Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Nie wiem jaki zalany jest plyn chłodniczy a idzie mróz...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem auto na wakacjach, dziś zmieniłem płyn do spryskiwaczy na zimowy i przyszło mi do głowy a co jeśli chłodniczy zamarznie ? Jest tak jak by czerwonawy w miarę przejrzysty. Czy muszę wymienić cały czy można coś dolać ?

Opublikowano

W oryginale jest G12 jak kolega napisał, można sprawdzić w warsztatach jaka jest jego temperatura zamarzania, można też dolać koncentratu ale lepiej wymienić i mieć pewność.

Opublikowano

Nabrałem strzykawkę 10ml i do zamrażalnika i nie zamarzło :) Więc chyba jest ok.

Opublikowano

Kup sobie w sklepie motoryzacyjnym tester, albo podjedź tak jak Ci koledzy mówią do warsztatu gdzie Ci sprawdzą do ilu stopni nie masz płyn. Powinno być ok -37st. C. Jak za dużo to podobno też nie za dobrze.

Opublikowano

Najlepiej w ukladzie chlodzenia spisywala by się woda, no ale wiadomo - zamarza, więc trzeba ją zmieszać z jakimś ustrojstwem. Tak jak kolega wyzej napisal, jesli za duzo tego ustrojstwa, to zle, bo mniej tam wody ktora najlepiej oddaje cieplo :)

W biedronce kiedys za 5zł kupiłem tester naładowania akumulatora i drugi do sprawdzania temp. zamarzania cieczy. Na kazdej stacji diagnostycznej, kazdy warsztat powinien miec takie proste urządzonko.

Jesli widzisz, ze ciecz jest zabarwiona kolorkiem płynu chłodniczego, to póki co nie martw sie - nawet jesli jest duzo wiecej wody niz plynu, jesli zamarznie zrobi się taka papka, a nie lód jak w przypadku samej wody. Prędzej czy później i tak będziesz to zmieniał, więc zalatw sprawe raz na dluuugi czas :)

Opublikowano

Kolego kamilmlody - że najlepiej w układzie chłodzenia spisywałaby się woda to bym nie powiedział. Najlepiej spisuje się dedykowany płyn w tym przypadku G12 byle tak jak pisałem nie za mocny. Płyn ma wyższą temperaturę wrzenia więc nie odparowuje tak jak woda i nie tworzy w układzie tak wysokiego ciśnienia jak woda przy tej samej temperaturze, podnadto zawiera różne dodatki zabezpieczające układ chłodzenia np. przed rdzą, smaruje pompę wodną.. itd. Jeśli już ktoś woli wodę to najlepiej lać destylowaną - również do rozcieńczania koncentratu, bo nie tworzy w układzie kamienia.

Opublikowano

Najlepiej w układzie chlodzenia spisywala by się woda, no ale wiadomo - zamarza, więc trzeba ją zmieszać z jakimś ustrojstwem.

Woda do najgorsze co może się przytrafić silnikowi gdyż koroduje w silniku a korozja zapycha po drodze wszystko co ma po drodze.

Opublikowano

Najlepiej w układzie chlodzenia spisywala by się woda, no ale wiadomo - zamarza, więc trzeba ją zmieszać z jakimś ustrojstwem.

Woda do najgorsze co może się przytrafić silnikowi gdyż koroduje w silniku a korozja zapycha po drodze wszystko co ma po drodze.

amen,wystarczy zdjac glowice jak auto na wodzie jezdzilo istne pieklo w kanalach wodnych

Opublikowano

Kupiłem auto na wakacjach, dziś zmieniłem płyn do spryskiwaczy na zimowy i przyszło mi do głowy a co jeśli chłodniczy zamarznie ? Jest tak jak by czerwonawy w miarę przejrzysty. Czy muszę wymienić cały czy można coś dolać ?

Jak kupiłeś auto to bez względu na to co zapewnia sprzedający powinieneś wymienić rozrząd, oleje, płyny i wszystkie filtry :naughty: więc nie zastanawiaj się co tam jest tylko wymieniaj :decayed:

Opublikowano

Miałem na myśli, że oddaje temperaturę lepiej niż płyn :hi:

miałeś na myśli że ma większą pojemność cieplną od wody z glikolem jakim jest G12 :chytry::przebiegly:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...