yamahayzfr13 Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Witam. Mam problem jak w temacie. Właśnie wróciłem z trasy ok. 800km. Kiedy temperatura powietrza na zewnątrz była ok. 25C i jechałem ok. 110 to temperatura nie spadła poniżej 98C.(odczyty z klimatronika) Kiedy próbowałem szybszej jazdy ok.160km/h odrazu rosło powyżej 110 i dochodziła do 116C. Jak temperatura na zewnątrz spadła do ok.15C to i silnik zaczoł trzymać ok.90-95C przy 100km/h. Problem zauważyłem przy ostrych i długich podjazdach w górach... a potem przyglądałem się bardziej na autostradzie. Wymienione przed wyjazdem(2 tyg. temu): Pompa wody Hepu, termostat whaler, płyn chłodniczy. Układ odpowietrzony, nagrzewnica wali ciepłym na max. Silnik nagrzewa się w normalnym tempie. Jak stoi na wolnych to jest 88-92C. Jedyne co moge jeszcze napisać to mam wątpliwosci co do chłodnicy. Jest bardzo ciężka jak na alu a i w układzie jest sporo kamienia..(poprzedni właścicel jezdził na wodzie a jak ja go kupiłem to przez 2 tygodnie dzień w dzięń płukałem układ wylewając starą wode i wlewałem nową destylowaną i tak przez 14 dni) Jak sie zagrzeje do 110 to węże robią się mocno twarde, jak sie schłodzi do 90 to wracają do normy. Wykluczam głowice i uszczelke na 100%. Prosze o pomoc, bo to się moze że skończyć dla mojego silnika
majster151 Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Na jakiej podstawie wykluczas uszczelke? Moze poprostu trafil Ci sie trefny termostat, tez tak raz mialem po wymianie termostatu. Ja bym sprobowal wymienic termostat bo to najtansze i latwo wymienic.
yamahayzfr13 Opublikowano 18 Września 2011 Autor Opublikowano 18 Września 2011 Nie mam żadnych objawów uszczelki a już miałem w innych poprzednich autach nie raz zmienianą.. termostat faktycznie można jeszcze sprawdzić tak że go wyjąć i wtedy autko przebutować i zobaczyć czy się grzeje.. Martwi mni eta chłodnica(wersja z automatem) przez co jej cena jest troche wysoka..
mech15 Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 zbadaj dokładnie czujniki na vagu i na klimatroniku i jak wszystko będzie grało, to musisz jechać z częściami - najpierw termostat kup sobie w ASO itd
Musashi Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 plukanie ukladu czystą woda kamienia nie usunie. do sprawdzenia termostat i ew. chlodnica. oczywiscie sprawdziles i w zbiorniczku plynu nie ma zadnych objawow uszkodzonej uszczelki.
majster151 Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Nie koniecznie musi byc olej w plynie albo odwrotnie. Jak bedzie uszkodzona uszczelka z komory spalania do kanalu chlodzacego to beda sie robic twarde weze i bedzie sie grzal z powodu poduszki powietrza w silniku. Chociaz wtedy mial bys tez inne objawy... Zacznij od termostatu i czujnika temp jak kolega wyzej napisal
yamahayzfr13 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Opublikowano 20 Września 2011 Narazie znalazłem jeszcze jedną rzecz po mojej trasie Cieknie mi z króćca z tyłu przy ściane grodziowej na głowicy co jest zamocowany. Z niego wychodzi wąż do nagrzewnicy. Dzisiaj wymieniam, razem z kilkoma innymi rzeczami w układzie chłodzenia i dam znać. Termostat wczoraj sprawdziłem, działa prawidłowo. Wisko też wpożo, niewiem jak z tym drugim wentylatorem elektrycznym, niewiem czy sie załącza pod wpływem wysokiej temperatury bo nie udało mi się go wczoraj nawet do 95 nagrzać..
mat-85 Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Jedyne co moge jeszcze napisać to mam wątpliwosci co do chłodnicy. Jest bardzo ciężka jak na alu a i w układzie jest sporo kamienia Najprawdopodobniej tu jest przyczyna - i objawy się zgadzają - po prostu za mała wydajność chłodzenia i nie dawała rady przy wyższej temperaturze i prędkościach.
mech15 Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Cieknie mi z króćca z tyłu przy ściane grodziowej na głowicy co jest zamocowany. Z niego wychodzi wąż do nagrzewnicy. cały króciec wymieniasz czy tam jakiś oring jest? jaki koszt?
yamahayzfr13 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Opublikowano 20 Września 2011 Kupiłem cały krócieć z oringiem za 10,60 (w zaprzyjaznionym sklepie, w ASO 61zł) Stary jest pewnie dobry bo poszedł zapewne sam oring ale wole dać nowy
mech15 Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 jak zdemontujesz to oblukaj tam czy da się wymienić sam oring. No i pasowało by też świece tam wymienić
semi281 Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 jak zdemontujesz to oblukaj tam czy da się wymienić sam oring. No i pasowało by też świece tam wymienić A dlaczego miało by się nie dać. Jeden oring jest na czujniku temperatury, drugi na połączeniu krućca z głowicą - koszt obu to 2 zeta w sklepie z uszczelnieniami . O żadnej świecy w tym miejscu nie słyszałem.
mech15 Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 A dlaczego miało by się nie dać. Jeden oring jest na czujniku temperatury, drugi na połączeniu krućca z głowicą - koszt obu to 2 zeta w sklepie z uszczelnieniami . O żadnej świecy w tym miejscu nie słyszałem. bo nie mówimy o tym miejscu
cowboy1 Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 semi281 czesc AFN-ów ma taki krociec z trzema swiecami do podgrzewania wody.
yamahayzfr13 Opublikowano 21 Września 2011 Autor Opublikowano 21 Września 2011 Wymieniłem ale jeszcze nie jezdziłem więc pochwale się pózniej Króciec okazał się pękniety wiec dobrze ze kupiłem nowy. Zamiast czujnika mam zaślepke a i podgrzewacza ze świecami nie widać u mnie nigdzie Chłodnica przyszła Nissensa i wydaje się być porządniejsza niż ORi
mech15 Opublikowano 21 Września 2011 Opublikowano 21 Września 2011 Króciec okazał się pękniety wiec dobrze ze kupiłem nowy. ale ten plastikowy :?: Chłodnica przyszła Nissensa i wydaje się być porządniejsza niż ORi Ile :?:
Musashi Opublikowano 21 Września 2011 Opublikowano 21 Września 2011 Chłodnica przyszła Nissensa i wydaje się być porządniejsza niż ORi a jestes pewien ze zamontowana byla ORI?
yamahayzfr13 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 Jestem pewien ze była ori. Co do pekniecia to tak, ten plasticzany Efekt widoczny odrazu, autko trzyma 88-90. Nawet przy pełnym bucie nie idzie więcej niż 92 Tylko zauważyłem ze o wiele dłużej się nagrzewa.. szkoda
vauxhall95 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 to fajnie,tylko te prawie 120 stopni napewno wyjdzie bokiem wczesniej czy pozniej.Bo to jednak przegrzanie silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się