Kulis Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Witam. Dziś po wjechaniu do garażu (temp. pow. ok.10st) zauważyłem, że dość mocno autko dymi na biało/szaro.... w dodatku na kafelkach były kropeczki oleju, które wydobyły się z rury wydechowej. Czytałem podobne tematy odnośnie białego kopcenia, że może być to przyczyna uszczelki pod głowicą - jednak w tamtych większości tematów płyn chłodniczy ubywał z max do min w ciągu 2ch tyg. Sprawdzałem również czy jest zapach spalin w pojemniczku na płyn chłodniczy (na zimnym silniku dla jasności) i nic takiego nie wyczułem... Kompletny rozrząd + wszystkie filtry i oleje wymieniałem pod koniec sierpnia. Dodam, że stan oleju w silniku był troszkę ponad max. Płyn chłodniczy był minimalnie poniżej max. Dzisiaj wygląda tak (po przejechaniu +/- 2.5tyś km // ponad miesiąc czasu od wizyty u mechanika): Stan oleju - minimalnie powyżej max. Stan płynu chłodniczego - ubył o ok. 1.5 - 2mm. Więc tu pada pytania, co może być przyczyną ? Czy mam się martwić i szykować się na wizytę u mechaniora? Czy może jednak jest to normalne? (Z góry wybaczcie za moją niewiedzę - początek przygody z motoryzacją)
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Słabo czytałś albo sciemniacz z tym czytaniem. Jak byś poczytał to byś wiedział ze jak kapie olej z wydechu to masz turbine złom która padnie pewnie dzisiaj. . A z tym dymieniem w tej temp. to jak silnik zimny to juz normalne ze tak bedzie z rana. Wiekszość aut tak juz ma. A 2 sprawa to olej w rórze wydechowej tez robi swoje ze moze kopcić. Pozdro ZC
nA4tan Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Mi też wygląda na turbo. W moim też niedawno się skończyła uważaj bo przy okazji turbo można dojechać wałek i panewki! Olej idzie w wydech tyle że u mnie fura kopciła jak nie wiem. Jak chcesz to się odezwij na priv pracuje w hurtowni części silnikowych mogę ci załatwić albo nową w dobrej cenie albo regeneracje z gwarancją za ekstra kase ja swoją regenerowałem. Miałem total złom zapłaciłem 1200
Kulis Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 Ostatnimi dniami (ok. 8-10st w garażu) po odpaleniu autka ani nie było dymu.... Ani z rury wydechowej nie wylatywały kropelki oleju.... Więc trochę zastanawia mnie ta sprawa. Pytałem również na innym forum - to stwierdzili, że może to być wynik tego, ze myłem auto i woda dostała się do rury, gdzie odpadła sadza. Również może to być przyczyną tego, że w układzie mam ponad stan oleju... (wiem, może to doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki...)
Jey_Di Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 . Pytałem również na innym forum - to stwierdzili, że może to być wynik tego, ze myłem auto i woda dostała się do rury, gdzie odpadła sadza. Również może to być przyczyną tego, że w układzie mam ponad stan oleju... (wiem, może to doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki...) Kolego nie obraź się ale co Ty myjesz ,auto czy układ wydechowy , sorki. W Twoim aucie ubywa też płyn chłodniczy, co może zwiększać poziom oleju na bagnecie,a co za tym idzie, ? Pozdrawiam.
Kulis Opublikowano 14 Października 2011 Autor Opublikowano 14 Października 2011 W tym sęk, że przypomniało mi się, że wymieniany był czujnik temp wody ... Stąd mogło mi ubyć troszkę płynu... Auto gdy przyjechało ode mnie od mechanika już miało trochę więcej oleju wlanego... Stąd nadmiar na bagnecie... Ostatnimi dniami auto w ogóle nie kopci i nie zostawia "plamek" na płytkach czy ręce gdy podłożę pod rurę wydechową. A uważam, że gdyby turbawka już przepuszczała, czy poszedł by jakiś uszczelniacz w niej to puszczał by cały czas olej... Mam rację?
grochu Opublikowano 24 Października 2011 Opublikowano 24 Października 2011 Tak jak napisał kolega Zimny Chirurg 2 kopcenie na szaro/biało z rana to norma. Sprawdź lepiej czy to napewno kapie olej z rury. Ja obstawiam że to woda powstająca podczas spalania, wypłukuje ci sadze z tłumika.
KRAJUAHH Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam. Ja mam taki problem, że oleju i płynu mi nie ubywa, nie kopci, turbina świszczy jak wściekła ale na zimnym silniku zostawia plamki oleju:( Dodam, że wymieniłem wtryski na nowe od AFN i jestem po remapie softu 1,9 TDI AHH. Mam wypolerowane rurki tłumika i ciągle się osadza czarny osad Pozdrawiam
DeeJayMF Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Czarny osad na rurze to nie olej tylko niedopalona ropa. Pewnie dawkę masz za dużą ustawioną :>
KRAJUAHH Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Bo tylko mam ten problem na zimnym silniku. Jak sie nagrzeje nic sie nie dzieje. Nie ma osadu i plamek. Bede jechal w przyszlym tyg na hamownie to zobaczymy co pokaze.
DeeJayMF Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Masz ten problem bo: wod zbiera się w tłumiku, miesza z szadzą i przy odpaleniu brudzi ruły, nie ma co marudzić trzeba czyścić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się