Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Czy w silnikach AVF AWX występował podrzegwacz płynu chłodzącego?


icecool

Rekomendowane odpowiedzi

Dzialanie Nagrzewnicy elektrycznej :wink4:

Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego ), jeżeli:

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic , nie jest to konieczne)

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.

* Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.

* Silnik pracuje.

* Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.

* Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).

* Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie.

Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki :

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła polecenie przez magistralę danych.

* Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.

* Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).

* Obciążenie alternatora jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrclaguna można wiedzieć gdzie można znaleźć potwierdzenie twoich słów? Ja obecnie non-stop jeżdżę na "econ", a do pracy mam 3,5km, a wystarczy jak przejadę dosłownie z pół kilometra i w aucie jest ciepło nawet przy obecnych temp. -1*C. Może u mnie jest coś nie tak?? Coś mi się ostatnio podziało, że jak mam temp. na climatronic'u ustawioną na 18*C to mam gorąco w środku (nie wiem dokładnie ile jest, ale muszę kupić jakiś termometr i to zmierzyć bo naprawdę nie jest to 18*C tylko pewnie koło 21*C). Dodam jeszcze że wskazówka od temp. nawet nie drgnie, a jak pojeżdżę dłużej to i tak zatrzymuje mi się na 9, a nie między 9 a 0 (chodzi mi tu o 90*C na wskaźniku temp.) Ostatnio wymieniłem czujnik temp (chyba G2/G62 - kupiłem oryginał), bo wskazówka albo leżała na dole, albo wskazywała dobrze, a gdy auto się nagrzało to wskazówka była ustawiona ładnie w pionie. Termostat mam chyba dobrze bo jak wskazówka jest między 80 a 90*C to wąż od chłodnicy jest zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis Dzialania jest z ELSY ASO i jest wiarygodny :wink4:

p.s. Nie wiem czy sprawdzales Nastawy Klimatronika u siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sprawdzałem muszę o tym poczytać co i jak i to sprawdzić bo się można ugotować. Obecnie jak jeżdżę sam to ustawiam lewą stronę na 18*C a prawą na "LO" i idzie jakoś wytrzymać :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj te tematy o silniczkach i Nastawach w klimatroniku moze tu tkwi u ciebie problem :)

:arrow2:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=130170.45

:arrow2:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=177354.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o nastawach już coś czytałem (robi się je chyba w klimatronicu - > Basic Settings -> grupa 001 ), a co do silniczków to jak ostatnio podłączyłem vaga to żadnych błędów nie miałem. Mam nadziej, że te nastawy rozwiążą mój problem.

A możesz coś mi jeszcze doradzić w sprawie temp. na wskaźniku?? Termostat jest chyba dobry, czujnik nowy i dalej lipa. Dodam, że ja miałem czujnik czarny, a wymieniłem na zielony, ale pan w ASO powiedział, że mój musiał być z 2001r. (tak jak moje auto) i że został zastąpiony zielonym (czujnik dobrany wg. VIN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termostatu tez musisz spradzic go w Blokach Pomiarowych w silniku ;) ale to inny wątek , koszt to 35 PLN :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że koszt termostatu nie duży, ale wymieniać go pod blokiem przy obecnych temperaturach to trochę nieciekawa sprawa, a mechanik, u którego robię wszystko ma roboty do świąt Bożego Narodzenia :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos ma dostep do 220V to ciekawe jak by sie takie coś sprawiło rano przed rozruchem :cool1:http://www.sklep.unipower.pl/index.php?p58,przeplywowy-podgrzewacz-silnika-pc-400

Choć na moje oko to potrzebna była by jeszcze jakas pompka żeby obracac płynem w trakcie grzania :mysli:

to dla nieszczesliwych tylko dodaje co nie maja żadnych podgrzewaczy :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrclaguna

Dzialanie Nagrzewnicy elektrycznej :wink4:

Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego ), jeżeli:

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic , nie jest to konieczne)

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.

* Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.

* Silnik pracuje.

* Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.

* Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).

* Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie.

Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki :

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła polecenie przez magistralę danych.

* Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.

* Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).

* Obciążenie alternatora jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).

U mnie chyba ta nagrzewnica elektryczna nie działa, albo działa bardzo słabo. Można to jakoś sprawdzić vag-iem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytuje wypowiedz Bartka

To jest dodatkowe ogrzewanie montowane tylko w silnikach diesla. Włącza i wyłącza się automatycznie przy temperaturze poniżej +5 stopni C (przy włączonym silniku - znaczenie ma także temperatura płynu chłodzącego). Grzałka ta nie działa w trybie ECON.

Tak mozna sprawdzic tylko nie wiem na chwile obecna ktory to kanal w Blokach Pomiarowych Klimatronika :)

Sprawdzales czy masz bledy w 08 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie najprawdopodobniej także nie działa lub nie ma tego wynalazku. Codziennie ostatnio rano jadę do pracy i zaczyna cokowiek grzać na ciepło, gdy klimatronik wlączy wentylator na drugą kreskę (tak po 1,5 - 2 km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma błędów :no: A jak to ma grzać? mocno czy tylko ma być lekko odczuwalne?

Raczej lekko odczuwalne jak ty to ująłes :wink4:

We wszystkich Dieslach B6 jest nagrzewnica oprocz aut wyposazonych w webasto :)

Jeszcze raz jakie musza byc spelnione warunki :decayed:

Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki :

- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła polecenie przez magistralę danych.

- Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.

- Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).

- Obciążenie alternatora jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).

Prosze nie zapomniec o wcisniecie przycisku po lewej stronie klimatronika :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wrclaguna a nie przypomniałeś sobie jak sprawdzić to czy działa ta nagrzewnica w blokach pomiarowych? U mnie klimatronik nie wykazuje żadnych błędów a elektryczna nagrzewnica jakby nie działa. Wiem że ona jest bo pamiętam jak dobierałem się do silników nastawczych zastanawiałem się co to za kable do niej idą. Teraz już wiem że te kable to do nagrzewnicy nagrzewnica ale czy działa to nie odczuwam za bardzo. A może jakiś przekaźnik, bezpiecznik jest za nią odpowiedzialny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/w nagrzewnica elektryczna idzie seryjnie w każdej B6 TDI, natomiast to:

1919609046

jest już tylko w nie licznych modelach B6 TDI.Na pewno niema tergo w modelach idących na Włochy,Hiszpanię,Portugalię i nie wszystkie w Niemczech i Francji to mają.

działa to na zasadzie trzech świec żarowych które bezpośrednio podgrzewają płyn chłodzący i o ile są sprawne(regularnie padają-koszt 30zł szt)to jest to super sprawa!!! Znajdziesz to za silnikiem,w dolnej części po między silnikiem a ścianką komory silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/w nagrzewnica elektryczna idzie seryjnie w każdej B6 TDI, natomiast to:

1919609046

jest już tylko w nie licznych modelach B6 TDI.Na pewno niema tergo w modelach idących na Włochy,Hiszpanię,Portugalię i nie wszystkie w Niemczech i Francji to mają.

działa to na zasadzie trzech świec żarowych które bezpośrednio podgrzewają płyn chłodzący i o ile są sprawne(regularnie padają-koszt 30zł szt)to jest to super sprawa!!! Znajdziesz to za silnikiem,w dolnej części po między silnikiem a ścianką komory silnika.

hmm, a ma ktoś rysunek z elsy/etki żeby sobie to luknąć, ewentualnie jak sprawdzić sprawność świec ? czyli nie każda B6 takie ustrojstwo ma ? o ile to do B6 należy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...