gratak Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Witam wszystkich, niedawno zakupiłem moje pierwsze Audi i pojawił się problem, auto zaczęło palić więcej (około 15 litrów benzyny (20 litrów gazu) - silnik 1.8 bez turbo). Wcześniej spalanie po mieście zamykało się w 11 litrach (14 gazu) jak miałem ciężką nogę. Dodatkowo na wolnych obrotach silnik pracuje jakby nierówno, ciężko to opisać, obroty wahają się w niewielkim zakresie. Podpinałem do VAG, wyskakuje błąd sondy lamba (17513 Sonda lambda czujnik 1 strona 2 grzejnik zwarcie do B+) Po szukaniu na forum znalazłem odpowiedzi sugerujące awarię samej sondy, przepływomierza, gdzieś nawet ktoś wspomniał o zatkanym katalizatorze. Zrobiłem dzisiaj diagnostykę VAG dla samego przepływomierza i sondy i tutaj prośba do was, czy te wartości są w porządku, jeśli tak (zwłaszcza sonda lambda) co może być przyczyną wysokiego spalania i nierównej pracy silnika na niskich obrotach, no i oczywiście co powoduje błąd lambdy jeśli działa? Oto log: TIME STAMP RPM/min Load % Inj. On Time ms Mass Flow g/s 0.00 840 22.6 7.79 3.72 0.99 840 22.6 7.79 3.78 1.92 840 22.6 8.20 3.81 2.92 1560 36.8 12.71 15.67 3.72 4320 63.2 18.45 51.72 4.64 6440 18.8 0.00 8.28 5.44 4760 10.5 4.10 9.11 6.45 5520 18.0 0.00 9.39 7.35 3880 12.0 0.00 9.53 8.15 2680 12.8 0.00 7.31 9.16 1480 13.5 6.15 4.08 10.08 1080 14.3 5.33 3.47 11.13 840 17.3 6.15 3.14 12.02 1720 63.2 17.63 23.06 12.92 6160 60.2 15.58 70.97 13.84 4880 9.8 0.00 9.08 14.72 3360 11.3 0.00 8.11 15.71 2000 12.8 0.00 4.64 16.54 1280 12.8 4.92 3.69 17.53 960 15.8 5.33 3.19 18.36 840 18.0 6.15 3.25 19.27 840 23.3 7.38 3.72 20.18 840 21.8 6.97 3.58 21.18 880 22.6 9.43 7.08 22.20 5200 77.4 20.50 76.33 23.20 5320 9.8 0.00 10.14 24.00 3880 10.5 0.00 9.47 24.90 2520 12.8 0.00 6.56 25.71 1560 12.8 0.00 4.08 26.52 1200 13.5 4.92 3.36 27.31 1000 18.8 7.38 8.53 28.12 4520 80.5 20.50 70.47 29.03 6400 11.3 0.00 10.19 29.94 4600 9.0 0.00 9.08 30.75 3280 11.3 0.00 8.03 31.56 2160 12.8 0.00 5.72 41.31 800 21.1 6.97 3.53 42.24 840 21.1 6.97 3.47 43.02 840 21.8 7.38 3.58 43.82 800 21.8 7.38 3.61 44.77 1360 61.7 19.68 18.17 45.68 5960 81.2 22.96 93.69 46.48 5600 9.8 0.00 10.97 47.38 3880 10.5 0.00 7.94 48.28 2520 12.8 0.00 6.42 49.21 1440 12.8 5.74 3.83 50.10 1120 13.5 4.92 3.19 51.09 840 16.5 5.74 3.28 52.13 800 19.5 6.56 3.14 52.93 800 21.8 7.38 3.72 53.94 840 21.1 6.97 3.53 54.76 840 21.1 7.38 3.47 55.76 840 22.6 7.38 3.67 56.67 840 21.8 7.79 3.64 57.58 840 22.6 7.79 3.69 58.60 800 23.3 8.20 3.83 59.40 840 24.1 8.61 4.08 60.19 800 24.1 8.61 4.00 i dla lambdy: TIME STAMP Lambda % Voltage V 0.50 14.8 0.270 1.42 17.2 0.270 2.40 19.5 0.275 3.32 25.0 0.265 4.24 25.0 0.270 5.02 0.0 0.000 5.94 0.8 0.280 6.85 0.0 0.000 7.75 0.0 0.000 8.65 0.0 0.000 9.58 0.0 0.330 10.58 0.0 0.290 11.59 1.6 0.285 12.43 8.6 0.280 