krzysztof_waldi Opublikowano 23 Lutego 2008 Opublikowano 23 Lutego 2008 Witam. Jak odpowietrzyc układ hamulcowy po zdjęciu zacisków. Przymierzam sie do wymiany tarcz i klocków jak i regeneracji zacisków (smarowanie i nowe uszczelki) Czy może jakoś zabezpiecza sie przewody aby płyn nie uciekał. Pozdro Krzysztof
Pikuś Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 Przewody zaciskasz czyms, ale z okraglymi zaciskami, zeby nie uszkodzic przewodu. ja Ci proponuje odrazu przy tej robocie wymienic przewody (koszt Corteco 25-30 zl. sztuka) Co do odpowietrzania to tak samo bo przeciez nie oproznisz calkiem ukladu. Ja jestem po wymianie wszystkiego co sie dalo. Jest troszke roboty ale mozna spokojnie wykonac. Zaopatrz sie w dobry smar do tloczkow.
szogun0 Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 Nie ma sensu zaciskać przewodów. Ja stosuje metodę taką: kapturek zabezpieczający odpowietrznik zakładam na gwintowaną końcówkę elastycznego przewodu hamulcowego. Nie wycieka płyn, a jeśli wycieka to w bardzo małych ilościach.
Pikuś Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 szogun0, tylko ten kapturek ma mniejsza srednice i jesli jest stary moze ulec uszkodzeniu
slawek66 Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 Przewody faktycznie nie są drogie i wskazane jest aby przy takiej naprawie (konserwacji) je wymienić, bo często pęcznieją i zmniejsza się przepływ płynu, a to może powodować blokowanie tłoczka.
Klima Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 chciałem dodać od siebie tyle że cylinderków i zacisku nie smaruje sie byle jakim smarem, musi być do tego specjalnie przystosowany, można też przesmarować płynem hamulcowym przed składaniem
szogun0 Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 szogun0, tylko ten kapturek ma mniejsza srednice i jesli jest stary moze ulec uszkodzeniu Jak masz podróbki kapturki to są z twardej gumy. A ja mam takie lepszejsze. A poza tym da radę naciągnąć. Nie bój żaby.
lukaszek13ns Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Skoro jestesmy przy regeneracji zaciskow to mam pytanie prowadniczki zacisku najlepiej jakim smarem smarowac ze by sie nie zacinaly, slyszalem ze miedziany jest najlepszy, bo pod wplywem temperatury smar odparuje a miedz zostaje i smaruje, czy to prawda.
Pikuś Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Miedziany jest dobry i czesto daja razem z klockami. Ja osobiscie smarowalem tym samym co do tloczkow.
Klima Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Ciekawe jak ma odparować jak ten zacisk jest tylko ciepły a nie gorący. Zwykłym nie można??
Pikuś Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 To posmaruj zwyklym to sie przekonasz, czy mozna.[br]Dopisany: 25 Luty 2008, 20:02 _________________________________________________A jeszcze zapytam co niby ma odparowac??
lukaszek13ns Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Ja slyszalem ze miedziany jest najlepszy i taki stosuje chcialem sie tylko upewnic czy dorze robie. Bo zwykly pod wplywem temperatury odparowywuje i sie zacieraja prowadniczki. Jak ostro butujesz hamulce to potrafi byc i zacisk goracy. Nie wiem czy zwyklym nie mozna, ja tak jak pisalem uzywam miedzianego. a moze jest jeszcze lepszy specyfik niz smar miedziany Niech sie wypowiedza eksperci z forum na ten temat. Odparowywuje smar oczywiscie tak slyszalem ale czy to prawda to nie dam sobie reki uciac, a miedz podobno zostaje.
Pikuś Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 A ja smarowalem specjalnym do tloczkow hamulcowych odporny oczywiscie na temp. jak i na plyn hamulcowy. Firma WURTH jak dobrze pamietam
Klima Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 To posmaruj zwyklym to sie przekonasz, czy mozna. no to możesz mnie uświadomić bo właśnie dzisiaj posmarowałem zwykłym
Pikuś Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 No to zwykly przy rozgrzaniu sie zaciskow wyplynie Ci i tyle bedziesz mial smarowania
miro_x Opublikowano 2 Marca 2008 Opublikowano 2 Marca 2008 koledzy a jak zdejmę całkiem zaciski i przy okazji będę chciał zmienić płyn hamulcowy to dużo z tym problemów moze być w B6 ? Czy podobnie jak w B5 zalewam odpowietrzam i wsio ?
lukaszek13ns Opublikowano 2 Marca 2008 Opublikowano 2 Marca 2008 koledzy a jak zdejmę całkiem zaciski i przy okazji będę chciał zmienić płyn hamulcowy to dużo z tym problemów moze być w B6 ? Czy podobnie jak w B5 zalewam odpowietrzam i wsio ? w B6 tak samo jest jak i w B5. Ja wymieniam plyn po przez przelanie ukladu w ten sposob go nie zapowietrzymy. Odkrecam wszystkie odpowietrzniki i plyn zcieka i bez przerwy dolewam nowego plynu, tak aby w zbiorniczku nie zeszedl poziom ponizej minimum az pujdzie mi cala litra nowego plynu. Wtedy zakrecam odpowietrzniki i dla pewnosci odpowietrzam jeszcze raz.
Klima Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 A odpowietrza się od najdalszego zacisku od pompy kończąc na najbliższym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się