Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Montaż turbosprężarki z CAH 03L145701A na kolektorze AVF AWX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miesiąc temu kupiłem turbosprężarke z silnika CAH A4 B8 03L145701A. Wczoraj były pierwsze próby montażu.

Turbo nie jest P&P jak BRD :decayed:

Ponizej kilka fotek i krótki opis. Samochód jest nie poskładany, jest pare problemów które trzeba rozwiącać ale mysle że w poniedziałek wszytko bedzie już skończone.

Do turbo trzeba dorobić flansze, turbina nie leży prosto na kolektorze, co powoduje inne problemy z podłączeniem wydechu i innych przyłączy.

Flansze dorobione :wink4: Między kolektorem a turbo są zastosowane 2 flansze ze szpilkami i łezkami tak aby można było regulowac położenie turbiny.

1.jpg

Turbo leży na kolektorze prosto, w razie potrzeby można regulować nachylenie.

2.jpg

Rozstaw szpilek wylotu spalin ze strony gorącej jest inny niż w katalizatorach i strumiennicach do AVF AWX wiec tu też bedzie zastosowana flansza, bedzie przykręcona do wejścia kata za pomocą śrub lub przyspawana (zdjęcia póżniej).

4-1.jpg

Na chwile obecna przewód spustowy oleju jest za krótki, mam już pewne rozwiązanie ale opisze to później. Wylot sprężonego powietrza nie pasuje do węża jaki mam oryginalnie, tu powinno pomóc odciecie metalowej koncówki i zaciśnięcie za pomoca mocnej opaski netalowaj na tłumiku szmerów lub dospawanie króćca tak aby zacicnąć na nim przewód.

Ostatni problem to w turbo CAH znajduje się wtyczka, w ori turbo tego nie ma. Nie wiem czy bedzie to działać tak jak trzeba. Ma ktoś jakis pomysł co z tym zrobić ?

3aa.jpg

Kolejna sprawa to przy odkręcaniu urwałem przewód ktory doprowadza olej do turbiny, śruby były zapieczone i nie dało sie tego inaczej odkręcić.

Reszta fotek później, jak poskładam to wszystko :wink4:

Opublikowano

bardzo fajny pomysł na podwójna regulowaną flansze, rozumiem ze w kolektor jak i turbo przychodzą śruby ze stożkowymi łbami?

BRD zdaje się tez maja wtyczkę na gruszce, myślę ze po prostu tego się nie podłącza ale niech ktoś mądry się wypowie.

Opublikowano
Ostatni problem to w turbo CAH znajduje się wtyczka, w ori turbo tego nie ma.

bedzie banglac:good:

Alu dzieki za poprawke :good:

Opublikowano
Ostatni problem to w turbo CAH znajduje się wtyczka, w ori turbo tego nie ma.

bedzie :good:

będzie działać, chciałeś napisać raczej :hi:

Wystarczy podpiąć podciśnienie, swoją drogą to już wolę brd :embarrassed:

Opublikowano

Z ta sruba od zasilania to nie taka prosta sprawa :thumbdown: Klucz 14 mm i to ze szlifowany i krecimy po mm :confused4: . W BRD jest wiecej miejsca :)

Mi to zajelo 2 godziny odkrecania :)

We wtyczce nic nie ruszasz tak jak w BRD .

Opublikowano

Jutro dokupie nowy przewód olejowy.

Dzis troche pogrzebałem, tak jak pisałem ori przewód spustowy oleju jest za krótki.

DSC00323_resize.jpg

Co najgorsze żeby go odkręcić trzeba wyjąć jedną łape trzymającą silnik jest troche zabawy.

DSC00324_resize.jpg

Jak juz odkręciłem łape to wtedy dostęp jest super.

DSC00325_resize.jpg

Mam przewód ori od tego turrbo i silnika CAH on też nie jest idealny. Jest źle wyprofilowany, żeby przymieżyć czy jest OK trzeba spowrotem zamocowac łape a poźniej podgiąć silnik (najlepiej długą rurką :kox:) bo turbo razem z kolektorem nie wchodzi na szpilki.