13.41 0.0 0.000 14.31 0.0 0.000 15.19 0.0 0.000 16.13 0.0 0.000 17.04 0.0 0.320 17.93 0.0 0.310 18.86 1.6 0.310 19.66 3.9 0.315 20.69 5.5 0.320 21.69 10.9 0.290 22.69 0.0 0.315 23.59 0.0 0.000 24.50 0.0 0.000 25.31 0.0 0.000 26.11 0.0 0.140 26.91 0.0 0.315 27.72 3.1 0.295 28.54 15.6 0.310 29.43 0.0 0.000 30.35 0.0 0.000 31.15 0.0 0.000 32.05 0.0 0.000 41.73 5.5 0.360 42.62 7.0 0.365 43.43 9.4 0.360 44.36 10.9 0.360 45.27 18.0 0.355 46.08 0.0 0.230 46.88 0.0 0.000 47.89 0.0 0.000 48.77 0.0 0.000 49.61 0.0 0.350 50.60 0.0 0.335 51.62 1.6 0.330 52.52 3.1 0.330 53.42 5.5 0.335 54.35 7.0 0.335 55.26 8.6 0.330 56.27 10.9 0.335 57.08 12.5 0.330 58.09 14.8 0.325 58.99 17.2 0.320 59.80 18.8 0.325 60.59 21.1 0.315 lub tutaj w przejrzystej formie: http://tinyurl.com/gratak Odczyty wykonywane na gorącym silniku (90 stopni) Dziękuję za doczytanie do końca Jeśli umiecie pomóżcie... zbankrutuje na paliwie
grzemo Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Podaj co pokazuje vag w blokach pomiarowych 032 i 033, podejrzewam że lpg namieszało ci w korektach. Jak już zapiszesz te wartości to skasuj błędy ( wtedy w tych kanałach będziesz miał same zera ) i zrób 50km na samej benzynie aby ecu się zaadoptował.
Dev Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 przepływka siadła widac na logach, praca sondy tez nie jest dobra
gratak Opublikowano 11 Października 2011 Autor Opublikowano 11 Października 2011 devastation mogłbyś rozwinąć wypowiedź Czytałem gdzieś (nie wiem czy to do końca prawda), że w przypadku silnika 125 konnego, idealna dawka to 112 g/s (125*0,9), przy 100% obciążeniu. U mnie przy 82% obciążenia daje prawie 94 g/s (kolejne wartości to odpuszczenie pedału gazu), czyli przy 100% poda około 114 g/s Jak powinny wyglądać te wartości na sprawnym przepływomierzu? Co do sondy lambda to właśnie tak myślałem, że jej się padło... grzemo jutro w drodze do pracy zrobię to co napisałeś. Rano wykasuję wszystko, zrobię około 100km i podam oba odczyty na forum.[br]Dopisany: 10 Październik 2011, 22:03_________________________________________________Ok zrobiłem jak kazałeś, od razu poprawa, spalanie paliwa po przejechaniu 100km po mieście to około 10l/100km Oczywiście to wskazanie komputera, ale powinno się zgadzać widzę ile mogę jeszcze przejechać. Odczyt z rana zaginął... generalnie źle go zapisałem, ale mam odczyty z wieczoru (btw odczyt ranny grupy 33 był identyczny jak tez który wrzuciłem wyżej) Odczyt z teraz na wyłączonym silniku Group A: '032 TIME STAMP Lambda Lambda Bin. Bits % % 0.40 9.9 25.0 1.41 9.9 25.0 2.22 9.9 25.0 2.99 9.9 25.0 10.53 9.9 25.0 11.46 9.9 25.0 Group B: '033 TIME Lambda % Voltage Bin. Bits 0.00 0.0 0.435 0.89 0.0 0.435 1.82 0.0 0.435 2.61 0.0 0.435 3.39 0.0 0.435 11.05 0.0 0.435 A tutaj włączony silnik i lekkie deptanie na gaz (3 razy