Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] A3 ASZ - cykliczne buczenie podczas pracy na jałowym - nagranie audio.


dejf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Odkąd kupiłem swoje nowe auto - A3 ASZ, wystepowało w nim takie cykliczne buczenie, szuranie (nie wiem jak to nazwać) słyszalne podczas pracy silnika na biegu jałowym z okolic paska/wałka rozrządu. Myślałem, że pewnie któraś rolka albo napinacz. Okazało się, że po wymianie wszystkiego co było do wymiany, mianowicie kpl napędu rozrządu (łącznie z popychaczem hydraulicznym), napinacza paska pk, itp, itd. buczenie nadal występuje jak występowało, nic a nic nie ustało.

Zdjęliśmy wszystkie paski pk, odpaliłem auto i buczenie nadal słychać, a więc diagnoza, że coś przy rozrządzie. Rozebraliśmy jeszcze raz, zmieniliśmy pasek na nowy, ale buczenie jak było tak jest. Dodam, że przed wymianą rozrządu było to samo. Rano słychać to trochę mniej.

Sugestia padła na panewki wałka rozrządu...

Tu audio nagrane dzisiaj - http://w446.wrzuta.pl/audio/4FLCqtmWaLi/asz_buczenie

Co o tym myślicie? Spotkał się ktoś z was z czymś takim? Jak znam życie to nie...i będzie mi buczało póki się coś nie rozpier**li.. :disgust:

Auto odpala, ogólnie jeździ i przyspiesza znakomicie. Przebieg oryginał 186kkm.

Będę wdzięczny za jakieś rzeczowe sugestie...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałeś rozrząd to wymieniłeś pompę cieczy chłodzącej ?

Tak na moje ucho to odgłos wydawany przez nie pierwszej młodości uszczelnienie pompy chłodziwa :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałeś rozrząd to wymieniłeś pompę cieczy chłodzącej ?

Tak na moje ucho to odgłos wydawany przez nie pierwszej młodości uszczelnienie pompy chłodziwa :mysli:

Tak, pompa wody została wymieniona na oryginalną VW/Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:kox: Postawił bym dużo na pompę chłodziwa, ale jak piszesz że na pewno została wymieniona, to nie mam innych pomysłów :mysli:

P.S. Byłeś przy wymianie rozrządu ? , może nowa pompa wylądowała u mechanika w szafce z częściami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka przerwe zrobił mechanik jak zmieniał rozrzad na napinaczu chydraulicznym ?wydaje mi sie ze masz zle napiety rozrzad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd na pewno został wymieniony i złożony poprawnie. Pompa cieczy również jestem pewien, że została włożona oryginalna.

Czy taki dźwięk mogą wydawać panewki wałka?[br]Dopisany: 30 Sierpień 2011, 23:32_________________________________________________

Jaka przerwe zrobił mechanik jak zmieniał rozrzad na napinaczu chydraulicznym ?wydaje mi sie ze masz zle napiety rozrzad.

Rozrząd jest napięty wg znaku. Napięcie paska było kontrolowane. Jest w porządku.

Nie robili mi tego ludzie, którzy się nie znają, albo robili to po raz 10ty. Oni robili to po raz setny albo dwusetny... Wiecie, to samo było przed jak i po. Przed robili Niemcy. Mnie osobiście wydaje się, że nie jest to spowodowane samym napędem rozrządu, tylko zupełnie czym innym. Na razie skłaniam się ku panewkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ile mechanik zrobił przerwy miedzy napinaczem hydraylicznym a podstawa napinacza hydraulicznego?

Powinno byc około 4mm przerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem tak w kazdym aucie po wymianie rozrzadu.

w moim audi tez mam ale mniej to slychac.

podejrzewam ze winne sa kola zebate tzn maja juz swoja mlodosc za soba.

ps.tak z ciekawosci ile kosztuja ori kola walu i walka zaworow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem tak w kazdym aucie po wymianie rozrzadu.

w moim audi tez mam ale mniej to slychac.

podejrzewam ze winne sa kola zebate tzn maja juz swoja mlodosc za soba.

ps.tak z ciekawosci ile kosztuja ori kola walu i walka zaworow.

Też mi przeszło przez myśl koło zębate. Tylko czy ono może generować takie szuranie.. :mysli:

Z tymi 4mm jeszcze sie dopytam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli kolo jest zuzyte, oczywiscie,

zrodlem takiego halasu moze byc rowniez napinacz lancucha pompy oleju lub sama pompa.

ew. panewka walka rozrzadu, zle ustawiony napinacz, turbina,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli kolo jest zuzyte, oczywiscie,

zrodlem takiego halasu moze byc rowniez napinacz lancucha pompy oleju lub sama pompa.

ew. panewka walka rozrzadu, zle ustawiony napinacz, turbina,

4mm sie zgadza, jest tak ustawione.

Turbosprężarkę wykluczam...

Na razie umówiłem się na wymianę koła zębatego, jak nie pomoże, to wymieniam panewki na Glyco.

Dzięki za odpowiedzi :good: mam nadzieję, że wkrótce wyeliminuję przyczynę irytującego buczenia i będzie słychać tylko czysty, dźwięczny klekot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie umówiłem się na wymianę koła zębatego, jak nie pomoże, to wymieniam panewki na Glyco.

Dzięki za odpowiedzi :good: mam nadzieję, że wkrótce wyeliminuję przyczynę irytującego buczenia i będzie słychać tylko czysty, dźwięczny klekot :)

btw a wcisniecie sprzegla cos zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie umówiłem się na wymianę koła zębatego, jak nie pomoże, to wymieniam panewki na Glyco.

Dzięki za odpowiedzi :good: mam nadzieję, że wkrótce wyeliminuję przyczynę irytującego buczenia i będzie słychać tylko czysty, dźwięczny klekot :)

btw a wcisniecie sprzegla cos zmienia?

Nie, nic nie zmienia. Dwumas z mojego doświadczenia na razie ok. Program jest tak zrobiony ze konkretna zabawa powinna zaczynać sie od 2300-2400rpm. No ale overboosta przy 1900-2000 ciezko uniknąć, ogólnie po 2350 pompuje w okolicach 1.6 do 3400.

Wydaje mi sie ze to jest mój problem - http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?t=6640&sid=ef9e3d8be38f245347b17b70f4669f82

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska od alternatora też tak potrafią,zwłaszcza po wymianie paska i jego nowym solidniejszym naciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska od alternatora też tak potrafią,zwłaszcza po wymianie paska i jego nowym solidniejszym naciągu.

kolega demontowal pasek i bz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, wymieniliśmy tłumik drgań w kole zębatym paska rozrządu i buczenie ucichło praktycznie do zera. Słychać może delikatnie jak się maskę otworzy i wsłucha... Mój tłumik był praktycznie tak zużyty, jak widać w wątku z forum mastersa. To co zostało może być generowane przez dolny tłumik drgań koła zębatego wału korbowego, ale nie jest to nic groźnego.

Może jeszcze profilaktycznie wymienię panewki wałka bo nie jest to jakiś kosmiczny koszt, a tuner mówi, że warto przy takim obciążeniu... Przy okazji sprawdzi się całą hydraulikę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...