DSC00326_resize.jpg

Jak bym miał wszystkie elementy, przewód, węże flansze to reszta to tylko odkręcenie i przyręcenie, fakt że rozkręcać trzeba dużo.

aju: roboty jest sporo, zobaczymy jaki bedzie efekt. Nie chciaem BRD, alternatywą jest GTB1756vk, ale ja kupiłem CAH. Jak już sie za to zabrałem to trzeba skończyć :)

Przy okazji jak auto rozłożone wymienie sobie katalizator na strumiennice od gruchota :wink4:

Opublikowano

ja wole rurę niż strumienicę

Opublikowano

ja wole rurę niż strumienicę

Myślełem o DP ale możliwe że bedzie zrobione póżniej narazie jak i tak mam wszystko rozkręcone i zamiennik leży to zamontuje zamiennik zamist kata :)

Opublikowano

Tunerzy jakos nie polecaja tego rozwiazania :wink4: zaloz rure zamiast kata :good:

Opublikowano

I bardzo dobrze ,ze zakladasz Cah , zobaczym jak wyjdzie w porownaniu do BRD. Tyle co sie naczytałem ,ze wydajniejsza i lepiej wstaje niz brd ,ale jakos wykresu niewidzialem. Pewnie Ty też rzezbisz poto by miec lepszy dól i okolice 210/420 - bo inaczej to by wjechala BRD. Trzymam kciuki . Ic masz zrobiony ? Jakie pompki ?? p.s. Co do GTB17 byl jakis link do 80 z 1.9 tdi ,ale kopcil jak lokomotywa i wynik raczej słaby z tego co pamietam.Pozdr. Jakby mial doł jak serii i wyplul to co wyzej napisałem , to gra warta swieczki.

Opublikowano

ciekawe czy ilość przeróbek da taki efekt że warto się w to bawić

Opublikowano

ja wole rurę niż strumienicę

zamiennik od gruchota to nie strumienica tylko cos na wzor dp z malutkim tlumikiem sam jezdze juz od dluzszego czasu na takim wynalazku i jest ok.

Opublikowano

ja wole rurę niż strumienicę

zamiennik od gruchota to nie strumienica tylko cos na wzor dp z malutkim tlumikiem sam jezdze juz od dluzszego czasu na takim wynalazku i jest ok.

Od gruchota ten zamiennik kata to DP nawet nie przypomina bo rurki są zdecydowanie za małej średnicy.Te rurki są mniejszej średnicy niż wylot z turba bo wspawane są w środek kołnierza/flanszy.
Opublikowano

WRC: Narazie flansza została dospawana do kata, jutro jeszcze bede mogł zmienić i dospawać ją do tej rurki od gruchota. Wstępnie rozmawialem ze Sport Tig o fimcu i wtedy ewentualnie zrobi sie DP. :)

nandoz: Też słyszałem że lepsze niż BRD, zobaczymy co z tego wyjdzie. BRD nie chce bo duzo osób ma, a czasami fajnie poeksperymentowac :tongue4: IC nie mam, ale będzie za jakiś czas :wink4: Pompki to chyba BA. Dziś byłem w ASO po przewód doprowadzający olej, to mi burak z ASO powiedział że numery części są dla nich, ale jak spojżałem to końcówka była BA.

Co do GTB17 to nie ma żadnego porządnego opisu, ale domyślam się że też jest troche zabawy. Sama flansza kolektor turbo jest prostsza niż do CAH ale tam jest zabawa z tym elektronicznym sterowaniem a nie wiem jak jest z resztą podłączeń.

Jak już bedzie wszystko poskladane i jezdzić to napewno wrzuce wykres, sam jestem ciekawy jak to bedzie działac i jaka różnica w porównaniu do BRD.

aju: Nie wiadomo :) Się zobaczy :) Narazie mam dobrą zabawe, i zawsze się troche doświadczenia złapie co do takich przeróbek :good:

Jak bym miał wcześniej opis od kogoś, czego sie spodziewać i co dokładnie dorobić to by było duzo łatwiej :) Ale nic takiego nie znalazłem.

krystian821: mi też się wydaje że dużej różnicy nie ma, DP ma poprostu większą średnice

uciniak: na oko wydaj się żę średnica tej rury jest większa niż wylot z turbo, jutro zmierze to napisze jak jest :)

Dziś dorbiłem przewód odpływowy oleju bo ori ani ten od CAH nie psaował.

