Mav3rick_17 Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Witam Dzis chcialem zaprezentowac montaz aluminiowych ramek w liczniku. Temat co prawda byl juz poruszany ale jakos nigdzie nie znalazlem w miare dokladnego opisu. Sprzet potrzebny do czynnosci jak w tytule: - srubokret krzyzakowy (najlepiej z magnesem) - srubokret TORX (ciezko mi powiedziec jaki rozmiar) - plaski srubokret - kilka zapalek Wykonywane czynnosci: 1. Najpierw nalezy zdiasc plasyikowa zaslepke pod licznikiem ktora skrywa pod soba dwie krzyzakowe srubki. Aby zdjasc zaslepke nalezy ja energicznie pociagnac w gore. Aby wszystkie czynnosic byly wykonywane w miare swobodnie nalezy kierownice opuscic maksymalnie w dol i wysunac ja maksymalnie do siebie. 2. Po odkreceniu dwoch srubek mamy juz odkrecony licznik przyszedl czas na wypiecie kosci. Sa ich az 3 sztuki, kazda z kosci ma zabezpieczenie ktore nalezy odpiac przy uzyciu plackiego srubokreta. Oprocz trzech kosci jest jeszcze zarowka od podgrzewania swiec z nia trzeba ochodzic sie w miare delikatnie aby nie polamac uchwytow zarowki. 3. Po odpieciu wszelkich kabelkow od licznika pozostaje nam go wyciagnac i rozpolowic. Nie nalezy sciagac samej szybki gdyz jest ona zgrzewana i jak peknie to d*pa zbita. Licznik rozpolawiamy w nastepujacy sposob ( i tutaj wlasnie przydadza nam sie zapalki i TORX) licznik jest skrecony na 4 srubki ktore nalezy wykrecic sa jeszcze dwie nakretki ale ich nie trzeba ruszac bo na nich trzymaja sie tylko voltomierz i wskaznik od tempreatury oleju. Po wykreceniu 4 srubek mozemy zabrac sie do rozpolawiania licznika. Trzyma on sie jeszcze na 5 zatrzaskach ktore nalezy podwazyc przy pomocy srubokretu i podlozenia zapalek. Gdy juz pod wszystkie zatrzaski podlozymy zapalki licznik powinien nam sie w miare swobodnie rozpolowic. 4. Wkladanie ramek. Ramki przekladamy przez otwory i zaginamy rant np dlugopisem ew. srubokretem. (polecam w tym celu zalozenia gumowych rekawiczek aby nie popaprac licznika od wewnatrz np odciskami. Po zalozeniu ramek uzyskalem nastepujacy efekt: http://img161.imageshack.us/my.php?image=dsc00716lx1.jpg Mysle ze naprawde warto sie troche pobawic efekt elegancki. MONTAŻ RAMEK - FOTOSTORY JEST PONIŻEJ FAQ: 1) Koszty: a) KOSZT RAMEK: http://www.dido.win.pl/sklep Z przesyłką za pobraniem umowiłem sie z Dido na 80 zł . - ramki , komplet z ramką na FIS widziałem tylko na ebayu (raggaman) Ja na DIDO kupywalem swoje bo bylo najoptymalniej. Za ramki wyszlo 81zl z przesylka kurierem za pobraniem a przy wplacie na konto bodajze 6zl taniej jeszcze wiec najbardziej sie oplaca w DIDO zamowic. Ramki naprawde pierwsza klasa. Mav3rick_17 2) A jak mam jeszcze do tego wiecej wskaźników (temp oleju, temp płynu, poziom paliwa, poziom ładowania, i dwa wieksze(to wiadomo) i na FIS? LuCaS_gr44 Z tym ze masz 6 zegarow to nie ma zadnego problemu bo w DIDO mozesz kupic tyle ramek sa troszke drozsze niz 4 ale to wiadomo. Na prostokatny wyswietlacz nie ma ramek ale to chyba i tak by nie wygladalo rewelacyjnie z samymi zegarami wyglada naprawde super zdjecia wrzucilem mojego to mozecie obejrzec. Mav3rick_17 3) A czy ta szybka jest zdejmowana? czy ramki wkłada się od tyłu... jaki jest sposób najlepszy? Pawełek Szybkę trzeba zdjąć (rozpołowić licznik znaczy) popatrz na zdjęcia wszystko ładnie opisane i pokazane - obrazki mówią same za siebie nr "5" mcm00 Licznik sie tylko rozpolawia ale szybki sie nie zdejmuje samej bo jest zgrzewana i jak peknie to d*pa. a Ramki przeklada sie przez okragle dziurki, sa z aluminium to latwo jest je w nie zmiescic. Mav3rick_17 3) A czy podczas demontażu trzeba odpinać klemy od aku czy tylko wyjąc kluczyk ze stacyjki? diskus Jedni mowia tak drudzy mowia tak z ta klema jest roznie ale w moim przypadku wystarczylo wyjac