Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN, 1Z] Uszczelnianie Pompy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam zamiar wyciagnac pompe i wziac ja do warsztatu Bosh zeby ja uszczelnili i mam pytanie.

Czy w warsztacie ja juz ustawia jak trzeba i co musze zrobic jak ja podlacze juz sprawna identycznie jak byla ( wszytsko zaznaczone i bedzie tak jak bylo oryginalnie ) poza pompa ktora beda musieli sprawdzic pewnie w serwisie po wymianie uszczelek - czytalem ze trzeba ustawiac kąt wtrysku i zaplon. Czy to musi byc ustawiane w komputzerze itp.

Prosze o wskazówki co do tego. Wiem że tak znajomi robili i potem wszystko grało.

Mam Audi 1.9 TDI B5 1999r. 110KM quattro (pompa wtryskowa)

Opublikowano

Bedziesz musial ustawic kat wtrysku przy pomocy komputera,nawet jesli zrobisz dobre znaki jak byla zamontowana przed demontarzem to i tak wydaje mi sie ze nie ustawisz jej tak jak byla przed rozbiorka,

Pasuje tez zapodac nowy pasek rozrzadu.

Opublikowano

A z kad kolego Ci się leje dokładnie ropka, czyżby nie z pod nastawnika?? Jeśłi tak to można samemu to sobie zrobić bez wyciągania pompy.

Opublikowano

przed demontażem sprawdź kompem jaka masz ustawioną dawkę paliwa (znajdziesz na forum jak) bo jak ja oddałem swoją do serwisu na wymianę tulejek + uszczelnienie to kilka dni dochodziłem czemu nie jest ok. Po zamontowaniu ustaw tak jak masz teraz i będzie ok, do tego kąt wtrysku....

Opublikowano

Pasuje tez zapodac nowy pasek rozrzadu.

Niby dlaczego ?

Przecież pompa wtryskowa nie jest napędzana paskiem rozrządu.

Co do ustawień pompy to należy zawsze podejrzeć aktualną wartość kąta wyprzedzenia wtrysku i dawkę paliwa (silnik rozgrzany i jego temperatura nie mniejsza niż 80*C) po wymianie uszczelnień pompy i jej montażu do silnika.

Opublikowano

Pasuje tez zapodac nowy pasek rozrzadu.

Przecież pompa wtryskowa nie jest napędzana paskiem rozrządu.

To czym jest napędzana? :mysli:

Opublikowano

Oh f*ck !

O czym ja myślałem pisząc tą brednię powyżej to nie wiem :decayed:

Oczywiście, że napędza ją pasek rozrządu.

Sorry za zamieszanie i dzięki za szybkie sprostowanie darku :notworthy:

Opublikowano

Oh f*ck !

O czym ja myślałem pisząc tą brednię powyżej to nie wiem :decayed:

Oczywiście, że napędza ją pasek rozrządu.

Sorry za zamieszanie i dzięki za szybkie sprostowanie darku :notworthy:

Nie ma sprawy.Pewnie pomyliłeś silniki i chodziło Ci o 2,5 tdi rzędówkę.Wiem z Twoich postów,że znasz temat mechaniki bardzo dobrze i musiałeś przy tej wypowiedzi myśleć o czymś innym. :good:

Opublikowano

Wszyscy piszą a Bobik_b milczy, ciekawe co on na to?

Opublikowano

Witam właśnie sęk w tym że serwis Bosh powiedział że jak sam wymontuje to będzie 300zl taniej a oni i tak ja wyregulują i będzie śmigać OK jak ją podepnę tylko zapłon wyregulować trzeba i będzie OK.

Pompa ( teraz napisze jak mi się zdawa i co mi znajomy mechanik powiedział który juz wysyłał klientom tak pompy ) ze tego typu pompa jest tak zamontowana że wystarczy wszytsko oznaczyć a potem poskladac i wyregulować zapłon i ma śmigać bez problemu. Potrafi on wyciągnąć pompe bez rozbierania rozrzadu - ustawia w pozycji zero zdejmuje pasek z górnych rolek potem zdejmuje kolo z pompy i już po sprawie ( oczywiscie w modelu takim jak ja mam ).

Dodam tyle że z tego co wiem to przy nastawniku trzeba sztywno się stosować do wartości i poskładać właściwie i wyregulować tylko żę akurat to zrobi serwis.

Pozdrawiam

Ps. bez demontazu pompy zaplace 300zl za robocizne + 3 dni bez auta = takie sa niestety realia.

Opublikowano

Cieknie z nastawnika czyli tam gdzie serwisowa śruba i z pod nastawnika na łączeniu. Ale raczej tego mi nikt nie zrobi bo sie boja dotykać i łatwo to zj....

