Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Tip czy Multi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kupiłem Audi A4 Avant 2.8 quattro AT - klient od którego kupowałem powiedział mi, że jest to skrzynia multitronic.

Dzisiaj miałem troszeczkę więcej czasu więc zajrzałem pod samochód i na skrzyni biegów mam: ZF 5HP-19. Poszperałem w sieci i to ponoć skrzynia stopniowa z 5-cioma przełożeniami.

Wcześniej czytałem encyklopedię multitronica ale nie skojarzyłem o tych przełożeniach mam 5 nie 6 na sekwencyjnej skrzyni.

proszę tylko o potwierdzenie czy to tiptronic

ps. nie wiem czy się cieszyć? Czy Tiptronic będzie mniej awaryjną skrzynią?

ps.2 w sobotę jak będzie w miarę ciepło i znajdę trochę czasu to zrobię jakieś zdjęcia i w ogóle się przedstawie

pozdrawiam

Opublikowano

w A4 B5 nigdy nie było multitronica, więc po temacie.

Opublikowano

Na tapecie jest B5 - zatem to TIPTRONIC. Inna sprawa, że skrzynia CVT nie jest kompatybilna z napędem Quattro...

Opublikowano

idz kup 0.7L i wypij sam z uśmiechem na twarzy . Tak. Masz TIPa, Tak będzie on Mniej awaryjny...

Tak . Życie jest cudowne... hehe :decayed:

Opublikowano

Bart-S przeczytałem kilka twoich postów wcześniej właśnie o AT. Pracujesz w jakimś warsztacie zajmującymi się tymi skrzyniami?

Mam mały problem z "falowaniem" obrotów na 4. i 5. biegu (miedzy około 1500 rpm a 2000). Chciałem to dzisiaj nagrać ale telefon mi padł.

Opublikowano

Bart-S przeczytałem kilka twoich postów wcześniej właśnie o AT. Pracujesz w jakimś warsztacie zajmującymi się tymi skrzyniami?

Mam mały problem z "falowaniem" obrotów na 4. i 5. biegu (miedzy około 1500 rpm a 2000). Chciałem to dzisiaj nagrać ale telefon mi padł.

Nie chcę wróżyć ot tak, ale wygląda, że sprzęgło się skończyło i jest do regeneracji.

Opublikowano

jaki ewentualny koszt może być regeneracji?

Opublikowano

Dzisiaj miałem troszeczkę więcej czasu więc zajrzałem pod samochód i na skrzyni biegów mam: ZF 5HP-19.

ZF w przeciwięstwie do VW wie jak się robi skrzynie No more MULTI

Opublikowano

Koszt regeneracji skrzyni Tiptronic u mnie w okolicy to 3500zł na nowym sprzęgłe lub 2500 na regenerowanym.

Opublikowano

Robiąc samo sprzęgło powinieneś zamknąć się w tysiącu złotych, sprzęgło polski regenerał bo sam Sachs z Niemiec kosztuje ponad tysiąc.

Opublikowano

Dzisiaj miałem troszeczkę więcej czasu więc zajrzałem pod samochód i na skrzyni biegów mam: ZF 5HP-19.

ZF w przeciwięstwie do VW wie jak się robi skrzynie No more MULTI

A skąd pomysł że CVT robi VW? Producentem komponentów tej przekładni jest LuK.

Lechwik cieszę się, że pozbyłeś się problemów z autem ale na usterki ze swoją skrzynią sam sobie zapracowałeś... Przecież nie miałeś żadnych problemów poza notorycznie padającym sterownikiem. Kłania się upgrade softu - jeździłeś na najsłabszym dla tej wersji skrzyni. Poza tym nie wiem co dokładnie padło w sterowniku - czy był to wynik nie fachowej naprawy elektrycznej czy padło kolejne połączenie. Jeśli jeszcze nie sprzedałeś skrzyni to wymontuj driver i przyślij mi go - chętnie sprawdzę co się stało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...