteś?? zrobię to dla Ciebie i pstryknę foty porównamy np światła w ibizie moje DRL i może jeszcze coś SZYNKAR znów ma racje Najprawdopodobniej jest poprostu kolejna zrzędą która twierdzo że DRL w B5 to profanacja
wiktorsam Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Nie jestem zrzędą, pasjonuję się ledami, uważam że to przyszłość, ale moim zdaniem w b5 jak i w większości aut gdzie nie były montowane fabrycznie wyglądają po prostu wiejsko. Nazwał bym się raczej "estetą"
pastaldo Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Nie jestem zrzędą, pasjonuję się ledami, uważam że to przyszłość, ale moim zdaniem w b5 jak i w większości aut gdzie nie były montowane fabrycznie wyglądają po prostu wiejsko. Nazwał bym się raczej "estetą" Ok luzik Nie gniewam się Dobrze że kieruję się swoim poczuciem estetyki
wiktorsam Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 O gustach się nie dyskutuje i nie zabrał bym głosu w dyskusji gdyby nie post obrońcy ledowych DRL który stawiał je wyżej od bodykitu s4 Tego nie mogłem zdzierżyć.
Góral.tz Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Z zawodu jestem informatykiem, i więcej mi nie trzeba, kurde poświęcę się i na prawdę porobię te fotki
wiktorsam Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 A to coś złego że informatyk? Odbierasz mi przez to możliwość posiadania własnego zdania popartego własnym doświadczeniem? A Ty jakie masz w takim razie doświadczenie związane z ledami - składałeś własne sterowniki? Budowałeś własne konstrukcje? Wiesz co to vf diody co to CRI, co to tint i jak te parametry wpływają na walory użytkowe leda? Wiesz w ogóle co masz zamontowane w swoich DRL? Wiesz jaki jest wpływ temperatury złącza na jasność konstrukcji na led? Nie zjadłem wszystkich rozumów, ale jakieś tam skromne doświadczenie mam i to mi wystarczy żeby móc obiektywnie ocenić jasność np świateł DRL kontra halogen w reflektorach, pozwala mi to też ocenić moc świateł DRL w których nigdy w pojedynczą diodę nie będzie ładowane 1A jak to sugerował SZYNKAR i jeżeli będzie to 1/3 tej wartości to i tak będę w szoku, moim zdaniem jest to około 100mA w dobrych konstrukcjach co przy topowych ledach i tak da dużo światła. A co do foty dawaj śmiało - ale z większej odległości i w dzień a nie w nocy, na tych samych nastawach aparatu, najlepiej żeby w fotach został exif A no i warto żeby auto do którego porównujesz miało sprawne światła , nie powypalane odbłyśniki.
Avancik Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 O gustach się nie dyskutuje i nie zabrał bym głosu w dyskusji gdyby nie post obrońcy ledowych DRL który stawiał je wyżej od bodykitu s4 Tego nie mogłem zdzierżyć. Glupoty gadasz...pokaz tego poste gdzie jest napisane ze uniwersalne drl stoją wyzej niz te ori???
wiktorsam Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Zaraz kolego - czytam to co napisałeś i za chiny nie mogę dojśc jak mogłeś wysnuć takie wnioski z cytowanego mojego zdania Pokaż palcem gdzie w zacytowanym zdaniu piszę że porównuję uniwersalne DRL do markowych ? Oburzył mnie jedynie fakt że właśnie TY napisałeś że wg Ciebie ledowe DRL to nie jest wieś a bodykit s4 w tdi i benzynie to już jest wieś - i to mnie wkurzyło - porównywanie chińskiej lampki (nawet jak ma logo philipsa) do fabrycznego bodykitu Przypomnę Twoje zdanie: wsią dla mnie jest robienie z TDI - s4 lub rs4... stylizacja i wogólę ... I na koniec - najlepsze że pisze to koleś który: - Zastanawiał się nad zakupem grilla ala rs4 z allegro - podobał mu się spojler na klapę w a4 b5 Nie zauważasz tu pewnej nieścisłości ? Ale to tłumaczy Twoje zamiłowanie do czajna tjuning i nie fabrycznych DRL Bez urazy oczywiście
Avancik Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Grila i lotki nie kupilem bo po dluzszym namysle stwierdzilem ze to wies... Chcesz s4 to kup sobie s4 a nie rob z tdi biturbo ...
Młody Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Sypie się tu takie OT że szok :gwizdanie: pasuje do B5 czy nie. Tysiąc innych marek zakłada ledy jak kiedys ringi z BMW. Widziałem Vectry, Bmw, Audi 80. [br]Dopisany: 13 Grudzień 2011, 10:07_________________________________________________ Grila i lotki nie kupilem bo po dluzszym namysle stwierdzilem ze to wies... Chcesz s4 to kup sobie s4 a nie rob z tdi biturbo ... A tu to już brak słow
Avancik Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 mam swoje zdanie i tego sie trzymam...nie ide za wiekszoscią... Nie podoba sie to nie czytaj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się