Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż FMIC do 1.8T


Booster

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Może na początku zacznę w co należy się zaopatrzyć przed rozpoczęciem pracy.

1. Fmic ( mój jest rozmiarów 550x230x65 - rozmiar rdzenia) koszt: 350-400zł
2. 3 kolanka 90' - 40zł/szt
3. 4 łączniki lub kawałek sylikonowej rury - łącznik 20zł/szt, 1mb rury 90zł
4. 1 kolanko 45' - 40zł/szt
5. obejmy, najlepiej nierdzewne, około 16-20szt (nie wiem jaka cena, swoje wziąłem z pracy)
6. 1mb rury z kwasówki 2,25cala, ja kupiłem polerowaną za 40zł/mb



Przy demontażu zderzaka musimy wyciągnąć reflektory ( wtedy mamy łądne dojscie do mocowań zderzaka z błotnikami, 3 nakrętki z każdej strony na kluczyk 10

DSC02258.jpg

Po wyjęciu kratek w zderzaku ukażą nam się kolejne mocowania, mały torx na widoku i sruba imbusowa schowana w otworze belki ( sruby w belce pod żadnym pozorem do końca nie wykręcajcie po później jest urwanie głowy z wstawieniem jej spowrotem wystarczy poluzować a zderzak sam wyskoczy.

DSC02260.jpg

kolej zabrać się za małego gnojka, z wyjęciem nie ma dużych problemów, sam cooler jest osadzony na zaczepach gumowych, wystarczy po odkręceniu rur podsadzić go do góry, aby było łatwiej go usunąć można odkręcić stelaż na którym jest on zamocowany i jedno mocowanie pasa przedniego do błotnika

DSC02262.jpg

Poniżej można zobaczyć różnicę w rozmiarach:

DSC02263.jpg

Dalej jest już tylko przyjemna praca, montaż FMIC-a wspomogłem sobie podwieszając go na srubach oczkowych i opaskach samozaciskowych

DSC02267.jpg

Przed zmontowanie wszystkiego do kupy, nie można zapomnieć o czujniku cisnienia doładowania który znajduje się oryginalnie w starym IC, wystarczy go wykręcić, a w rurze z kwasówki wywiercić otwór 11,5mm, czujnik idealnie się wpasuje a dodatkowo go zasylikonować

DSC02268.jpg

Kwestia docięcia rury ispasowania tego wszystkiego to już łatwizna, u mnie całosć wygląda tak:

DSC02271111.jpg


DSC0226999.jpg


Czas pracy 3-4 godziny :good:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam sie pomału do takiego montażyku :) , tylko czas pokaże czy ja osobiście sie zdecyduje na home made ,czy poszukam jakiegoś majstra ... hmmmm

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda dziwnie... czujnik na sam silikon? :cool1:

rurki bez pogrubianych końcówek = się spadki gum łączących (tak tak teraz wydaje Ci się że trzyma mocno)

chyba większość to gumowe rury, mało rur, będzie lag? :mysli: na pewno będą puchnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda dziwnie... czujnik na sam silikon? :cool1:

rurki bez pogrubianych końcówek = się spadki gum łączących (tak tak teraz wydaje Ci się że trzyma mocno)

chyba większość to gumowe rury, mało rur, będzie lag? :mysli: na pewno będą puchnąć

To nie jest 300 konne auto, nie ma tam doładowania 1,5 bara żeby łączniki spadały i tym samym puchły, dodatkowo łączniki są zbrojone.

Jeżdze już trochę na tym i jest bardzo OK, spadek temperatury jest mocno odczuwalny, szczegulnie w ciepłe dni, auto lepiej przyspiesza.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak troche trzeba wewnątrz porezać, ale to ze względu na wielkosć fmica, przy mniejszym nie bedzie potrzeby

DSC02277.jpg

DSC02278.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wyspawać możliwie najwięcej rur, a jak najmniej użyć gumowych łączników. Czy ma ktoś wymiary na ile pociąć rurę i jak ją dopasować w AVJ, by potem tylko włożyć i za pomocą 4 łączników sylikonowych zamocować do silnika?[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2011, 14:35_________________________________________________Może ktoś to pomierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie jest seria, laga nawet najmniejszego nie odczułem, za to auto trochę odżyło :good:

No to wal mu program na 1 Bara :decayed:\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam troszke oczywiste pytanie :gwizdanie: sam fmic bez programu nie daje zadnych przyrostow np w zimne dni ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im bardziej chłodne powietrze tym większa jego objętość, wymiana na fmic daje delikatny przyrost mocy bez programu, ale różnica odczówalna jest bardziej w ciepłe dni niż chłodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

belki dużo rezałeś?rury mam,kolanka są tylko nie wiem jakie wymiary rdzenia?550x140x65 wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

belki dużo rezałeś?rury mam,kolanka są tylko nie wiem jakie wymiary rdzenia?550x140x65 wystarczy?

Belkę delikatnie musiałem porezać bo krawędzie coolera nie mieściły się, ale twój jest węższy wiec nie będzie trzeba nic rezać :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wyrezałem tak na zaś,w razie lekkiego bum będzie trochę luzu pomiędzy belką a ickiem czy to coś pomoże? nie wiem :no:,tylko czekam jak mrozy puszczą i zakładam całość :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie chlodnica Fmica trzyma sie tylko na opaskach szybkolacznych :mysli: jesli tak to gratuluje profesjonalnej roboty :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...