kluczyk ze stacyjki aku nie odpinalem i jaski sie nie zapalily. Wiec najlepiej wyjmij tylko kluczyk i mysle ze starczy. Mav3rick_17 UWAGI: 1) Chciałbym tylko zasugerowac ze przed montazem nalezy wyjac kluczyk ze stacyjki bo zostanie potem AIRBAG do kasowania kompem lub cos innego.I nalezy dokładnie spowrotem wcisnac wtyczki licznika (ta z prawej strony ma krótkie kabeli i trzeba wetknac ja dokladnie bo jest tam trosze słabe dojscie) jezeli zostanie wetknieta za słabo to przewaznie zapala sie immobil..i auto nieodpala,wtedy nalezy jeszce raz sprawdzic wtyczki i powinno byc ok. Był przypadek ze kolege po takim rezanku niemógl odpalic auta i mechanior za 5 min roboty wzioł 100zł. sliszew
mcm Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 MONTAŻ RAMEK - FOTOSTORY: Do montażu ramek potrzebujemy: - klucze torx T10 i T20 - wkrętak plaski - kliny duże do glazury - zapałki - plastikowy długopis lub coś podobnego do zaginania krawędzi ramek - rękawiczki chirurgiczne (gumowe) co by nie poparać licznika od srodka - czas ok 45 minut :th: przystępujemy do montażu: 1. zdejmujemy plastikową osłonę (dla ułatwienia wyciągnąć i pochylić kierownicę do dołu jeśli się da) 2. odkręcamy dwa wkręciki pod licznikiem (kluczyk torx) 3. wyciągamy licznik do przodu i odpinamy kostki (u mnie były 3 zielona niebieska i mała czarna do wskaźnika temp. zew) 4. odkręcamy dwa wkręty trzymające ramkę zegarów 5. odpinamy zatrzaski (pomocne są zapałki) 6. wkładamy ramki do obudowy i długopisem lub wkrętakiem zaginamy kołnierz od wewn strony ramki zegarów (montaż ułatwiaja kliny do glazury które podtrzymują pierścienie na miejscu) 7. wszystkie czynności montażowe wykonujemy od końca aby poskładać licznik do kupy. efekt końcowy wygląda tak sorry za jakość zdjęć (robione telefonem)
buliking Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 zamontowalem dzisiaj ramki...i zonk, nie pali sie pole od przebiegu oczywiscie poprawialem wtyczki 5 razy i nic, ogolnie sie @#$^& dodam ze nie odpinalem aku i mialem wyjety kluczyk ze stacyjki juz po problemie, ale mozna by dopisac ze do wkladania ramek potrzebne sa... zarowki
KeN Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 juz po problemie, ale mozna by dopisac ze do wkladania ramek potrzebne sa... zarowki mógłbyś kolego jaśniej napisać co dokładnie sie stało, że nie świecił licznik kilometrów? i jak to rozwiązałeś? zamierzam też te ramki założyć i chce podejść do tego bezstresowo, żeby mnie nic niemiłego nie zaskoczyło
buliking Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 kupilem chromowane ramki i wrzucilem je zgodnie z powyzszymi wskazowkami, wszystko bylo ok, ale jak odpalilem auto to w miejscu gdzie powinien byc przebieg bylo ciemno, poszperalem na forum i wyczytalem ze przy wyjmowaniu licznika czesto padaja zarowki, a jak padnie jedna i sie ja wymieni to przy wkladaniu moze pasc inna, wiec najlepiej kupic kilka takich zarowek, kupilem po 2zl sztuka 1.2W białe w oprawce, najlepiej wyjac stara i pokazac w sklepie bo bylem w dwoch i mowili ze nie maja a jak pokazalem to sie znalazly no i pozniej padla mi jeszcze jedna wiec od razu kupilem 10 sztuk i wsadzilem wszystkie nowe, chodzilo mi tylko o to zeby wprowadzic do opisu montazu informacje o zarowkach zeby inni sie nie wk%$$%%* w przyszlosci poza tym montaz ramek bezproblemowy :>
KeN Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 wielkie dzięki kolego :th: zaopatrzę się na wszelki wypadek w kilka sztuk Pozdrawiam
ekonom Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 A czy ktoś wstawiał chromowane ramki w liczniku z fisem ? Tam też trzeba się zaopatrzyć w żaróweczki ?
urbik Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 Tak kolego ja wsadzałem do licznika z FISem i nic się z żarówkami nie stało !