Opublikowano

To NIKT w okolicy nie robi tak banalnej rzeczy?I do tego chcesz wyciągać całą pompę bez przesady.Na forum chyba jest ktoś sprytny z Vagiem co Ci obtańczy temat.Przecież kolega SZTOMEL jest z Rybnika to chyba nie daleko,uśmiechnij się do niego :rolleyes:

Opublikowano

No i w końcu wiadomo z kąd cieknie. Takie rzeczy robię u siebie na poczekaniu tyle że zajmuje mi to około godziny. Uszczelki są do zdobyca tylko trzeba mieć trochę sprytu i zręczności bo nastawnik jest też ustawiany i później może palić lub nie. Powoeszchnię czyścimy papierem 2000 i montaż.

Opublikowano

jak sam wymontuje to będzie 300zl taniej

3 dni bez auta

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=219044.0

jestem świeżo po historii z uszczelnieniem

i wiem co można samemu zrobić a co lepiej oddać specom i ile można zapłacić.

jeśli lubisz i potrafisz się bawić przy samochodzie to nastawnik samemu ogarniesz z vagiem (2 uszczelki)

jeśli nie to oddaj do uszczelnienia, ale poszukaj speca z serwisu diesla co zrobi Ci "lewiznę". zapłacisz ze 250-350 z wyjęciem/założeniem i regulacją itp.

wyjęcie 15 min ,założenie 15 min i do tego regulacja konta wtrysku. Ogólnie to 1 dzień w serwisie nie dłużej powinno zająć

Opublikowano

Oddałem do adamczyka pompe dzis 540zl za uszczelnienie i regulacje a oni dzwonia i mowia ze cos jest przetarte i trzeba to wymienic bo nieda sie uratowac i ze 1400zl naprawa i dokladna regulacja.

Jak usłyszałem cene to prawie zemdlalem i niepotrafie powiedziec co to było. Płakać sie chce bo pompa chodziła jak zloto i nigdy silnik niemial objawow ze cos jest nietak. A oni mowia ze zj***na.

Obawiam sie ze mi ja uszczelnia i wyreguluja jak odmowie naprawy i juz niebedzie dzialac bo cos zj***li. Mam mieszane uczucia bo wiem ze klienta mozna dymac bez granic bo serwis moze wszytsko.

A jak naprawie to za 1400zl dostane 5 miesiecy gwarancji i mi gdzies sie zj**ie po 1000KM od domu to kto mi zaplaci za cholowanie :/ poprostu jestem w szoku ze tak powiem.

Wie ktos ile kosztuje nowa w ASO ??

Pozdrawiam

Opublikowano

Widzisz, koledzy ci radzą rzób sam bo to nie trudne to się upierasz na serwisie a oni złapali i teraz doją.

Zabierz z tamtą to auto bo jeszcze Ci automata zamontują bo stwierdzą że na manualu nie chce jeździć z jeich nowo regenerowaną pompą.

Klasyczny przykład naciągania klienta na koszty.

ps. Podjedź z nienacka i poproś czy możesz z auta wziąśc coś co tam jest a zapomniałeś i jak już będziesz przy aucie to zobacz y tak naprawdę to pompa jest w ogóle wyjęta czy tylko nieco rozkręcili żeby nie paliło auto.

A tak na boku w ogóle to ten co potrafi coś robić to robi to w domu, ten co to robi i chce ludziom pomagać to ma swój warsztat a reszta gamoni po szkole przyjmuje się do serwisu bo wszyscy inni by ich nie przyjęli do pracy.[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2011, 22:22_________________________________________________PS. używaną dobrą pompę możesz kupić nawet na forum za cenę nie większą niś 800zł to gdzie sens i logika remonty za taką kasę?

Opublikowano

Chłopie zabieraj z tego serwisu auto tak jak pisza koledzy.Wydaje mi sie jak pompe juz zdemontowali z auta to beda chciec za to kase.

Opublikowano

Zawiozłem samą pompe i nie spodziewałem sie takiego finału. Rozumie ze to moze kosztowac ale nie ze bedzie to 50% nowej pompy. Boje sie ze ja zj***li i teraz jak mi ja uszczelnia i wyreguluja bez naprawy tego "niby czegos" to i tak sie zj**ie bo mogli cos sami uszkodzic. Do tego byc moze sie nieznam ale uwazam ze jakby cos bylo nietak to w czasie jazdy cos by sie dzialo a robie 50 tysiecy rocznie.

Opublikowano

co wy przeżywacie. wymiana nawet wszystkich uszczelek w pompie to nie jest jakies mega. a regulowanie, to co oni myslicie ,ze robia? sprawdzą moze wydatki na stole, a kąt i dawke i tak trzeba na aucie robic.

masz prawo żądać sprawnej pompy, bo to ,ze cieknie to nic nie znaczylo, pod wzgeldem mechanicznym byla ok,a parcienie uszczelek to naturalna kolej rzeczy.

no ale nic. Płać i płacz.

serwis bosch, haha

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...