dopchnąłem do około 5.5k obrotów, ostatni chwilę trzymałem) Group A: '032 TIME Lambda % Lambda % Bin. Bits Bin. Bits 0.00 -0.6 1.6 0.90 -0.6 1.6 1.80 -0.6 1.6 2.63 -0.6 1.6 3.52 -0.6 1.6 4.43 -0.6 1.6 5.34 -0.6 1.6 6.33 -0.6 1.6 7.12 -0.6 1.6 7.93 -0.6 1.6 8.82 -0.6 1.6 9.75 -0.6 1.6 10.62 -0.6 1.6 11.51 -0.6 1.6 12.32 -0.6 1.6 13.36 -0.6 1.6 14.36 -0.6 1.6 15.34 -0.6 1.6 16.27 -0.6 1.6 17.25 -0.6 1.6 Group B: '033 TIME Lambda % Voltage 0.51 -5.5 0.575 1.32 -4.7 0.380 2.20 -4.7 0.420 3.03 0.8 0.815 4.03 0.0 0.100 4.85 0.0 0.070 5.84 0.0 0.100 6.72 0.0 0.100 7.53 0.0 0.890 8.42 0.0 0.335 9.22 0.0 0.070 10.23 0.0 0.100 11.04 0.0 0.855 11.93 -0.8 0.800 12.84 -1.6 0.690 13.85 -3.1 0.710 14.85 -4.7 0.615 15.76 -6.3 0.440 16.74 -3.9 0.340 17.65 -2.3 0.380 Niestety pojawił się też błąd lambdy informujący o braku zmian napięcia z info że był sporadyczny. Domyślam się ze zawyżone spalanie i wahania obrotów są winą gazu, skoro na benzynie wszystko było ok po skasowaniu tych błędów. Gaz rozstraja to co sobie komputer ustawi na benzynie (mam rację?) Zrobiłem dodatkowy test, a mianowicie na gazie sprawdziłem ilość gazu na wydechu... było go stanowczo za dużo. Mechanik powiedział, że to prawdopodobnie reduktor puszcza gaz i jest za bogata mieszanka. Nie jest jednak gaziarzem więc muszę skoczyć do jakichś magików na diagnostykę. Jeśli ktoś może jeszcze jakieś info rzucić będę wdzięczny.
grzemo Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Jeśli po skasowaniu błędów na benzynie wszystko jest ok to masz odpowiedź że lpg jest do poprawy bądź regulacji. Reduktor nie powoduje za bogatej mieszanki, raczej będą to lejące wtryski bądź zła regulacja instalacji.
Gość Autonet Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 tez bym podejrzewał przepływke
gratak Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 Przepływkowym potworom mówię stanowcze nie Rozwiązanie problemu: Wymiana centralki od gazu. Dzięki kolego grzemo za podsunięcie rozwiązania problemu!! Generalnie centralka od gazu uległa uszkodzeniu, nie da się jej podpiąć pod diagnostykę (interfejs nie odpowiada) spalanie gazu, nierówna praca silnika to błędnie dobrana mieszanka/czasy wtrysków i cholera wie co jeszcze. Założyłem inna centralkę i wszelkie problemy zniknęły. Teraz spalanie benzyny to około 10l/100km po mieście a spalanie gazu około 12l/100km po mieście. Jest nawet lepiej niż wcześniej Inaczej rzecz ujmując gaz psuł ustawienia dla benzyny, komputer wariował, zagubił się chłopak. Inna sprawa to sonda lambda, która czasami nie wysyła odczytów, nie będę się z nią męczył, wymieniam na nową. Dziękuję wszystkim (nawet przepływkowym potworom ) za poświęcony czas, za pomysły i propozycje, grzemo jak będzie w Krakowie daj znać bo czeka na ciebie flacha
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się