karas_ Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Witam, Przeglądałem forum w temacie dziwnej pracy na zimnym silniku. Jednak rozwiązania nie znalazłem dlategoopiszę swój problem. Podczas poranego odpalenia silnik po 10-15 sekundach zaczyna niestabilnie pracować. Obroty falują, wyglada to tak jak by wypadały zapłony. Po ok minucie sytuacja wraca do normy i silnik juz pracuje normalnie. Co może być powodem takiego zachowania. Vag pokazuje błąd obydwu sond lambda, ale z tego co wiem to normalna sytuacja przy gazie. Świece zmieniane niedawno, wszystkie wygladały podobnie. Auto podczas późiejszej jazdy zarówno na LPG jak i na benzynie nie traci mocy.
przepychacz Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 ...a próbowałeś odpalać na lpg, ja kiedyś tak miałem w Lanosie jak mi się przytarły wtryskiwacze...
grzemo Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Co może być powodem takiego zachowania. Vag pokazuje błąd obydwu sond lambda, ale z tego co wiem to normalna sytuacja przy gazie. Świece zmieniane niedawno, wszystkie wygladały podobnie. Auto podczas późiejszej jazdy zarówno na LPG jak i na benzynie nie traci mocy. Nie jest to normalne. Gdy lpg jest dobrze wyregulowane to nie będzie żadnych błędów z tym związanych. Jakie to błędy, bo jeśli jest ubogo to szybka droga do wypalenia zaworów.
zegarmistrz Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 Ile jeździsz już na lpg??? Wtryskiwacze od LPG były robione?? U mnie przy tych samych objawach okazało się że wtryski lały (i przez noc dostawało się trochę gazu w kolektor i później był problem).
karas_ Opublikowano 2 Października 2011 Autor Opublikowano 2 Października 2011 Nie mam mozliwości wymuszneia odpalenia na gazie, sekwencja. Gaz ma jakieś 4 lata z czego jest zrobione na nim OK 40 - 50 tyś. Wymienione reperatury wtrysków gazu na wiosnę, wykalibrowane, gaz wyregulowana, zrobione nowe mapy itp. Jeżeli chodzi o dokładne numery błedów to podam jutro bo powiem szczerze że nie pamiętam. Bład lambdy, mieszanka poza zakresem. Nie robiłem adaptacji przepustnicy, ponieważ wyczytałem, że ABC to silnik z linką i krokowcem i w tym przypadku adaptacji się nie wykonuje, potwierdzicie?
zegarmistrz Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 A czujnik temperatury silnika sprawny??? Nie zalewa Tobie garków benzyną z rana (łatwo można sprawdzić - jak zaczyna wariować to sprawdź czy nie czuć benzyną z wydechu)??
Gość Autonet Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 raczej nie powinno ci wywalac błedu sond nawet jak masz na gazie
darkle Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Może po prostu spróbuj dolać jakiegoś STP do czyszczenia wtrysków i pojeździć trochę na benzynie. chociaż z 50km a później zawsze gasić go jak na dłużej to na benzynie. U mnie w poprzednich autach zawsze to pomagało. Prawdopodobnie jeżdżąc tylko na LPG coś tam się zanieczyszcza w nieużywanym układzie zasilania benzyną.
karas_ Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Miałem ostatnio dośc mało czasu. Sprawdziłem błędy, podam numery wieczorem. Przysłuchałem się ostatnio jak się zachowuje dokładnie silnik odpalony po kilku dniach postoju. Chodzi przez 5 sek dobrze a później zaczyna go dławić i strzela. Wszystko ustaje po nie całej munucie jak silnik zejdzie z najwyzszego ssania. Wygląda to ewidentnie w moich oczach na dostawanie się lewego powietrza podczas pracy na ssaniu. I tu moje pytanie. Co jest odpowiedzialne w tym silniku za prace na ssaniu i gdzie mogę szukać nieszczelności?
zbylo22 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Sprawdz zawór węgla aktywnego czy pracuje...
karas_ Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 To może ten zawór, który się otwiera dopiero pod wpływem podciśnienia w kolektorze?[br]Dopisany: 12 Październik 2011, 21:25_________________________________________________Ewentualnie jakiś numer części bo Etka mi tego nie znajduje.[br]Dopisany: 12 Październik 2011, 21:29_________________________________________________Jeszcze za pamięci błędy: 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent 00554 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 2 19-10 - Lower Limit - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent
Gelooo Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 To może ten zawór, który się otwiera dopiero pod wpływem podciśnienia w kolektorze?[br]Dopisany: 12 Październik 2011, 21:25_________________________________________________Ewentualnie jakiś numer części bo Etka mi tego nie znajduje.[br]Dopisany: 12 Październik 2011, 21:29_________________________________________________Jeszcze za pamięci błędy: 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent 00554 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 2 19-10 - Lower Limit - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent Zawor aktywnego wegla jak masz walniety to moze ci sie robic podcisnienie w baku tez tak mialem po zgaszeniu stukalo cos w okolicach baku myslaem ze moze wydech ale okazalo sie ze bak sie odksztalacal i wracal do pierwotnego ksztaltu(moze oderwac wskaznik paliwa w baku) i czasem syczalo po okreceniu korka (zawor jest na puszcze filtra powietrza przynajmniej w aeb i adr) ja wyczyscilem to wd40 i przedmuchalem kompresorkiem a pozatym zrobilem mala dziurke w korku i juz lepiej odpala rano
bartek123438 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 mam podobny problem jak Ty tylko że w silniku aqd 2.8 i instalacja gazowa nowa, rownież nie wiem z czym problem, nowe kable i świece ngk
grzemo Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 bartek123438 Zakręcasz lpg, kasujesz korekty vagiem lub przez odłączenie aku i jeśli na benzynie jest ok to do gazownika na regulację
karas_ Opublikowano 14 Października 2011 Autor Opublikowano 14 Października 2011 A podpowiesz jak skasować korekty Vagiem to bym dzisiaj zakręcił gaz a jutro sprawdził tą teorię. Być może po odłączeniu aku jeździłem od razu na gazie i mapa benzyny w sterowniku nie zdążyła się utworzyć.
grzemo Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 A podpowiesz jak skasować korekty Vagiem to bym dzisiaj zakręcił gaz a jutro sprawdził tą teorię. Być może po odłączeniu aku jeździłem od razu na gazie i mapa benzyny w sterowniku nie zdążyła się utworzyć. Wchodzisz w błędy silnika i je kasujesz nawet jeśli ich nie ma, wtedy zerują się korekty paliwowe.
karas_ Opublikowano 17 Października 2011 Autor Opublikowano 17 Października 2011 Sprawdzę w chwili wolnej i dam znać.[br]Dopisany: 14 Październik 2011, 20:10_________________________________________________Znalazłem elektrozawór węgla aktywnego. I teraz moje pytanie. Czy on powinien pracować ciągle, czy włącza się okresowo? Mój pracuje okresowo i wlącza się jak chce, czasami na dłużej, częściej na chwilę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się