Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Regeneracja głowicy wysokie koszta wyceny prosze o rade


pietrek505

Rekomendowane odpowiedzi

co za róznica...czy to zwykły kapec czy Pd czy to VAG czy BMW czy M-B czy jeszcze jakies inne cholerstwo w kazdym dizlu wystaja i tyle- masz tu AJM-a

http://tablica.pl/oferta/glowica-blok-silnika-ajm-vw-golf-iv-19-tdi-115-km-ID9G7p.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma piernik do wiatraka? Jak planujesz głowicę to opuszczasz gniazda więc zawory nie wystają bardziej niż wystawały chyba że jesteś rzeźnik z pcimia i robisz na drucik! Planuje się wszystkie głowice świata jedne mają zawory na równo drugie wystające a jeszcze inne wpuszczone ale to nie ma znaczenia. Pytanie dotyczyło doboru uszczelki a ty kolego proponujesz std bo napinacz naciągnie różnicę w długości paska co świadczy o kpl braku wiedzy w temacie więc błagam nie pogrążaj się!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomniało mi sie - kiedys na jakims 4um ktos napisał komus rade - aby załozył cienka uszczelke jak juz robi remont to mu mocy doda bo zmniejszy sie komora spalania i beda lepsze cisnienia- tuning mechaniczyny z czasow kaszlaka. no i co chłopina załozaył przy spieciu rozrzadu miał opory przy kreceniu walem wiec na siłe i rura postanowil ciagnac no i chyba juz wiemy co sie stało. :) ja piernicze leje z tego....

zmiana uszczelki na ciensza czy planowanie do 2mm w126p nie powoduje kolizji, jezeli takowa mu sie przydarzyła tzn. ze zle zlozyl rozrzad.:cool1:

do 1,9 tdi sa 3 grubosci uszczelki, ktora dobiera sie do wystawienia tloka. w praktyce dajemy grubsza o wartosc planowania.

Jak planujesz głowicę to opuszczasz gniazda więc zawory nie wystają bardziej niż wystawały chyba że jesteś rzeźnik z pcimia i robisz na drucik! Planuje się wszystkie głowice świata jedne mają zawory na równo drugie wystające a jeszcze inne wpuszczone ale to nie ma znaczenia.

co tzn opuszczasz gniazda?

[br]Dopisany: 13 Październik 2011, 10:19_________________________________________________alternatywa dla regeneracji glowicy

http://allegro.pl/silnik-audi-a4-b5-fl-1-9tdi-avb-avf-awx-ajm-auy-i1868577843.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy po co te sprzeczki ja planowalem glowice i w ajm pompowtryski trzeba wykrecic 5 min i jeden imbus bo wystaja poza miejsce planowania i by "cypki" scielo do tego umysc i sprawdzic szczelnosc nalezy i nowe uszczelki bo to male koszta a uszczelke dalem srednia grubosc. Mam przelatane 350 tys i smigam dalej zaplacilem wsio 350zl no bo jeszcze swieca zostala bo pekla i musieli tez wykrecic plus de.../montaz ok 200zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrze zregenerowanej głowicy poza szlifowaniem płaszczyzny szlifuje się też gniazda i zawory co potocznie nazywa się opuszczaniem gniazd bo zeszlifowany o kilka setek zawór i zeszlifowane o kilka setek gniazdo skutkuje tym że zawór wchodzi głębiej w głowicę oczywiście przy hydraulice różnicę w wystawaniu zaworu na górze niweluje popychacz gorzej jest przy mechanice często szlifuje się trzonki od góry żeby luz był ok ot tak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrze zregenerowanej głowicy poza szlifowaniem płaszczyzny szlifuje się też gniazda i zawory co potocznie nazywa się opuszczaniem gniazd bo zeszlifowany o kilka setek zawór i zeszlifowane o kilka setek gniazdo skutkuje tym że zawór wchodzi głębiej w głowicę oczywiście przy hydraulice różnicę w wystawaniu zaworu na górze niweluje popychacz gorzej jest przy mechanice często szlifuje się trzonki od góry żeby luz był ok ot tak to wygląda.