Do ori turbo od dołu był przykręcony wspornik , wygląda to jak metalowa rurka spłaszczona na końcu. Ona tez jest za krótka, dorobiłem dziś przedłużenie z możliwością regulacji.

Niech ktoś z BRD napisze jak tam jest to rozwiązane, co z tym zrobiliście i czy jest to wogóle potrzebne ?

Podczas rozmowy, Sport Tig mówił że DP do AVF mają fi 2.25 cala. Jak ktoś ma DP w AWX AFV to niech napisze jak to jest :hi:

Możliwe że jutro już wszystko poskładam jeśli nie wyskoczą jakieś nowe problemy :mysli:

Opublikowano

Wspornik od ori turbo pasuje idealnie pod brd,dlatego właśnie brd jest P&P.Ja mam DP właśnie od sport-tig :good:ale średnicy niestety nie pamiętam.W moim odczuciu po montażu DP dół do ok 2000obr. się odczuwalnie poprawił,dodam jeszcze że wcześnie siedział zamiennik kata od gruchota.Kolego mikolaj85 życzę ci powodzenia w modyfikacji ale wygląda na dość skomplikowaną i czasochłonną :confused4:.Mam nadzieję że przynajmniej efekt tej pracy będzie :good:.

Opublikowano
Sport Tig mówił że DP do AVF mają fi 2.25 cala

:good:

ale jak masz mozliwosc to zrób 2,5

czytam i czytam, jak chcesz robic soft to radze wrzucic FMIC, bo bedzie miało co sie pocic

Opublikowano

Nie miałem czasu dziś, zamontowałem tylko ori przewód doprowadzający olej, przez który stałem w miejscu, z tym też jest troche zabawy, nie życze nikomu żeby się urwał :), musiałem odkręcc filtr paliwa i pare innych pierdół przy vacum pompie, do tego odkręcenie śrub to kręcenie po pare milimetrów bo nie ma miejsca. Ale wszystko jest na ori mocowaniach i kazda śrubka jest tam gdzie byc powinna. Przynajmniej tu obyło sie bez rzeźby :tongue4:

A tu przedłużenie wspornika turbo, moja rzeźba :decayed:

DSC00329_resize.jpg

Jutro to troche podszlifuje żeby lepiej wyglądało :wink4:

Przewód olejowy, ori od CAh ale troche podgięty i zaciśniety nowy wąż opaskami.

DSC00328_resize.jpg

MAGIC87

Ciekawi mnie przyrost po zmianie samego turbo, narazie mam tylko program na 173km, reszta gratów ori. Juz teraz w ciepłe dni auto gorzej jezdzi i czuć wyraźny spadek mocy.

Fimc będzie ale nie wcześniej niż w pażdzierniku. Dziś się dowiedziałem że jest gdzieś niedaleko mnie chamownia (niewiem czy 4x4) jak będą mieli w miare tanio to zrobie pomiar, a na korekte po fimcu podskocze to ECU project lub do MR motors.

Co do pompek to wiem że BA nie są najgorsze ale myśle o AL, widomo jak ciężko znaleźć dobre. Chyba że znacie jakąś alternatywe :mysli:

Jak jutro nie skończe to karnister z benzyną i bedzie po problemie :kox::decayed:

Opublikowano

Zawsze mozesz uderzyc do spanky'ego , zrobi Ci pomiar Dynometem :wink4:

Opublikowano

Jak nie robisz teraz FMIC, to wyciągnij oryginalny IC i dokładnie go umyj na zewnątrz i w środku, w środku np olejem napędowym bo zabrudzone ścianki pogarszają oddawanie temperatury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...