bomba220 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Witam. Mam taki problem ze swoim silnikiem 1,9 TDI 115 KM o oznaczeniu BKE. W tamtym roku dudniło mi w okolicy filtra powietrza. Działo się to tylko i wyłącznie na wolnych obrotach i nie zawsze. Po zmianie oleju na początku tego roku na Motul Specyfic 5W40 praca silnika ucichła i nie było słychać ani razu tego dudnienia. Po przejechaniu około 8 tys. km na tym oleju dźwięk niestety powrócił. Co może Czytałem na forum wątki odnośnie wytartych wałków rozrządu itd. Nawet w tamtym roku ściągnąłem pokrywę i patrzyłem w jakim stanie jest mój wałek rozrządu. Wydawał się być dobry. Mam jeszcze jedno pytanie gdyż zamierzam ponownie zerknąć na ten wałek. Czy bez jego wyciągania zobaczę w jakim stanie są szklanki? Czytałem jeszcze na forum że powodem takiego buczenia może być również fakt odkręcenia się aluminiowych śrubek na dźwigienkach pompowtrysków. Czy ma ktoś może zdjęcie w którym miejscu patrzeć na te śrubki? Z góry wielkie dzięki za pomoc!!! [br]Dopisany: 10 Sierpień 2011, 22:08_________________________________________________Witam ponownie. Mój problem z dudnieniem rozwiązany. Odłączyłem na pół godziny akumulator. Zresetował się komputer i silnik całkiem inaczej chodzi:)
piotrsob1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Dunienie przeważnie jest spowodowane słabym opróżnianiem cylindra w fazie wydechu ( np. ledwie uchylający się zawór wydechowy) i część spalin wydostaje się do kolektora dolotowego w momencie otwarcia zaworu ssącego, ale wtedy korekcje powinny być tragiczne i raczej silnik by był słabiutki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się