gniazda sie frezuje a nie szlifuje a potem dociera z zaworami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no stary teraz to mi zaimponiłeś wiedzom:) tak! Zdecydowanie się frezuje jak robisz to maszyną nie musisz docierać. Czasy się zmieniają teraz już nie trzeba zasuwać ręcznie! Dzięki za uwagę i się nie obrażaj że trochę cie zjechaliśmy ale głupotę palnąłeś :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlego ja sie nie obrażam nie swoja głupotą

remontowałem silniki jak jeszcze biegałes boso za orkiestrą

a zawory z gniazdami powinno sie docierac bo zadna maszyna Ci tego tego tak nie zrobi jak człowiek

pomine tutaj już samą trwałosc tych wspołpracujacych elementów

a tak na marginesie to gdzie palnałem głupotę co ?

jakos nie moge tego znalesc :mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz racje z tym bieganiem za orkiestrą (dobre) ale kiedy ja biegałem za orkiestrą to ty naprawiałeś 1.6d stworzonego w technologi klekot znaczy lać i jechać a uszczelkę pod głowice można było dociąć z papy podsmarować kleidłem zalać opału i pojechać do enerdówka po czekoladki! W dzisiejszych technologiach już tak nie można kolego i brak wiedzy wielu mechaników przypłaca grubą kasą i ja spotykam się z takimi tragediami na co dzień więc wiem co mówie! Jeżeli chodzi o babola to

grubosc standard, róznica w długosci paska bedzie zniwelowana napinaczem

o proszę

nie tak dobiera się uszczelke pod glowicę :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrze zregenerowanej głowicy poza szlifowaniem płaszczyzny szlifuje się też gniazda i zawory co potocznie nazywa się opuszczaniem gniazd bo zeszlifowany o kilka setek zawór i zeszlifowane o kilka setek gniazdo skutkuje tym że zawór wchodzi głębiej w głowicę oczywiście przy hydraulice różnicę w wystawaniu zaworu na górze niweluje popychacz gorzej jest przy mechanice często szlifuje się trzonki od góry żeby luz był ok ot tak to wygląda.

wlasnie w tym problem - potocznie,i nie zgodnie z logika.

tyle ze zbierajac material z gniazda powdujesz ze faktycznie zamkniety zawor jest wyzej niz przed obrobka, wiec gdzie to opuszczanie?

uwaga - za wycieczki osobiste, poza merytoryczna dyskusja, poleca ostrzezenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieczorem wrzuce foty glowicy od AJm-a ktora ma juz ponad 400 tkm i jedno frezowanie za soba

sami zobaczycie i ocenicie czy potrzebna jest grubsza uszczelka, zawory wystaja 0.5-0.6mm

moge sie zgodzic ze silniku benzynowym jest taki zabieg potrzebny poniewaz zmniejsza sie komora spalania a co za tym idzie zwieksza sie stopien sprezania i samo cisnienie co moze spowodowac zaklocenia w jego pracy, w dieslu tego nie ma poniewaz nie zmieniaja sie nam te parametry

a w przypadku zapodania grubszej uszczelki sprezanie minimalnie nam spadnie

a co do napinacza to jest tak jak napisalem, po to tam jest i ma spelniac swoje zadanie

wyremontowalem dziesiat silnikow i w zadnym nie bylo spotkania tlokow z zaworami

a co niektorym proponuje powrot do przeszlosci, gdzie prawie wszystko robilo sie recznie

lacznie z frezowaniem gniazd, uczciwie uprzedzam, nie podniecajcie sie maszynami i tym podobnymi

duperelami, bo nic nie jest w stanie zastapic dokladnej recznej pracy

wiadomo ze wymaga to czasu i wysilku ale efekt jest o wiele trwalszy

dla przykladu: glowica obrabiana scricte mechanicznie w silniku benzynowym zaczyna tracic szczelnosc przy okolo 120 000 km a tylko przy samym dokladnym dotarciu zaworow wartosc ta wzrasta o 50%', w silniku zasilanym gazem ta roznica jest jeszcze wieksza

pisze to na podstawie wlasnej wiedzy i obserwacji, nie sa to wartosci wyssane z palca

dodam jeszcze ze nominalne glowice sa bardzo niedokladnie zrobine

a widac to co sie dzieje z gnizdem gdy podejdzie sie glowica frezarska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge dodac ze zawor dotarty indywidualnie do swojej przylgni gniazda ma lepsza szczelnosc, od poczatku pracy, po na prawie glowicy.

a to klucz do ominiecia udarow termicznych, szczegolnie istotnych w silnikach benzynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...