Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] A6 C6 BLB - Modyfikacje CTR Tuning > 211KM, 420Nm


Dario84

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem przedstawić nasze ostatnie modyfikacje u klienta, celem przede wszystkim było bezpieczeństwo silnika.

Silnik bazowo 2,0 tdi BLB z nieszczęsnymi wałkami wyrównoważającymi i imbusikowym napędem pompy oleju,

modyfikacje:

- wyrzucenie wałków wyrównoważających bez zmiany wału korbowego

- FMIC z podłączeniem do ori instalacji orurowania

- Turbo CAHA

- wypróżnienie katalizatora

- soft

Wynik to 211KM i 420Nm, wykres wkleję jak dostanę go od Mumina który stroił samochód, pompki są seryjne.

Poniżej kilka fotek z prac:

Wyrzucenie wałków wyrównoważających:

dscn7952y.jpg

dscn7978c.jpg

dscn7981w.jpgdscn7984g.jpgdscn7989ok.jpgdscn8003.jpg

Instalacja dużego FMIC o wymiarach rdzenia 550x230x55mm:

dscn8088f.jpgdscn8092.jpgdscn8096.jpgdscn8099v.jpgdscn8105z.jpgdscn8106m.jpgdscn8110.jpgdscn8112w.jpg

Montaż turbo i wyrzucenie katalizatora:

dscn7992.jpgdscn7996.jpgdscn7997.jpgdscn8122s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oceniacie ile może Caha w 1.9 wygenerować ???

2 z przodu powinna byc :good:

BTW jak na takiego kloka to Moc odpowiednia :naughty:

Fmic chinczyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 z przodu powinna byc :good:

BTW jak na takiego kloka to Moc odpowiednia :naughty:

Fmic chinczyk?

Też jestem tego zdania, 2 z przodu powinno być w 1,9, ale tam już nie podchodzi te turbo pnp.

FMIC chińczyk ale dają radę te chińczyki, zrobiliśmy na takim 330KM w 1,8T i nie puchnie, w 1,9tdi 240KM i też daję radę temperaturowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przegieliście z tymi nacięciami na smoku, ,może przy dużych przechyłach łapać powietrze. Wystarczyło odciąć z dołu tak 1,5-2 cm. Poza tym wszystko ok, ale jaką pompę oleju daliście i na ile zębów kółko napędowe jest? Mam nadzieję, że dodaliście trzecią śrubę mocującą pompę oleju, bo na fotce są dwie.:cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 z przodu powinna byc :good:

BTW jak na takiego kloka to Moc odpowiednia :naughty:

Fmic chinczyk?

Też jestem tego zdania, 2 z przodu powinno być w 1,9, ale tam już nie podchodzi te turbo pnp.

FMIC chińczyk ale dają radę te chińczyki, zrobiliśmy na takim 330KM w 1,8T i nie puchnie, w 1,9tdi 240KM i też daję radę temperaturowo.

ja też mam chinkę....i daje radę :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro, śrub do pompy jest oczywiście 3 ;) bez obaw, na fotce są dwie bo nie ma jeszcze fali olejowej która jest przykręcana właśnie przez trzecią śrubę.

pompa oleju awx/asz itp, kółko duże na pompie oleju, ciśnienie oleju sprawdzone po przeróbce i wszystko jest w normie.

Kiedyś miałem przypadek jak przerobiłem smok, odciąłem właśnie 1,5cm i były problemy z ciśnieniem oleju, od tego czasu robię właśnie w ten sposób i nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario cieszę się, że patent działa :cool1:

Mimo wszystko polecam pompę BKD nie AWX. W A4 nigdy nie było problemu po obcięciu smoka tak 0.5 cm pod sitkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa BKD/BLS itp wg mnie nie różni się od AWX/ASZ itp, różni się jedynie kółko napędu pompy które jest na 23z, pompa BKD przydaje się w silnikach poprzecznych, gdzie nie da się założyć pompy AWX bez zmiany miski olejowej a z pompą BKD/BLS itp nie trzeba zmieniać miski.

Ja wykonałem już 5 takich przeróbek, kolega około 10, z żadnym samochodem nie ma problemów.

Spoko, każdy ma swoje teorie nt przeróbki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa BKD/BLS itp wg mnie nie różni się od AWX/ASZ itp, różni się jedynie kółko napędu pompy które jest na 23z, pompa BKD przydaje się w silnikach poprzecznych, gdzie nie da się założyć pompy AWX bez zmiany miski olejowej a z pompą BKD/BLS itp nie trzeba zmieniać miski.

