Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Kultura jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam ,

mam pytanie co do kultury jazdy dieslem.

Jakie sa wasze opinie na temat pierwszego biegu .

Czy trzeba i nalezy traktowac go tylko do ruszania i przelaczac na 2 - gi od razu po starcie czy mozna

przejechac wolny dziurawy odcinek drogi na jedynce ??

Czy jechanie na 2 gi biegu przy obrotach 1000 szkodzi sprezarce czy nie ??

Jak to jest Panowie ??

Pozdro Pawel

Opublikowano

Ja zazwyczaj nie przeciągam na jedynce.

Rozumiem, że mówisz o sytuacji, gdy na przykład nie da się jechać szybciej niż te 1000rpm na dwójce - korki itp. Raczej jej to nie zaszkodzi, ale pamiętaj, że od czasu do czasu trzeba trochę mocniej "pocisnąć" - ze względu na kierownice w turbinie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Mechanik od turbin mowil ze 1600-1800 to granica i bieg nizej wrzucamy ale nie dopytalem jak to z jedynka jest , czy jak na 2 gim bedzie 1600 to redukcja czy nie .

Wydaje mi sie ze nie ale ... co sadzicie ??

Opublikowano

przecież to zależy od wielu sytuacji panujących na drodze, tak jak wspomniałeś - dziury, korki, zimny silnik,

Opublikowano

Mechanik od turbin mowil ze 1600-1800 to granica i bieg nizej wrzucamy ale nie dopytalem jak to z jedynka jest , czy jak na 2 gim bedzie 1600 to redukcja czy nie .

Wydaje mi sie ze nie ale ... co sadzicie ??

No ale co tu redukować ?

Z dwójki na jedynkę możesz wrzucić jak się ledwo toczysz - ja tak robię jak gdzieś zjeżdżam, np. na parking i widzę dziury jak na polu minowym.

Inaczej jaki jest sens takiej redukcji? Bo chyba nie wyprzedzanie z jedynki :decayed:

Opublikowano

jedziesz na takim biegu jaki uważasz za stosowny na takim aby dużo nie manewrować pedałem sprzęgła- paląc tracze puszczając /wciskając sprzęgło i dodając gazu....jedziesz w korku to sie toczysz na 1 bez gazu - brednie co do turbo gość powiedział co wiedział... a co ma się stać turbinie która się cały czas kreci...

Opublikowano

skrzynia biegów służy do dostosowania prędkości obrotowej silnika do prędkości pojazdu i obciążenia. nie ma reguł ze jedynka służy tylko do ruszania.

Opublikowano

Jak powiedział Moderator w Audi to bieg jak każdy inny. Moim zdaniem szczególnie przydatny w korkach, dziurach, na parkingach supermarketów, wyjeździe z podjazdów. Zastanawiam się też skąd turbina "wie" na jakim biegu jedziesz?

Jak zdawałem prawko w 91 na samochodzie gaz (gazik z 4 pancernych), to jedynka była niesynchronizowana i służyła tylko do ruszania bo nie było możliwości załączenia 1 biegu na jadącym samochodzie.

Zauważyłem jednak 2 rzeczy: ciężko mi włączyć redukcję z 2 na 1 (bieg nie chce wskoczyć), i na tym biegu jak się skupiam na manewrach zdarza mi się piłować na 3500 bo po naciśnięciu gazu samochód momentalnie dochodzi do tych obrotów.

Opublikowano

Spokojnie sobie ruszasz.Jak widzisz że wystarczy akurat według Ciebie,to dwója,ale jak widzisz że koleś z boku Ciebie wkurza to BUT nawet do 2500-3000 obrotów.Nie ma to w ogóle żadnego znaczenia!Wszystko według własnej kultury i potrzeby jazdy...

Opublikowano

Tak jak SZYNKAR napisał, 1 do ruszania to była niesynchronizowana

Opublikowano

Tak jak SZYNKAR napisał, 1 do ruszania to była niesynchronizowana

niezsynchronizowana tzn ze nie mozna byko zredukowac z 2 na 1. tez mozna sie poruszac. kazdy pojazd okreslone w danych technicznych maksymalne nachylenie podjazdu, pokonuje wlasnie na 1 wszym biegu. zdarzaly juz mi sie podjazdy w gorach gdzie o 2jce mozna bylo zapomniec.[br]Dopisany: 18 Październik 2011, 20:46_________________________________________________

ale jak widzisz że koleś z boku Ciebie wkurza to BUT nawet do 2500-3000 obrotów.

jak koles z boku moze wkurzac? Musisz lepiej dobierac pasazerow :cool1:

[br]Dopisany: 18 Październik 2011, 20:55_________________________________________________

Zauważyłem jednak 2 rzeczy: ciężko mi włączyć redukcję z 2 na 1 (bieg nie chce wskoczyć),

Zastanawiam się też skąd turbina "wie" na jakim biegu jedziesz?

jezeli skrzynia jest sprawna nie ma problemow z redukcja na 1nke.

to nie turbina wie na jaki biegu jedziesz, tylko ECU turbina sterujace, na podstawie odczytow czujnikow - obrotow, cisnienia w dolocie, temperatury, polozenia pedalu gazu, przeplywomierza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...