Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Po wymianie amorków z przodu stuki w zawieszeniu


kns3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem jest następujący. Po wymianie amortyzatorów z przodu po 2 dniach od zmiany pojawiły się stuki w zawieszeniu. Na prostej drodze absolutna cisza. Przy pojedynczej przeszkodzie tez miarę spokojnie. Zabawa zaczyna się gdy na drodze jest więcej dziur czy tez nierówności. Stuka jakby luz był. Wszystko sztywne przy wstępnych oględzinach.

Czy możliwe, żeby śruba na amortyzatorze (dokładnie nakrętka znajdująca się pod mocowaniem do karoserii?)była zbyt słabo dokręcona. Tam w srodek z tego co pamiętam imbus dla kontry i dokręcić kluczem oczkowym??

Kolejne pytanie. Czy jesli chciałbym sprawdzić czy śruba ta mocno trzyma to czy muszę wymontować cały amortyzator czy tez wystarczy wykrecic 3 śruby mocujące pod maską i wszystko opadnie na tyle żeby wcisnąć tam klucze??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy dobrze wsadziłeś amortyzator w te oczka tam gdzie są wahacze. Tam są 4 dziury i można się pomylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nie sądzę żeby to była wina tej śruby bo tam cały czas pręży sprężyna na nią, więc luźna na pewno nie jest, prędzej górne mocowanie amorka (dwie nakrętki na 13 klucz od góry po zdjęciu okrągłych zaślepek )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędzej górne mocowanie amorka (dwie nakrętki na 13 klucz od góry po zdjęciu okrągłych zaślepek )

- Czy mógłbyś rozwinąć dokładniej?? Za oględziny sie jeszcze nie zabrałem;), ale po opisie nie bardzo kojarzę o co chodzi. Tak czy inaczej, dziękuję za wszelkie sugestie

Dziś ponaciskałem samochód za nadkola i wtedy słychać dokłądnie takie same stukanie jak podczas jazdy. Amorki nowe (billstein), zawieszenie nowe MS, drążki i końcówki drążków nowe, nowe przegóby zewnetrzne. A jednak cos puka. Odgłos dochodzi jakby dokładnie z połowy pomiedzy kołami, przynajmniej tak to słychac przy podniesionej masce, bujając samochodem.

Czy może być wina luźnej maglownicy?? Jak można to wyregulować, tj gdzie dokładnie znajduje się krzyżak maglownicy do regulacji luzu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dołączam się do tamatu. Mam te same objawy co ty kolego. Niecały rok temu wymieniałem amortyzatory przód Bilstein , osłony, odboje. Jakieś pół roku temu wymianiałem łączniki wahacze, komplet firmy Mastersport i 2 końcówki drążka TRW dodatkowo 4 poduszki pod sankami (kołyską). I mam te same objawy. Na nierównościach/ dziurach mocne stukanie. Na prostej jest nie ma stuków. Jedynie u mnie jest jeszcze dziwny objaw, większych predkościach tj. powyżej 100km/h na prostej drodze, gdy robie delikatne skręcanie w lewo - auto przodem wynosi w prawo; i na odwrót jak w prawo to w lewo. Nie wiem czy to dodatkowo wina przekładni.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędzej górne mocowanie amorka (dwie nakrętki na 13 klucz od góry po zdjęciu okrągłych zaślepek )

- Czy mógłbyś rozwinąć dokładniej?? Za oględziny sie jeszcze nie zabrałem;), ale po opisie nie bardzo kojarzę o co chodzi. Tak czy inaczej, dziękuję za wszelkie sugestie

Dziś ponaciskałem samochód za nadkola i wtedy słychać dokłądnie takie same stukanie jak podczas jazdy. Amorki nowe (billstein), zawieszenie nowe MS, drążki i końcówki drążków nowe, nowe przegóby zewnetrzne. A jednak cos puka. Odgłos dochodzi jakby dokładnie z połowy pomiedzy kołami, przynajmniej tak to słychac przy podniesionej masce, bujając samochodem.

Czy może być wina luźnej maglownicy?? Jak można to wyregulować, tj gdzie dokładnie znajduje się krzyżak maglownicy do regulacji luzu??

Zdejmij amorki i dokręć nakrętkę kontrując imbusem tłoczysko amortyzatora. Nie są dobrze dokręcone i stąd te stuki. ZAWSZE trzeba mocno dokręcić te nakrętki, jeżeli nie przytrzymasz imbusem, to zacznie się obracać tłoczysko, bo plastik w nakrętce samokontrującej będzie stawiał opór na gwincie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam takowy przypadek,jestem po wymianie magla koncowek i drazkow i mimo to najglosniej po dluzszym postoju slychac stuki a tak ogolnie dzwiek wystepuje przez caly czas ale juz puniej troszke cichszy??!! Bylem na stacji sprawdzic zawieszenie czyli szarpaki i trzepaki ,amortyzatory BDB zawieszenie bez najmniejszych przeciwskazan??!! wiec halo co jest,ale z kolesiem na stacji jak juz auto stalo na kolach maska do gory i z jednej strony dociskalismy blotnik takk aby poruszac autem i slychac pukanie!!!!!!!!! Myslalem ze moze amor sie poluzowal czy cos...niestety tam wszystko gra poduchy itd.ok

No i jestem w kropce niewiem czy stukac moze przeglub bo tego jedynie nie wymienialem?

Dodam ze ma amortyzatory MTS Technix maja rok i sprezyny -30 i jeden kolega powiedzial mi ze stuki sa od amorka wlasnie ze juz gdzies w nim zaczyna stukac???!!!

Powiedzcie czy moze miec racje iz amorki sa w pelni sprawne jednak stukaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne

zrzucilem drazek kierowniczy aby jeszce raz wykluczyc magielk. postawilem autko na kole i pobujalem i STUKA wiec tylko amorek i nic innego do glowy mi nie przychodzi. tez myslalem ze nalerzy dokrecic amorka ale zeby odrazu oby dwa????[br]Dopisany: 22 Październik 2011, 13:02_________________________________________________jestem wlasnie po wizycie u mechaniora ktory mi wym.magiel i poworem stukania najmocniej po dluzszym postoju sa amortyzatory firmy MtsTechnix !!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...