Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem odłącza turbo i wchodzi w tryb awaryjny


kaziulimana

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym użytkownikiem forum i Audi a4 110 ps które kupiłem tydzien temu.

Mój problem polega na tym ze jak wracałem z miejsa zakupu ( 300 km) to parę razy na trasie odłączyla mi sie turbina na 5 biegu przy 120 km/h i na 4 przy 90-100 km/h i staracilo moc, po uruchomieniu ponownym było ok przez pare chwil. Jak przyjechalem to na drugi dzien pojechalem do elektonika podłaczyl do kompa, skasowal bledy i powiedzial ze mam pojezdzic i przyjechac jak sie to bedzie dalej dzialo bo wie co to jest. Wczoraj odebralem auto od mechanika powiedzial ze wyczyscil kierownice turbiny wraz z turbina jakies doladowania przeplywomierz i te czujniki podcisnien i mówił ze mam pojezdzic i sprawdzic i nie placic mu bo nie chce kasowac ode mnie zanim nie stwierdze ze jest ok.

Po wyjechaniu z warsztatu auto stało sie bardziej żwawe wydaje mi sie ze przyspiesza szybciej ale po wyjechaniu kilometr za miasto dzieje sie to samo czyli czyszczenie nic nie dało. Umówilem się z nim na przyszly tydzien i mowil ze dokladnie sprawdzi jeszcze przeplywomierz. Chcialbym dodac ze caly czas mi miga kontrolka swiec nawet podczas pracy silnika. Mechanik stwierdzil ze jest to cos z paliwem jakis regulator cisnienia.

Audi po miescie chodzi ladnie nie wlacza w tryb awaryjny ale wystraczy ze wyjade za miasto rozpedzajac sie do 100 albo 120 i wlacza sie ten tryb.

Czytalem duzo w internecie o tym wszedzie pisza ze to te kierownice i zaworek n75 jednak chyba to nie to wiec bardzo prosze o wypowiedz kogos kto podejrzewa co to moze byc. Z gory dziekuje pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź błędy jakie są, bo kontrolka swiec żarowych oznacza błąd.

A co notlaufu to sprawdź wężyki podciśnienia, i zawór N75. Możesz go podmienic z N18(ten co steruje EGR)

Przepływomierz niech zostawi w spokoju bo go spieprzy i bedzie kosztownie...

Najlepiej jakbyś zrobił logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytaj mechanika czy czyścił fizycznie kierownice turbiny czy tylko popsikał po sztancy WD-40 ?

Bardzo dobre pytanie!

Żeby wyczyścic kierownice trzeba wyjąc turbosprężarke, i ją rozkręcic. Jeżeli tego nie zrobił to od tego bym chyba zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli mechanik ma kompa to zrób logi i będzie jasne co dolega a jak nie to spisz chodziarz błędy a od przeplywki to niech sie odczepi najlepiej hehe , co do notlaufa zapewne nie czyścił turbiny tylko pryskał wd i ruszał sztangą, migająca kontrolka od świec żarowych niema tu nic wspólnego z tym. Pierwsze logi , jesli nie ma takiej możliwości to sprawdzenie przewodów podciśnienia , sprawdzenie zaworu kierunkowego na przewodach podciśnieniowych, zawór N75 i jesli jest wszystko ok to turbo na stół i ładnie wyczyścić i obejrzeć katalizator. Kontrolka świec żarowych oznacza dużo rzeczy np spaloną żarówkę dodatkowego światła stopu lub awarie czujnika stopu albo nastawnik pompy wtryskowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

migajaca kontrolka to tryb awaryjny, nastepnym razem, gdy podepna pod kompa spisz dokladnie nr-y bledow. slowo w slowo i wrzuc tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie ma nieszczelności w układzie dolotowym. Sam tak miałem, uszkodzony wąż od przepływomierz do turbiny i odłączało turbinę. VAG nie pokazywał błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Jutro jade jeszcze raz do innego znajomego podłaczyc pod kompa to od razu wrzuce kody błedów i postaram sie w miare mozliwosci posprawdzac szczelnosc węzy i uklad dolotowy.