SKIBA29 Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Super te ramki wyglądają, :th: po przejrzeniu tych fotek nabrałem chęci i zamontuję je także u siebie. Przy montażu dostosuje sie do wskazówek kolegów z forum.
urbik Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Moja uwaga - jak będziesz już działał to od środka wsadź jakiś ręcznik papierowy czy coś w tym stylu a to dla tego bo możeż porysować szybkę i można się potem bardzo wk... Ja do zaginania rantów użyłem średniej wielkości wkręteka a tak dokładnie to używałem gumowanej rękojeści wkrętaka. Co użyjesz i jak to wyjdzie już na początku zaginania no i życzę powodzenia i zadowolenia :>
jarko Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Dobra uwaga z tym ręcznikiem, trzeba uważać bo łatwo można porysować... Ja niestety nie pomyślałem i mam rysę I dzięki Panowie za instrukcję montażu, pomogła :th:
Wąski Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 Dobra uwaga z tym ręcznikiem, trzeba uważać bo łatwo można porysować... Ja niestety nie pomyślałem i mam rysę I dzięki Panowie za instrukcję montażu, pomogła :th: I wygląda super :th: widziałem live ,nie widać żadnej rysy
fenix185 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 No to jest prawda ja wymienialem ramki w swojej A6 metoda prob i bledow a w zakpionym zestawie niema instrukcji a wiec wyciagnelem zegary rozkrecilem je i zaczelem sie zastanawiac jak mam wsadzic od wewnatrz te duze ramki bo przeciez male wsadzisz przez duze otwory w zegarach a co z tymi duzymi nie chcac wyginac ani deformowac ramek wpadlem na pomysl odklejenia przezroczystej pleksy od plastiku na ktorym mialy byc zamontowane ramki pomysl?? taki sobie bo pracochlonny i w dodatku odprysla mi przezroczysta pleksa ale operacja sie udala uszczerbku prawie nie widac a efekt jest niesamowity !!! (mam zdjecie swoich zegarow ale jestem swierzy na tym forum i niewiem jak mam jeszcze dodac do) mam tylko male pytanie do instruktora zeby opisam innym jak maja wsadzic te duze razmki (kółka) czy maja je wyginac i deformowac zeby je upchac w srodki bez sciagania przezroczystej pleksy ??? bo instrukjca napisana powyrzej nie opisuje metody wsadzenie tzw. ring-ow do obudowy zegarow
urbik Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Duże ramki z oporem ale jednak wchodzą ! Trochę trzeba je nagiąć czyli zdusić i po sprawie już są w środku
Mav3rick_17 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2008 Duze ramki wchodza z trudem ale wchodza trzeba jedynie delikatnie przygiac. Z pdklejaniem pleksy jest roznie czasem sie uda a czasem nie lepiej tego nie robic bo szybka przednia jest zgrzewana. Odradzam odklejanie przedniej szybki od obudowy, lepiej lekko zdeformowac ramke niz stracic szybke.
fenix185 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 To prawda moja trozke mi odprysla i to byl glupi pomysl ja odklejac ale jakos udalo sie bo naleze do cierpliwych ludzi ale tym to rozpiera ich energia nie radze isc moimi krokami lepiej jest chyba nadgiac troszke te ramki a tak wygladaja ramki w mojej A6 Efekt niesamowity
jarko Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Duże ramki można spokojnie przecisnąć, nie trzeba ich wyginać... Wystarczy tylko dobrze trafić w środek :th:
marcin_ducze Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Ja założyłem, wygląda super, ale pamiętajcie o jakiś chusteczkach, bo ja sobie niestety zrobiłem lekką ryse..
Gość czadzik Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 witam od czego jest wtyczka z dwoma kabelkami i jak ja wyciagnac?
mcm Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 jeżeli mała czarna to do wskaźnika temperatury zewnętrznej i wypina się ją normalnie zwalniając blokadę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się