Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADR] Nietypowy problem z ABSem. Wielka prośba o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:.

Mam problem z ABSem. Przy lekkim hamowaniu z prędkości 20-40 km/h i ogólnie przy hamowaniu (nie gwałtownym) czuje jak pod pedałem hamulca włącza się ABS...

Wcześniej takiego problemu nie miałem. Początkowo przy jeździe autostradowej (przy prędkości 130-150 km/h) włączała mi się kontrolka ABSu. Po wymianie piasty i łożyska z lewej tylnej strony problem znikł. Po kolejnej jeździe autostradą żadnych kontrolek czy włączanie się ABSu przy lekkim hamowaniu. Niestety później problem powrócił i po podpięciu komputera okazało się, że czujnik z lewej tylnej strony nawala i jest do wymiany.

Dzisiaj w drodze do warsztatu problem z włączającym się ABSem przy lekkim hamowaniu się nasilił. Nawet wymiana czujnika z lewej tylnej strony nic nie dała. Audi było podpinane jeszcze raz do komputera. Nawet były robione testy ABSu. Komputer nie wykazał Żadnych Błędów ... Wiecie Panowie w czym tkwi problem?

Wielka prośba o pomoc :).

Opublikowano

A zdejmowałeć tylne tarcze i sprawdzałeś jak wyglądają te nacinane pierścienie??? Miałem w b5 idento przypał na niskich prędkościach i u mnie był pęknięty pierścień.

Opublikowano

Właśnie nie zdejmowałem tylnych tarcz i nie sprawdzałem jak wyglądają te nacinane pierścienie. Przy najbliżej wizycie u mechanika czyli w sobotę sprawdzę to, a te nacinane pierścienie znajdują się też z przodu?

Opublikowano

jak nie ma ?????

to z czego masz sygnał ?

Opublikowano

kolego a czy ktos cos grzebał w przednich kołach ? pytam ponieważ przednie czujniki sa wciskane w piastę i gdy czujnik za bardzo się wysunie zwiększy się odstęp miedzy czujnikiem a pierscieniem to powstaje efekt taki jak masz ze przy lekkim hamowaniu właczą się ABS. sprawdz jaka jest przerwa wcisnij czujnik do końca i minimalnie go wysuń około milimetra.

Opublikowano

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Kolego, czujnik jest zamontowany w zwrotnicy a nie w piascie

prawidłowa odległośc czujnika od pierścienia 0.6-0.8mm

Opublikowano

no przepraszam, w zwrotnice nie piastę zle napisałem dzięki kolego ze mnie sprostowałeś odstęp się zgadza wiekszy byc nie moze bo bedzie taki problem jaki ma kolega.

Opublikowano

Nikt nie grzebał w przednich kołach, ale wszystko się sprawdzi w sobotę czy czujniki są dobrze usadzone. Czyli w przednich kołach też są te nacinane pierścienie? W sumie na polskich drogach przednia oś jest bardziej obciążona niż tylna i te nacinane pierścienie mogły się uszkodzić... :mysli:.

Dzisiaj akurat jechałem autostradą i na razie kontrolka od ABSu się nie włączyła :hi:.

Opublikowano

z przody pierscien ABS jest na przegubie

Opublikowano

Dziękuje :hi:[br]Dopisany: 20 Wrzesień 2011, 21:22_________________________________________________Dzisiaj byłem u mechanika :). Przyczyną włączającego się ABSu przy niskich prędkościach był lekko krzywy pierścień w lewym tylnym kole.

Dziękuje za wszystkie porady :hi:.

Opublikowano

Mam podobny problem z ABSem. Wg VAGa mam problem z dwoma tylnymi czujnikami, oraz jak sprawdzałem to VAG pokazuje mi, że na dwóch czujnikach koło stoi, gdy tak naprawdę jedzie. Przed diagnostyką VAG wyczyściłem wszystkie czujniki, tzn rozebrałem "koło" i tam przemyłem, bo syfu było mnóstwo. Czy muszę wymienić te czujniki, czy jest możliwość, że się przestawiły i coś z nimi jest nie tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...