Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Szybkie pytanie o zmiane oleju


devon00

Rekomendowane odpowiedzi

panowie mam zalany olej mobila 10w40 chce zmienic na motul z tej aukcji http://allegro.pl/motul-6100-synergie-10w40-oryginal-francuski-i1811586632.html kwestia tego czy mam stosowac srodek motula dodawany do oleju przed wymiana czy poprostu lac nowy olej...szczerze mowiac boje sie lac srodek ktory oczyszcza silnik ze starego oleju i lac nowy...chodzi o rozszczelnienie silnika

nowy olej chce kupic u naszego kolegi z forum...z obecnego oleju chce zrezygnowac bo praca silnika mnie nie zadowala auto wedlug licznika ma przejechane okolo 180 tys

prosze o szyba rade czy warto zmienic na motul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zmienic ale na 5W-40

10W-40 w tym aucie nadaje sie do smarowania zawiasów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ze stanem silnika przy zmianie na olej 5W auto kupilem juz z zalanym olejem 10w40 moge wrocic do 5w? kupowac srodek motula do oczyszczania silnika z syfu ktory w nim jest czy poprostu lac pelny syntetyk?[br]Dopisany: 22 Wrzesień 2011, 20:49_________________________________________________jeszcze jedno pytanie ktory olej motula spelnia normy audi i ma jego specyfikacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie ktory olej motula spelnia normy audi i ma jego specyfikacje?

Motul 8100 X-cess 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę pod pytanko.

Mam AEB z przebiegiem 250 tysięcy, zalany 10W40, silnik chodzi ok. Auto jeździło we Włoszech i tam jeździło też na takim oleju.

Od lipca zrobiłem nim 6 tysięcy, grama oleju nie bierze. Wymieniać na 5W40?

Ja się waham...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego tokarka juz sam to zauwazylem u siebie w aucie stalem w korku w temperaturze 40 stopni stan oleju ok a i tak walilo czerwona konewka ze zly poziom...padlo na smoka i wyszlo ze mam zly olej zalany dla tego zmieniam na motul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzykujesz na pewno nie zmieniając.W tym silniku olej ma ciężkie życie i musi być syntetyk.

A później się zapycha smok i takie tego typu rzeczy.

producent w klimacie umiarkowanym zaleca używanie 15W 40,lub alternatywnie 10W40,a w klimacie zimnym 5W40-możesz jakoś racjonalnie wytłumaczyć dlaczego smok pompy olejowej mógłby się zapchać od oleju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smok to się zapchał nie od 10w40 tylko od tego , że ktoś go zmieniał co 20 tkm...ja kupiłem też zalany jakimś Mobilem 10w40 i zmieniłem na Gulfa 5w50 i jest super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas klimat umiarkowany wiec 10w40 bedzie ok z tego co piszesz Dominik a mechanicy mi caly czasu mowia "dawaj śmiało 5w10" kogo sluchac???

kto ma lepszą wiedzę-mechanik po zawodówce,czy inżynier pracujący przy budowie kolejnych modeli Audi?

dzisiaj oleje są czyste,bez zanieczyszczeń-np 15W w UK,będzie spełniał taką samą rolę,jak 0W na Alasce,bo gradacja jest uzależniona od warunków rozruchowych-jak auto stoi całą noc na mrozie,to z rana przy pierwszym rozruchu 15W jest gęściejszy,niż 5W,co będzie powodem tarcia elementów i dokonane zostaną mikrouszczerbki na elementach silnika, ale w Klimacie panującym w Arabii Saudyjskiej-będzie on już za rzadki,więc tam stosuje się 15W50,bo temperatura otaczające silnik jest także wyższa,co wpływa na jego konsystencję po zgaszeniu silnika i powrotu do stanu ,jaki panuje przed rozruchem-generalizowanie,że TYLKO 5W jest najlepszy-jest błędem

długotrwałe używanie niewłaściwego oleju w nieprzystosowanych do niego warunkach-prowadzi do powolnej degradacji elementów silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam swiadomosc tego ze jak bede wymienial olej musze zdjac miske i zobaczyc co tam sie dzieje ze smokiem bo jak zalalem tym co bylo czyli mobil 10w40 w korkach i temp 40 na zewnatrz walilo mi komunikatami ze niski stan oleju

Dominik bylem w serwisie Audi w Świdnicy mieli promocje na sprawdzenie calego auta za 100pln podjelem sie tego kosztu i po godzinie uzyskalem info od gosci z serwisu co do stanu auta i poza tym co mi powiedzieli co siedzi w zawieszeniu polecili mi zmienic olej na motul 5w40 i juz nie wiem co mam zrobic po tym co napisales poza tym ze juz kupilem przez neta motula 5w40 8100 X-CESS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domjenick masz racje co do jakości olejów w róznych klimatach tylko moim zdaniem zapomniałeś o jednym..mianowicie 15w40 to przede wszystkim olej mineralny i w turbo średnio sie sprawdzi...są dostępne take 15w50 do "ciepłych krajów" i to full synt np Motula ale wątpie żebys chciał na nim jeżdzić u siebie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja latam na 10w40 i po konsultacjach z mechanikami nie mam zamiaru zmieniać na 5w40 zwłaszcza, że mam już 270tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja latam na 10w40 i po konsultacjach z mechanikami nie mam zamiaru zmieniać na 5w40 zwłaszcza, że mam już 270tys

gratuluję mechanika :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

a ja mam 480.000km i jeżdze na 5W-40

wytłumaczysz to jakoś ?????

Kolego gdyby Twój mechanik miał podstawowa wiedze na ten temat to nie gadałby głupot

jak ma to miejsce i kazałby Ci zalac 5W-40, dla silnika nie ma znaczenia czy 5 czy 10

tutaj chodzi tylko i wyłacznie o smarowanie turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domjenick masz racje co do jakości olejów w róznych klimatach tylko moim zdaniem zapomniałeś o jednym..mianowicie 15w40 to przede wszystkim olej mineralny i w turbo średnio sie sprawdzi...są dostępne take 15w50 do "ciepłych krajów" i to full synt np Motula ale wątpie żebys chciał na nim jeżdzić u siebie :wink4:

trzeba uwzględniać warunki, w jakich się mieszka,a generalna zasada lania olejów jest taka: do nowych aut z małym przebiegiem full syntetyk,do aut z średnim przebiegiem i starszych w dobrym stanie-pólsyntetyk,a do aut z dużym przebiegiem,lub dosyć starych-minerał :wink4:

różnica pomiędzy mineralnym,a syntetykiem w dzisiejszych czasach jest niewielka :wink4:

ja mam swiadomosc tego ze jak bede wymienial olej musze zdjac miske i zobaczyc co tam sie dzieje ze smokiem bo jak zalalem tym co bylo czyli mobil 10w40 w korkach i temp 40 na zewnatrz walilo mi komunikatami ze niski stan oleju

najpierw wyczyść smoka i pokrywę zaworów,bo tam najwięcej syfu :wink4:

http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_silnikowe_8211_jak_dobierac.html[br]Dopisany: 22 Wrzesień 2011, 22:57_________________________________________________proszę

9d44b5af8cbbfb0cm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...