Paszczak Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 WItam , mam pytanie co do kultury jazdy dieslem. Jakie sa wasze opinie na temat pierwszego biegu . Czy trzeba i nalezy traktowac go tylko do ruszania i przelaczac na 2 - gi od razu po starcie czy mozna przejechac wolny dziurawy odcinek drogi na jedynce ?? Czy jechanie na 2 gi biegu przy obrotach 1000 szkodzi sprezarce czy nie ?? Jak to jest Panowie ?? Pozdro Pawel
Gość Prometeo Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 Ja zazwyczaj nie przeciągam na jedynce. Rozumiem, że mówisz o sytuacji, gdy na przykład nie da się jechać szybciej niż te 1000rpm na dwójce - korki itp. Raczej jej to nie zaszkodzi, ale pamiętaj, że od czasu do czasu trzeba trochę mocniej "pocisnąć" - ze względu na kierownice w turbinie. Pozdrawiam.
Paszczak Opublikowano 17 Października 2011 Autor Opublikowano 17 Października 2011 Mechanik od turbin mowil ze 1600-1800 to granica i bieg nizej wrzucamy ale nie dopytalem jak to z jedynka jest , czy jak na 2 gim bedzie 1600 to redukcja czy nie . Wydaje mi sie ze nie ale ... co sadzicie ??
MarianekZg Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 przecież to zależy od wielu sytuacji panujących na drodze, tak jak wspomniałeś - dziury, korki, zimny silnik,
Gość Prometeo Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 Mechanik od turbin mowil ze 1600-1800 to granica i bieg nizej wrzucamy ale nie dopytalem jak to z jedynka jest , czy jak na 2 gim bedzie 1600 to redukcja czy nie . Wydaje mi sie ze nie ale ... co sadzicie ?? No ale co tu redukować ? Z dwójki na jedynkę możesz wrzucić jak się ledwo toczysz - ja tak robię jak gdzieś zjeżdżam, np. na parking i widzę dziury jak na polu minowym. Inaczej jaki jest sens takiej redukcji? Bo chyba nie wyprzedzanie z jedynki
SotoM Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 jedziesz na takim biegu jaki uważasz za stosowny na takim aby dużo nie manewrować pedałem sprzęgła- paląc tracze puszczając /wciskając sprzęgło i dodając gazu....jedziesz w korku to sie toczysz na 1 bez gazu - brednie co do turbo gość powiedział co wiedział... a co ma się stać turbinie która się cały czas kreci...
Paszczak Opublikowano 18 Października 2011 Autor Opublikowano 18 Października 2011 Ktoś mówił ze konstrukcja skrzyni biegów ze taka ze jedynka tylko do ruszenia a nie do jazdy ale tyle opini co osób . Pozdro
Musashi Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 skrzynia biegów służy do dostosowania prędkości obrotowej silnika do prędkości pojazdu i obciążenia. nie ma reguł ze jedynka służy tylko do ruszania.
SZYNKAR Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Jak powiedział Moderator w Audi to bieg jak każdy inny. Moim zdaniem szczególnie przydatny w korkach, dziurach, na parkingach supermarketów, wyjeździe z podjazdów. Zastanawiam się też skąd turbina "wie" na jakim biegu jedziesz? Jak zdawałem prawko w 91 na samochodzie gaz (gazik z 4 pancernych), to jedynka była niesynchronizowana i służyła tylko do ruszania bo nie było możliwości załączenia 1 biegu na jadącym samochodzie. Zauważyłem jednak 2 rzeczy: ciężko mi włączyć redukcję z 2 na 1 (bieg nie chce wskoczyć), i na tym biegu jak się skupiam na manewrach zdarza mi się piłować na 3500 bo po naciśnięciu gazu samochód momentalnie dochodzi do tych obrotów.
raffik Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Spokojnie sobie ruszasz.Jak widzisz że wystarczy akurat według Ciebie,to dwója,ale jak widzisz że koleś z boku Ciebie wkurza to BUT nawet do 2500-3000 obrotów.Nie ma to w ogóle żadnego znaczenia!Wszystko według własnej kultury i potrzeby jazdy...
qeza Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Tak jak SZYNKAR napisał, 1 do ruszania to była niesynchronizowana
Musashi Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Tak jak SZYNKAR napisał, 1 do ruszania to była niesynchronizowana niezsynchronizowana tzn ze nie mozna byko zredukowac z 2 na 1. tez mozna sie poruszac. kazdy pojazd okreslone w danych technicznych maksymalne nachylenie podjazdu, pokonuje wlasnie na 1 wszym biegu. zdarzaly juz mi sie podjazdy w gorach gdzie o 2jce mozna bylo zapomniec.[br]Dopisany: 18 Październik 2011, 20:46_________________________________________________ ale jak widzisz że koleś z boku Ciebie wkurza to BUT nawet do 2500-3000 obrotów. jak koles z boku moze wkurzac? Musisz lepiej dobierac pasazerow [br]Dopisany: 18 Październik 2011, 20:55_________________________________________________ Zauważyłem jednak 2 rzeczy: ciężko mi włączyć redukcję z 2 na 1 (bieg nie chce wskoczyć), Zastanawiam się też skąd turbina "wie" na jakim biegu jedziesz? jezeli skrzynia jest sprawna nie ma problemow z redukcja na 1nke. to nie turbina wie na jaki biegu jedziesz, tylko ECU turbina sterujace, na podstawie odczytow czujnikow - obrotow, cisnienia w dolocie, temperatury, polozenia pedalu gazu, przeplywomierza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się