Ten mechanik co mi czyscił turbine to znajomy i z tego co zapamietalem to wyczyscil jakis czujnik bo mówił ze był mocno zabrudzony olejem od starej turbiny ktora musiala byc regenerowana w 2009 jak wynika z dokumentow ktore dostalem od sprzedawcy, i jeszcze jakiej czujniki doladowania i wykrecal turbine ale zapytam sie go o szczegóły i napisze. Dzięki pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę sie pod ten temat miałem to samo tryb awaryjny włanczał mi sie czesto w mojej audi komp nie pokazywał żadnego błędu ,mechanicy prubowaki wymieniać rożne rzeczy związane z elektronikom ,lecz nic nie pomagalo az pewnego razu szczelil mi wąż dolny od intelkurera to ten w kształcie litery S po wymianie węza zero wpadania w tryb awaryjny POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj bylem u elektronika i jezdziłem z nim i z komputerem i powiedzial ze na komputerze jest bład nie pamietam jaki kod ale objasnienie kodu oznacza jakis blad nasstawnika pompy wtryskowej, oraz 2 mówiło ze przepływomierz jest i tak do wymiany i nie bedzie mialo auto odpowiadniej mocy a co do odłaczania turbiny stwierdzil ze jest to ten zaworek na nad turbina co ma tą sprezynke od dołu bo jak sprawdzał nie odbija dobrze i nie zasysa powiedzial ze jak wymieni ten zaworek to nie bedzie wchodziło w tryb awaryjny ale co do mocy to będzie tak samo bo i tak przeplywomierz jest w złym stanie. Jutro wjade na kanał to zdejmę zobacze ten dolny wąż oby pomogło. Dziękuje za rady pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin znajdz sobie kogoś w twoim rejonie ze spotów co ogarnie ci autko bo widzę że co chwile mechanik mówi co innego najpierw trzeba ogarnąć problem z trybem awaryjnym co jest p[rzyczyną czy zapieczone łopatki w turbinie a póżniej reszta.Na początek zawór N75 możesz podmienić z n18 i zobaczyć czy coś zmianie ale najlepiej zrobic komlet logów masz w dziale diagnostyka vag i wrzucić na forum wtedy można będzie cos więcej powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak masz lapka to se kup kabel vag ja tak zrobilem bo mechanicy mnie na 3000 zl nakrecili i nie naprawili a podpiolem zrobilem logi wrzucilem tutaj i za 200 zl koles turbo przy mnie wyczyscil i fura lata tak ze ohoho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy puki kolega nie wrzuci kodów błędów albo logów to nasze gdybanie nie ma sensu , może turbo może przepływka może zawór sterujący tyrbo albo wiele różnych żeczy , moja A4 wpadała w tryb awaryjny prawie za każdym razem po dodaniu gazu a po ponownym odpaleniu było ok i okazało sie że to ani turbo ani przepływka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy puki kolega nie wrzuci kodów błędów albo logów to nasze gdybanie nie ma sensu , może turbo może przepływka może zawór sterujący tyrbo albo wiele różnych żeczy , moja A4 wpadała w tryb awaryjny prawie za każdym razem po dodaniu gazu a po ponownym odpaleniu było ok i okazało sie że to ani turbo ani przepływka

a co dolegało ??

u mnie łapało tryb awaryjny jak na przez dluzszy czas jechałem np na 3 i 3,5 tys obrotów a ostatnio juz zaczynalo przy 3 łapać.

ja osobiscie wyczyściłem turbo i pojechałem na przejazdzke to bylo git, kreci elegancko. bede musial tylko ponownie logi zrobic i sie upewni czy wszystko jest juz ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękł wężyk w ECU i dostał sie tam olej z dolotu . Po rozebraniu kompa wylało sie sporo oleju , mi ciągle wywalało błąd 65535 którego nie dało sie wykasować , i dwa inne które sie dało kasować . Po oczyszczeniu kompa z oleju błąd 65535 wykasowałem i od prawie roku autko nie wpadło w tryb awaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje koledzy za zainteresowanie. Jutro mam wymieniany rozrzad ale rano jeszcze raz podepne kompa rano i wrzuce te kody. Kazdy mechanik mowi ze nie wykazuje bledów na kompie oprocz przeplywki i nastawnika pompy a okazało sie ze moja przeplywka jest firmy pierburg i kosztuje 600 zł a nie 200 jak bosh ale i tak bede musial ja kupic. Dowiedzialem sie od tych gosci co mi robili ze nikt turbiny nie wykrecal czyli napewno nie czyscili. We wtorek jestem umówiony z tym gosciem na wymiane tego zaworku nad turbo z tą sprezynka od dolu. Nie bardzo wiem jak znalezc dobrego spota tu w okolicach Kalisza i Ostrowa kto by dobrze turbo wyczyscił bo może to jest to bo teraz jakby sie zabrudzila jeszcze bardizej bo dzieje mi sie to juz za kazdym razem jak wrzucam 3 bieg. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...