Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.5 TDI] dlaczego go tak krytykują.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego jak czytam jakieś wypowiedzi na temat tego silnika wszyscy z góry na dół go tak pojerzdzają.

Że Wałki

Że Turbina się sypie

Że jakaś turbodziura

Że kopa ma od 2500-2600 obr

i wogule po 100 tys km to tylko morzna inwestować w niego

jak był by taki do D... to by tyle osób sie na niego nie decydowało chodzi mi np. o A6 C5

Dlatego prosze o jakieś fachowe opinie a nie tak jak na innych forach ,,Kto bardziej pojedzie z silnika ten lepszy.

Jak jusz wcześniej napisałem mój tata zastanawiał się nad Audi A4 a Golfem IV.

Teraz zmienił zdanie Albo A4 1.9 TDI 110KM Albo A6 C5 2.5 TDI 150KM

Jak dotąd mamy cinquecento 900 Ja oczywiście chce A6 150KM ŁAMACZ KRęGOSŁUPA jak dla mnie. :grin:

Opublikowano

Co bys chciał jeszcze wiedzieć ?

Ten motor ma słabe wałki i siadające turbawki. Oczywiście wszystko należy do poprzedniego właściciela, niemniej awaryjność jest taka a nie inna.

Tak czy inaczej będziesz chciał to kupisz i tyle.

Opublikowano

A w jaki sposób te wałki sie psują. i ile kosztuje ewentualna naprawa.

A i jeszcze jedno ten silnik morzna naprawiać samemu czy to jusz taka technologia że tylko serwis.

Opublikowano

Sypia sie walki rozrzadu, a koszt ich naprawy to cos kolo 2000 bo wymiana to juz inna bajka.

Co tu pisac wiece, jesli trafisz zle to bedziesz mial koszta. Podobno te mocniejsze zostaly juz poprawione.

Opublikowano

Pikuś, prawda jest taka ze z 1.9 TDI tez mozna miec problemy. Zalezy chyba od szczescia... Jak znajdzie sie fartowne 2.5 to super ;)

potwierdzam natomiast ze 2.5 jest "ogólnie" bardziej awaryny

Opublikowano
Pikuś, prawda jest taka ze z 1.9 TDI tez mozna miec problemy. Zalezy chyba od szczescia... Jak znajdzie sie fartowne 2.5 to super ;)

potwierdzam natomiast ze 2.5 jest "ogólnie" bardziej awaryjny

Bardzo duże koszty eksploatacji (wszystko drogie i serwis i zużycie paliwa w stosunku do komfortu jazdy)

Opublikowano

Ogólnie utarło się że te silniki są awaryjne z tego względu że sprowadzone egzemplaże mają masakryczne przebiegi , a wszystko ma kiedyś swój koniec jak wiadomo. Silniki te nienależą do diesli długowiecznych. Bardzo fajna kultura pracy silniczka , dosyć fajne osiągi , zużycie paliwa napewno większe jak w 1.9 tdi. Moim zdaniem jak kupisz egzemplarz z pewnego żródła i z wmiare małym i sprawdzonym przebiegiem to spokojnie nim jeszcze pośmigasz. Napewno niepchał bym się w ten silnik z dużym przebiegiem i niepewną historią czyt. od handlarzy made in poland. Ogólnie ja auto oceniam bardzo pozytywnie może dlatego że jeszcze się nic niezepsuło :mrgreen: i po ponad roku użytkowaniu po podpięciu VAGa niebyło ani jednego błędu :mrgreen: , a części nienależą do tanich , chociaż jest ich coraz więcej na rynku części używanych także i tam ceny troche spadły.

Opublikowano

Potwierdzam że 2.5 pali dużo ale nie zamienił bym go na 1.9 kultura pracy i przyśpieszenie jest OK mam 62 tkm i jak narazie zaczyna siadać mi przepływka ale jeszcze daje radę

Opublikowano

50 tys to duży przebieg :?: ten silnik to kibel,A Tata niech sie zajmie innymi rzeczami no chyba że stac go na hobby w postaci silnika 2.5tdi

Opublikowano
50 tys to duży przebieg :?: ten silnik to kibel,A Tata niech sie zajmie innymi rzeczami no chyba że stac go na hobby w postaci silnika 2.5tdi

no własnie ... kolejna opinia od osoby siedzacej gleboko w temacie TDI ze 2.5 TDI V6 to kibel .... i nie moge tego jakos zrozumiec .... sporo uzytkownikow (jak nie wiekszosc) chwali sobie te silniki ,natomiast grono mechanikow (mowie tu o znawcach tematu TDI) uwaza ze te silniki nie sa udana konstrukcja .... skad ta rozbieznosc .... :?:

Opublikowano

ja miałem takie auto,prawie od nowosci

Opublikowano
ja miałem takie auto,prawie od nowosci

to napisz cos wiecej ... co sie wysrało, jakie miales problemy ..... :?:

Opublikowano

nie wiem skąd te złe opinie o silniczku 2,5 TDI V6, (rok modelowy 04, więc pewnie sporo zostało poprawione w stosunku do wersji poprzedniej) ja śmigam takim mam juz 160tyś i po za standardowym poceniem się spod głowicy silnika nic się nie działo żadna przepływka czy turbo itp. tylko trzeba dbać o olej, filterek powietrza obowiązkowo i paliwa co 30 tyś wymienić, te silniki nie ma co porównymać do 1.9 tdi, są cichsze przynajmniej mój :grin: kultura pracy dużo większa, no i moment obrotowy, silniczek ciągnie cały czas tak samo w całym zakresie obrotów i to jest ta bajka, pozdrawiam i życze rozkoszowania się jazdą :cool:

Opublikowano

turbosprezarka,wałek,odma,pompa,przeplywka

Opublikowano
Dlaczego jak czytam jakieś wypowiedzi na temat tego silnika wszyscy z góry na dół go tak pojerzdzają.

Bo większość z nas kupiła zajechane samochody z wielkimi (oszukanymi) przebiegami. Przecież prawie nikt nie kupuje takiego samochodu, żeby robić nim kilka tysięcy rocznie. A w Polsce niezależnie od wieku wszystkie mają te magiczne 150tys. km przebiegu.

Opublikowano
LUKASZWBO napisał/a:

Dlaczego jak czytam jakieś wypowiedzi na temat tego silnika wszyscy z góry na dół go tak pojerzdzają.

Bo większość z nas kupiła zajechane samochody z wielkimi (oszukanymi) przebiegami. Przecież prawie nikt nie kupuje takiego samochodu, żeby robić nim kilka tysięcy rocznie. A w Polsce niezależnie od wieku wszystkie mają te magiczne 150tys. km przebiegu.

i o to wlasnie chodzi...racja w 100%....podobie - moze troche lepiej- mowi sie o PD, a ja moja niunia smignalem juz 50 km calkowicie bezawaryjnie (ma 210k km przebiegu)

Opublikowano

Jezeli śmigasz "już 50 km" to jeszcze nic nie wiesz :) :) (żartuję)

Za to ja śmigam 1,5 km i też jeszcze nic nie wiem

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...