Musashi Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 ech, moje doswiadczenie z termostatami, jest takie, ze na termostatach ORI czy Behr sie nie zawiodlem w roznych markach.... wehlery zalozylem 2 i wytrzymaly pare tygodni. wiec wiecej nie eksperymentuje http://allegro.pl/termostat-oryginalny-044121113-vw-audi-seat-skoda-i1805170477.html Czyli brać ten ? pod warunkiem ze to ORI.
fayera Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 ech, moje doswiadczenie z termostatami, jest takie, ze na termostatach ORI czy Behr sie nie zawiodlem w roznych markach.... wehlery zalozylem 2 i wytrzymaly pare tygodni. wiec wiecej nie eksperymentuje http://allegro.pl/termostat-oryginalny-044121113-vw-audi-seat-skoda-i1805170477.html Czyli brać ten ? pod warunkiem ze to ORI. allegro to loteria... zresztą dzisiaj to nie tylko allegro.....można wtopić...niestety takie czasy
semi281 Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 Też mam od roku założonego Wahlera, zmieniałem też znajomym i wszystko gra. Kupę ludzi z tym jeździ i nie narzeka.
davidoati Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 Również polecam wahlera od roku odpukać spokój niestety z wahlerami jest troche loteria.... Coś za coś cena jest niższa, ja naszczeście puki co nie narzekam.. z ori też różnie bywa pojawiają się różne komentarze, może po prostu miałeś pecha do tych które trafiłeś Tak czy owak kolega ma pogląd jakiś na sytuację i decyzja już należy do niego
ciahciah Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 ja już dwa kupiłem ori i oba według mnie są wadliwe...jak mam to w aso udowodnić nie wiem, stary 14letni trzymał 87C, kolejny nowy ori trzyma identycznie, w stresie(podczas pałowania) max 91C ale przy spokojnej jeździe 86-87C co według mnie jest za mało, silnik ma mniej mocy przez niższa temp, kolejny kupiony ori trzyma przy spokojnej jeździe 94-95C a w stresie max 101C więc za dużo, nie wiem czy inni zwracają uwagę na temp na klimatroniku czy vag log 007 ale u mnie o równych 90C można pomarzyć, nie sugerujcie się deską rozdzielczą bo u mnie na każdym termostacie jest zawsze idealnie 90C Wahlera widziałem w kilku autach, w jednym od samego początku był wadliwy, w innym po dwóch tygodniach prawidłowej pracy zaczął trzymać za niską lub za wysoka temp. no więc z termostatami jest straszna loteria, ale prawdopodobieństwo ze kupując tańszy zamiennik trafimy na wadliwy egzemplarz jest według mnie 99% bo jak nie będzie od razu wadliwy to max po roku zacznie być, a rok to zdecydowanie za krótko, ori jak od początku nie jest wadliwy to na bank po roku nie będzie, ja ten co trzymał 94-95C a podczas pałowania 101C używałem 2 lata i nic nie zmieniła się jego charakterystyka, inne ori też z biegiem czasu nic nie zmieniały parametrów pracy od tego co było na początku ich używania. Jak komuś zależy tylko mieć spokój na desce rozdzielczej i nie zamierza używać auto dłużej niż rok zamiennik wydaje się bardziej opłacalnym rozwiązaniem. A jak ktoś sporo jeździ i sam tego sobie nie wymienia lepiej kupić ori i wymienić raz na długi czas.
Musashi Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 temperatura 87C jest jak najbardziej prawidlowa. nie doszukujcie sie magii w 3oC. podobnie temp 94oC. 90oC wskazane na desce ma sygnalizowac prawidlowa temperature robocza, mieszczaca sie w przedziale ( w zaleznosci od silnika) ok 84-95C. w tym zakresie wartosci zawsze wskazane bedzie 90C. problemem sa temperatury ponizej lub powyzej tego przedzialu. a dyskusja nt termostatow zamienia sie powoli w dyskusje jaki kolor auta wybrac. a wiec dyskusje bez sensu.
Krzysztof Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 W 1Z miałem ori BTT z ASO w AJM'ie jest od 2 lat Wahler i... nie ma żadnej różnicy. Na VAGu i klimie w obu przypadkach nawet w największe mrozy temperatura stabilna jak skała, szybkość łapania temperatury też porównywalna.
goldi Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Oczywiście zę wahler będzie trzymał te 90 stopni ale najważniejszą rzeczą jest długość pokonanej trasy do osiągnięcia tej temperatury 90 stopni zimą przy włączonym ogrzewania na te 21 -23 stopnie dlatego na obydwa wahlery uznali mi reklamacje i wszystko w tym temacie ode mnie
ciahciah Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 temperatura 87C jest jak najbardziej prawidlowa. nie doszukujcie sie magii w 3oC. wjedź na hamownie i zrób pomiar mocy przy temp silnika 86C, potem zrób to samo z temp silnika 99C, zatankować słabe paliwo i dobre, podobne różnice można odczuć, może to nie są kolosalne różnie no ale 5% mocy więcej da się odczuć, w wykręcanych czasach i rozpędzaniu się do 200 widzę że im silnik cieplejszy tym więcej gratisowych koników jest, to nie żadne moje polacebo bo robiłem testy, obecnie ze względu na czipa jeżdżę z tym termostatem co trzyma max 91C bo nie chce uwalić uszczelki pod głowicą to normalne jak AFN uzyskuje 90C po 10km, a w zimie przy -20C na biegu jałowym nawiew na HI i żaden termostat nie pomoże, temp spadnie do 70C bo całe ciepło które wydziela silnik idzie na nagrzewnice, zaczniesz jechać, silnik zacznie wydzielać więcej ciepła i znowu jest 90C, przy wadliwym termostacie podczas ostrego przyspieszania temp spada
fayera Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 W moim przypadku termostat oryginał,latem wszystko pięknie zimą temp. ustawiona 20-21st. i osiąga 70st..Przy pałowaniu dojdzie do 90st. ale po chwili momentalnie spada do 60- 70 st.
Kowi87 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 To mój przy braku EGR gdy mrozy siegaja -20 nagrzewa sie do 90 przez jakieś 15km spokojnej jazdy do 2,2tys obrotów z nawiewem na 22 na jednej kresce na szybe. Mimo to temperatury nie jest w stanie utrzymać, kazdy postój to spadanie temperatury
sołtys85 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 To mój przy braku EGR gdy mrozy siegaja -20 nagrzewa sie do 90 przez jakieś 15km spokojnej jazdy do 2,2tys obrotów z nawiewem na 22 na jednej kresce na szybe. Mimo to temperatury nie jest w stanie utrzymać, kazdy postój to spadanie temperatury I tak sukces, że udaje sie osiągnąc tą temp. Pamiętam takie temp w służbowym dieslu. Istna masakra zwłaszcza w mieście.
Rekomendowane odpowiedzi