Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana wahaczy


greg1

Rekomendowane odpowiedzi

polecam wymienic komplet i miec problem z glowy, jak wymienisz tylko zle to i tak zaraz pewnie padna te ktorych nie wymieniles

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem padnięte ( raz 3 potem 5 ) i tak na przestrzeni roku wymieniłem w sumie komplet :wink4:

Teraz będę wymieniał komplet :good:

A to wszystko zależy od pln-ów jak Cie stać na komplet to wymieniaj wszystkie jak nie to kup najlepsze i wymień padnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli komplet to moga byc te tansze,czy raczej brac cos firmowego?

Jak chcesz wymieniać co pół roku to bierz tańsze :decayed: a jak chcesz mieć spokój na dłużej to bierz LEM-y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze to temat rzeka na tym forum więc poszukaj i poczytaj (o tych wahaczach z Twojego linku też jest temat).

Pamiętaj o poprawnym montażu, wahacze dokręcamy jak auto stoi na kolach nie na podnośniku, to wydłuża ich żywotność, ja dowiedziałem się o tym z forum ale mój mechanik do dzisiaj tego nie wie albo nie chce wiedzieć :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam u siebie takie wahacze ruvilla, wygladaly solidnie jak ori ktore jezdzily dotychczas w aucie, czas pokaze jak z zywotnoscia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO ZAPOZNANIU SIĘ Z FORUM (podsumowanie opinii)

komplet jak kosztuje 500zł to ma skośne oczy choć w nazwie firmy pisze Germany to na pudełku jest Made in (poza Europą), PRZEBIEG 10-20 maks 50tys do wymiany

ori (Lemforder) - 1700-2300zł NIE SCHODZI (same części), 100 000km

Pełno poszukiwaczy złota co znaleźli za 500zł "niemiecki" produkt nawet lepszy od ORI do pierwszego montażu i chcą potwierdzenia ze taniocha pochodzi jak ori albo lepiej.

Odrobina samobójców którzy jeżdżą i ignorują stukanie a potem pytają gdzie się tanio robi nadkole

Ty wybierasz ty decydujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO ZAPOZNANIU SIĘ Z FORUM (podsumowanie opinii)

komplet jak kosztuje 500zł to ma skośne oczy choć w nazwie firmy pisze Germany to na pudełku jest Made in (poza Europą), PRZEBIEG 10-20 maks 50tys do wymiany

ori (Lemforder) - 1700-2300zł NIE SCHODZI (same części), 100 000km

Pełno poszukiwaczy złota co znaleźli za 500zł "niemiecki" produkt nawet lepszy od ORI do pierwszego montażu i chcą potwierdzenia ze taniocha pochodzi jak ori albo lepiej.

Odrobina samobójców którzy jeżdżą i ignorują stukanie a potem pytają gdzie się tanio robi nadkole

Ty wybierasz ty decydujesz

Z ceną za Lem'a trochę przesadziłeś myślę, że za 1500 kupisz już komplet np. u forumowych kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie czy wymieniac caly komplet od razu,czy tylko te padniete?

nie musisz całego kompletu, wystarczy że będą wymieniane parami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też słyszałem, że lepiej wymieniać parami, czyli jak padł ci jakis górny to wymieniaj całą górę, jak dolny, to cały dół (aczkolwiek sam raz wymieniłem z jednej strony dolny tylko jeden, z drugiej obydwa i odpukać jest wszystko ok, ale podejrzewam, że faktycznie to kwestia czasu). Jak masz kasę, to lepiej wszystko wymieniać, jak nie to wymień uszkodzony, ale kup porządny, właśnie jak koledzy radzą Lemfordera.

Szczerze mówiąc to jak zwykle ilu ludzi, ilu mechaników, tyle może być opinii co do wymiany i co do firm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozecie jakos wytlumaczyc dlaczego trzeba dokrecac wachacze gdy auto stoi na kolach :mysli:

Przeciez w sumie gdy wbijamy gorne i skrecamy sruba, opuscimy auto na ziemie to wachacze bardziej nie wskocza :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sworzni nie ma różnicy czy na podnośniku czy kołach, ale dla tulei metalowo-gumowych ma znaczenie. Gdy skręcimy na podnośniku to po opuszczeniu auta gumy w tulejach się po prostu zaczną wykręcać przez co szybciej się zużyją, będą się rozrywać i pojawią się stuki w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze to temat rzeka na tym forum więc poszukaj i poczytaj (o tych wahaczach z Twojego linku też jest temat).

Pamiętaj o poprawnym montażu, wahacze dokręcamy jak auto stoi na kolach nie na podnośniku, to wydłuża ich żywotność, ja dowiedziałem się o tym z forum ale mój mechanik do dzisiaj tego nie wie albo nie chce wiedzieć :thumbdown:

Dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sworzni nie ma różnicy czy na podnośniku czy kołach, ale dla tulei metalowo-gumowych ma znaczenie. Gdy skręcimy na podnośniku to po opuszczeniu auta gumy w tulejach się po prostu zaczną wykręcać przez co szybciej się zużyją, będą się rozrywać i pojawią się stuki w zawieszeniu.

czyli gorne skrecamy na podnosniku a dolne po opuszczeniu auta, tak? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sworzni nie ma różnicy czy na podnośniku czy kołach, ale dla tulei metalowo-gumowych ma znaczenie. Gdy skręcimy na podnośniku to po opuszczeniu auta gumy w tulejach się po prostu zaczną wykręcać przez co szybciej się zużyją, będą się rozrywać i pojawią się stuki w zawieszeniu.

czyli gorne skrecamy na podnosniku a dolne po opuszczeniu auta, tak? :mysli:

nie. górne i dolne wahacze skręcamy na kołach. wahacz zbudowany jest z jednej strony ze sworznia, a z drugiej z tulei metalowo-gumowej. tak jak mówiłem sworznie można na podnośniku, a od strony tulei załapujemy śruby, na koła pobujać autem i nie podnosząc auta skręcamy na maksa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...