blondyn16 Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 Witam serdecznie. Od pewnego czasu ( konkretnie od poczatku zimy) mam mały problem ze swoją niunią. Przy odpalaniu zimnego silnika pojawia się pisk w okolicy alternatora. Piszczenie ustaje po ok. 2-3 min wraz z załączeniem się któregoś przekaźnika (pstryknięcie w okolicy zegarów). Nie wiem czy nawala pasek wieloklinowy (wymieniany 6 m-cy temu) czy może któraś rolka, a może jeszcze coś innego.Jest to troche wkurzające. Dzięki za jakąś podpowiedź.
leoncjo Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 Jeżeli świeżo po uruchomieniu to może byc to pasek wielorowkowy, pstryknięcie to może przekaźnik świec zarowych, jak wyłącza się grzanie świec to spada pobór prądu i alternator zostaje troche odciążony i pasek przestaje piszczeć. Zresztą chwile po rozruchu alternator najbardziej dostaje po ...... musi jakby doładować ubytek energii wywołany rozruchem. Jakiej firmy zakładałeś pasek?? Kiedyś pasek w Mb 190 wytrzymał mi około pół roku i zaczął piszczeć, zmieniłem na inny (innej firmy) i problem zniknął. Jak w momencie rozruchu pasek zacznie Ci piszczeć to polej go wodą, jeżeli pisk ucichnie to pasek do wymiany ..... umnie to zawsze działa.
blondyn16 Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Opublikowano 14 Lutego 2008 Pasek jakiej jest firmy dokładnie nie wiem. Wymieniany był przez mechanika przy okazji zmiany rozrządu.Wypróbuję test z wodą. Jeśli to będzie pasek to na jaką firmę wymienic? Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam.
leoncjo Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 Nie wiem czy tak publicznie mogę reklamować takie rzeczy ja mam Cont....... i nie piszczy .
rtocki Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 Jak silnik już odpali, to świece już nie chodzą, ale takie piszczenie paska od alternatora często się zdarza zimą w wielu autach zanim pasek się trochę nie rozrusza/nagrzeje/uelastyczni. Lepiej zmień to przecież grosze
Musashi Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 swiece dzialaja o wiele dluzej niz sam moment uruchomienia silnika. jest okreslona wartosc temperatury silnika przy, ktorej zostaja wylaczone swiecej. pasek ori lub markowy. poczytaj na forum co koledzy zakladaja. ja wszystko laduje ori. pomysl z woda jest sredni, zdjecie paska i sprawdzenie stanu rolek i alternatora jest o wiele lepszym pomyslem
blondyn16 Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Opublikowano 21 Lutego 2008 Przepraszam, że mnie długo nie było (wczasy). To rzeczywiście pasek. W najbliższym czasie zabieram się za wymianę na ori. Dzięki wielkie za podpowiedzi. Pozdrawiam.
leoncjo Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 Fajnie że już się wszystko wyjaśniło, dodam jeszcze: łatwiej jest wziąść szklanke wody i wylać na pasek niż zdjąć go i sprawdzać łozyska na wszystkim co się kręci . Metoda z wodą jest dość skuteczna. No chyba, że metoda zawiedzie to trzeba wszystko zdjemować i wyjdzieusterka ...... .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się