Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Zawór EGR


gzrybol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie czy wymieniał juz ktoś w swoim autku zawór egr? Jesli tak to orginalny czy zamiennik. Nadmieniam ze czyszczenie nic nie dało żyga olejem przez dziórki.

raczej tylko ori :wink4:

a czyszczenie to tylko czyszczenie czy i wymiana uszczelek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no uszczelek nie wymieniałem znaczy robił to mechanik przy mnie ale nie wiem czy to cos pomoze wymiana uszcelek jak z dziórek leci?

Jak leci z dziurek to pomoże tylko nowy EGR :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy oprócz lejącego się oleju są jakieś negatywne skutki zepsutego EGRu?

Dopóki spełnia swoje zadanie (otwiera sie i zamyka - logi) - NIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy oprócz lejącego się oleju są jakieś negatywne skutki zepsutego EGRu?

Dopóki spełnia swoje zadanie (otwiera sie i zamyka - logi) - NIE

a jeśli się nie zamyka i nie otwiera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli się nie zamyka i nie otwiera?

Jak sie nie zamyka to znaczy ze zassysa uklad czesciowo spaliny. wiec auto bardziej mulowate i kopci wiecej.

Jak sie nie otwiera to.. wiele osób tak jezdzi wpuszczajac tylko swieze powietrze w uklad dolotowy.

u mnie po umsylnym zaslepieniu egra w AJMie (mozliwe ze posrednio ) padlo turbo...byly za duze cisnienia w ukadzie i bylo przeladowanie az sie wysraly uszczelniacze i lozysko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki moze i tak ale on żyga olejem przez dziurki a za 150 zł kupisz plastikowy zamiennik patrz:http://www.allegro.pl/item315346356_zawor_recyrkulacji_egr_vw_audi_seat_ford_1_9_tdi.html to jedno a to http://www.allegro.pl/item319136846_recyrkulator_spalin_egr_zawor_audi_seat_skoda_vw.html drugie - i chyba jest róznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki moze i tak ale on żyga olejem przez dziurki a za 150 zł kupisz plastikowy zamiennik patrz:http://www.allegro.pl/item315346356_zawor_recyrkulacji_egr_vw_audi_seat_ford_1_9_tdi.html to jedno a to http://www.allegro.pl/item319136846_recyrkulator_spalin_egr_zawor_audi_seat_skoda_vw.html drugie - i chyba jest róznica

kolego, nie wprowadzaj w błąd, bo na tych aukcjach, które przytoczyłeś są dwa różne zawory i służą do czego innego

1 aukcja to EGR

2 to N75

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR jest ważnym elementem układu dolotowego silnika. który ma wpływ na prawidłową pracę silnika.

dodawanie spalin do powietrza pomaga w spalaniu

- gorące spaliny ułatwiają zapalanie i spalanie wtrysnietego paliwa do cylindra - dzieki temu uzuskujemy wieksza moc, mniejsze zuzycie paliwa

- obniżaja ciepło spalania - dzieki temu mamy nizsza temperature spalin ( m.in. lepsze warunki pracy turbiny)

- jest mniejsza zawartosc szkodliwych dla srodowiska gazow w spalinach -

zawor wymieniajmy na oryginalny nowy ( niestety troche kosztuje), ew. czyscmy stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego' date=' nie wprowadzaj w błąd, bo na tych aukcjach, które przytoczyłeś są dwa różne zawory i służą do czego innego

1 aukcja to EGR

2 to N75

Pozdro

[/quote']trochę się mylisz kolego ten 2 zawór to N18 zawór recyrkulacji spalin, zawór N75 ma szarą główkę a N18 czarną. I występują one oba w silnikach zaczynając od AFN poprzez AJM aż do AWX. Oczywiście nie wymieniam tu wszystkich silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...