mati9151 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Hej czy ktoś może wymieniaj przednią poduszkę silnika. Tam jest taki grzybek gumowy tylko. Ja chcę go wymienić tylko nie wiem jak się go odkręca. Więc jak ktoś wymieniał albo widział jak ktoś to robi to proszę o wskazówki żebym nie odkręcał czegoś niepotrzebnego. Pozdrawiam
markus85 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Odkręcasz poduszkę od góry klucz 13, potem od dołu, dalej odkręcasz tą dolną łapę na której spiera się poduszka silnika,wcześniej podpierając sobie silnik profilaktycznie, pod odkręceniu 3 śrub na klucz 18 wyjmujesz sobie poduszkę i składasz w odwrotnej kolejności.Zapomniał bym ułatwiając sobie poluzuj sobie mocowania stabilizatora. Wymiana ok. 30 min.
mati9151 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Opublikowano 1 Września 2011 Kurcze ja chyba nie mam żadnej takiej śruby na klucz 18' Od Spodu na pewno nie mam żadnej śruby która trzyma tą gumę a od góry muszę dokładnie sprawdzić. Bo te śruby co są wkręcane do silnika na 13' klucz to odkręciłem ale guma ani drgnie. Nie wiem jak ją odkręcić przecież musi być jakoś przymocowana.
Musashi Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 jezeli myslisz o odbijaku czylii przedniej poduszce wchodzacej w mocowanie w rurze poprzecznej dolotu, to jest mocowana na wcisk. trzeba pas przedni ustawic w polozeniu serwisowym
mati9151 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Opublikowano 1 Września 2011 Tak dokładnie o ten odbijak mi chodzi. A jak ustawić pas w pozycji serwisowej. Cały przód muszę demontować???
rikardo Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 Tak dokładnie o ten odbijak mi chodzi. A jak ustawić pas w pozycji serwisowej. Cały przód muszę demontować??? Zderzak musisz zdjąć odkręcić śruby na przednim pasie w górnej części z lewej i prawej strony przy błotnikach a następnie musisz poluzować śruby mocujące przedni pas do podłużnic i go cofnąć na tych śrubach do tyłu. Śruby są długie więc na kilka cm go odsuniesz. Nie pamięta czy coś jeszcze musisz odpiąć ale najlepiej zwróć uwagę na linkę od maski, przewody elektryczne do wentylatora klimy.
mati9151 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Opublikowano 1 Września 2011 Dzięki chłopaki za info. Dzisiaj wymieniłem poduszkę prawą pod silnikiem i mi został jeszcze ten odbijak. Ok to już wiem że muszę demontować zderzak. Właśnie dzisiaj chciałem ściągnąć zderzak ale niestety nie wiem jak. Siedzi tak mocno że w ogóle nie drgnie a nie widzę żadnych śrub co go mocują. Odkręciłem tylko te wkręty co są wkręcone w nadkola na Torx-y a przód zderzaka siedzi jakby był gdzieś przykręcony i moje pytanie jak go zdemontować? Wiem że to jest proste pewnie ale naprawdę nie mam pojęcia i nie chcę nic urwać. Nie wiem czy trzeba odkręcać lampy???
Musashi Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 skorupa zderzaka ma sruby dostepne od dolu po zdjeciu kratek zderzaka o tutaj opis http://www.goapr.com/support/snub_mount.pdf
luzur Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 A czy w przypadku silnika na pompie A4 z 1998 roku też trzeba zdejmować zderzak to wymiany tego odbijaka/poduszki ?
ciahciah Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 ja odbijak wymieniłem bez zabawy ze zderzakiem, tylko odkręciłem kielich odbijaka(trzy nakrętki 13) i miałem odkręcone i wyjęte poduszki silnika, wtedy albo silnik na lewarku podnosisz do góry albo do dołu i masz dostęp by wymienić gumę, guma jest wciskana, nic ją nie trzyma, jak jej nie możesz zsunąć z rurki to się przykleiła ze starości, podważ a w ostateczności urżnij starego odbijaka Podnosząc silnik do góry uważaj by nie połapać czujnika wału, zdemontuj rurę dolotowa tą koło akumulatora 12V bo możesz coś zmiażdżyć w jej okolicy jak za wysoko podniesiesz silnik, u mnie jak za wysoko podniosłem to coś zaczęło syczeć, wydaje mi się że to był zgniatany akumulator, potem zauważyłem że ta plastikowa rura jest zgniatana i ją odczepiłem od kolektora ssącego no ale czy już przestało syczeć już nie pamiętam, jak już poduszki ustawisz nie dokręcaj ich na maksa tylko palcami i odpal silnik, niech chwile pochodzi i zgaś, i dopiero dokręć poduszki, ta czynności pomoże dobrze ułożyć się poduszkom, choć jeżeli widzisz jak był stare poduszki możesz nowe tak samo ustawić i powinno być ok, co do ustawiania kielicha niestety pytałem wielu osób na forum ale nikt mi nie dał pewnej odpowiedzi w jakiej pozycji ma być kielich odbijaka zamontowany, on ma duży zakres regulacji, ostatecznie ustawiłam idealnie tak by od góry i od dołu guma miała tyle samo luzu w kielichu gdy silnik stoi swobodnie, przed regulacja górna krawędź kielicha dotykała do gumy czyli kielich był ustawiony tak by podczas przyspieszania silnik jak najmniej podnosił się do góry ale czy tak powinno być prawidło nie mam pojęcia, jak ktoś wie niech powie jak ustawić kielich odbijaka, a aso pytałem to bladego pojęcie nie mieli o co chodzi..
Musashi Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 co do ustawiania kielicha niestety pytałem wielu osób na forum ale nikt mi nie dał pewnej odpowiedzi w jakiej pozycji ma być kielich odbijaka zamontowany, on ma duży zakres regulacji, ostatecznie ustawiłam idealnie tak by od góry i od dołu guma miała tyle samo luzu w kielichu gdy silnik stoi swobodnie, przed regulacja górna krawędź kielicha dotykała do gumy czyli kielich był ustawiony tak by podczas przyspieszania silnik jak najmniej podnosił się do góry ale czy tak powinno być prawidło nie mam pojęcia, jak ktoś wie niech powie jak ustawić kielich odbijaka, a aso pytałem to bladego pojęcie nie mieli o co chodzi.. odbijak ma glownie przeciwdzialac ruchom zespolu napedowego do przodu w czasie hamowania. natomiast miejsce ktore jest wokol niego ma dac mozliwosc niewielkich ruchow zespolu napedowego w czasie pracy ograniczanych przez poduszki silnika i skrzyni.
mati9151 Opublikowano 5 Września 2011 Autor Opublikowano 5 Września 2011 Dzięki za odpowiedzi. Odbijak wymieniony, musiałem jednak demontować zderzak i odchylić pas przedni. Przynajmniej zakupiłem klucz do odkręcania pasa przedniego bo nie miałem a tam jest TORX T45 :> Została mi jeszcze do wymiany poduszka lewa silnika i pod skrzynią oby to pomogło i przestało drgać bo mnie szlak trafi. Poduszki widać że są dobre ale wylane czyli do wymiany także wymieniam wszystkie. Jakby ktoś miał problem z wymianą to chętnie podpowiem. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się