Pompa BKD jest wydajnoścowo taka sama jak jak AWX o ma taką samą wielkość. Rzecz jest w tym kółku napędowym. Przy tych samych obrotach wału pompa BKD ma znacznie wyższe obroty i tłoczy znacznie więcej oleju. Ważne jest to szczególnie na obrotach jałowych i niskich obrotach pod obciażeniem. Więc to "tylko" ma zasadniczą różnicę. Nie na darmo wszystkie 16V mają te mniejsze kółka i wydajniejszą pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa BKD/BLS itp wg mnie nie różni się od AWX/ASZ itp, różni się jedynie kółko napędu pompy które jest na 23z, pompa BKD przydaje się w silnikach poprzecznych, gdzie nie da się założyć pompy AWX bez zmiany miski olejowej a z pompą BKD/BLS itp nie trzeba zmieniać miski.

Pompa BKD jest wydajnoścowo taka sama jak jak AWX o ma taką samą wielkość. Rzecz jest w tym kółku napędowym. Przy tych samych obrotach wału pompa BKD ma znacznie wyższe obroty i tłoczy znacznie więcej oleju. Ważne jest to szczególnie na obrotach jałowych i niskich obrotach pod obciażeniem. Więc to "tylko" ma zasadniczą różnicę. Nie na darmo wszystkie 16V mają te mniejsze kółka i wydajniejszą pompę.

Ty lepiej odpisz na PW :wallbash: :wallbash:

Sorka za Ot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wykonałem już 5 takich przeróbek, kolega około 10, z żadnym samochodem nie ma problemów.

Dario tak na marginesie jakieś konkrety? Bo z tego co się orientuję to chyba Cię poniosło z tymi liczbami i jest troszkę inaczej... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkrety ?? Jakie konkrety ?? Jeśli o mnie chodzi to z prawie każdej przeróbki mam dokumentację zdjęciową, wystarczy poszukać na kompie.

Tutaj następna przeróbka: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/111123-Operacja-wyrzuceni-wa%C5%82k%C3%B3w-wyr%C3%B3wnowa%C5%BCaj%C4%85cych-Passat-B6-BMM[br]Dopisany: 28 Październik 2011, 21:19_________________________________________________Zamieszczam wykres z modyfikacji tego audi:

audi20tdicaha.jpg[br]Dopisany: 18 Listopad 2011, 14:56_________________________________________________Update, pacjent: Audi A4 2,0tdi BPW, modyfikacje:

- wyrzucenie wałków wyrównoważających

- montaż turbiny BRD

- montaż drugiego SMICa

- Wyrzucenie DPFa z możliwością powrotu

- strojenie

Zdjęcia z prac:

dscn8679.jpg

DPF wyciągnięty:

dscn8681t.jpg

Wałki:

dscn8686x.jpg

Słynny imbusik:

dscn8687.jpg

dscn8688y.jpg

Uszkodzone gumy koła napędu sprężarki klimatyzacji, częsta usterka:

dscn8692.jpg

Obcinanie zębatki na wale:

dscn8698k.jpg

Części z ASO:

dscn8700x.jpg

Tutaj doskonale widać przewężenie na wyjściu z DPFa, skutecznie blokuje moc:

dscn8701km.jpg

Pompa oleju z napędem oraz falą zamontowana:

dscn8702.jpg

dscn8705q.jpg

Montaż drugiego SMICa:

dscn8712q.jpg

Widok całości:

dscn8717.jpg

Wyspawana rurka z kwasówki zamiast DPFa:

dscn8726.jpg

Turbinka zamontowana, chłodnica spalin usunięta:

dscn8727.jpg

Ten wąż między innymi jest potrzebny zby usunąć chłodnicę spalin:

dscn8736.jpg

Nowe amortyzatorki do koła sprężarki klimatyzacji:

dscn8737x.jpg

Do drugiego SMICa trzeba wyciągnąć kratkę ze zderzaka żeby powietrze tam przepływało:

dscn8743p.jpg

Widok przodu razem z kierownicami na SMICe:

dscn8739j.jpg

A tutaj mały bonus, rura FMICa przy rozrządzie do Ibi 6L robiona na zamówienie do wysyłki:

dscn8744i.jpg

Wykres z modyfikacji wkrótce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...