Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Nagrzewnica - płukanie lub wymiana


pjanik

Rekomendowane odpowiedzi

hm, ja bede chcial walczyć z ta nagrzewnica w sobote, bo poki co to musialem kupić czapę :hi: by jeździć autem :polew:[br]Dopisany: 20 Listopad 2008, 16:51_________________________________________________UDAŁO SIĘ!!

otóż opiszę swoją metodę na powrót ciepła do auta. Otóż kupiłem go od Niemca i zastanawiam sie na czym on jeździł?! Ogólnie to zupa pływała w obiegu i przeżyłem szok. Myślałem, że to termostat, który zakupiłem, ale zdjąłem ten orginalny i jeździłem tydzień bez i było prawie to samo. Dzisiaj zrobilem tak:

Zabrałem ze sobą 2 rurki, CILIT do usuwania kamienia przy urządzeniach AGD no i wąż ogrodowy ;)

najpierw zdjąłem oba węże od nagrzewnicy, końcówkę z węża ogrodowego do prawego wlotu i zaczeła się akcja, płyneło na przemian woda i zupa, woda, zupa, aż w końcu zaczeła pływać sama woda, to przez rurkę wlałem pół butelki cilita, postałem troche i podpiałem węża, by wypłukać CILIT (oczywiście wodą traktowałem wlot i wylot z nagrzewnicy). Mankamentem tej metody było to, że zapaskudziłem sobie troche pod maską osłonę silnika itd. Następnie uruchomiłem samochód, pojeździłem chwile i od nowa, wodą już bez cilita i zaczeła przepływać woda. Tym sposobem wyczyściłem cały układ, przyjechałem na kanał i zalałem płynem G012 czy G12 nie pamietam ;)

Tutaj podpowiedź, kupiłem sobie jakiś tam płyn koloru niebieskiego w punkcie sprzedaży płynów i olejów, 3 litry koncentratu w cenie 16 czy 18 zl za litr, a w ASO skody 20zl za litr orginału w kolorze czerwonym (ma być w obiegu 6 litrów, proporcja 50/50 z wodą destylowaną). Wlałem, założyłem dodatkowo termostat Wahlera i co? kilka minut i temperatura na 90 stoi, a w kabinie przy 22st C na klimatronicu nie da sie usiedzieć :) Polecam wszystkim płukanie ostre nagrzewnicy, to działa! :a4fan:

PS. Dodam jeszcze że jeździłem tydzień czasu mając w obiegu pół litra OCTU, przeczyścił nieco układ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopując....

dziś też walczyłem z płukaniem nagrzewnicy (tem na klimatroniku ustawiam na maksa a ledwo letnie powietrze leciało, silnik 90st) tylko ze gdy ja płukałem i wylot do wiadra to... miałem prawie czystą wode (wiadro brudne ;) ) żadnej zupy, żadnej rdzy czy innych zwierząt tam nie miałem.

po zabiegu zamieniłem jezcze te dwa przewodu do nagrzewnicy (zmiana stron) i musze przyznać że jest TROCHE lepiej, moge powiedizeć ze powietrze jest CIEPŁE, ale żeby nie móc usiedzeic w aucie to jeszcze troche temu chyba brakuje...

jakoś tak nie mam odwagi tą starą nagrzewnice traktować jakimiś kretami itp ; )

drugie pytanie- czy ten układ sam sie odpowietrza czy trzeba to jakoś zrobić? :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie stojac przed samochodem na lewym wężu jest taka dziurka, trzeba obsunąć wąż i zacznie powietrze wylatywać.

Ja tez sie balem cilita używać, ale dało taki rezultat, że szok!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odpowietrzaniu trzeba unieść zbiorniczek wyrównawczy ponad poziom nagrzewnicy i zsunąć ten waz z dziurka tak żeby wylatywało powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie czytalem ten watek,bo ostatnio koles w passacie 2003 nie ma ogrzewania,jesli mozna prosic ,to czy moglby mnie ktos nakierowac rysunkiem,lub zdjeciem,gdzie znajduja sie weze od nagrzewnicy w passacie?moze byc takze link do etki...(dodam,ze dzis wieczorem probowalem cos odnalezc,lecz jest juz za ciemno,a przy latarce nie chce mi sie grzebac i szukac...z gory dzieki :wink4:[br]Dopisany: 17 Grudzień 2008, 21:51_________________________________________________dodam jeszcze,ze to silnik 2,0 benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże w pasku są mniej więcaj tak jak w audi :). Dostęp będzie między przegrodą silnika a kabiną po otwarciu maski, tylko w pasku masz plastikową osłone leżącą na przegrodzie zaraz przed przednią szybą pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże w pasku są mniej więcaj tak jak w audi :). Dostęp będzie między przegrodą silnika a kabiną po otwarciu maski, tylko w pasku masz plastikową osłone leżącą na przegrodzie zaraz przed przednią szybą pod maską.

te oslone mam tez w B6, :wink4:

dzis przyjrzalem sie chwile temu paskowi i zdjalem te pokryweczke od AKU i tylko jeden waz jest cieply-prawy,czyli cos przytkalo nagrzewnice,tylko teraz nie bardzo mamy czas z kolesiem wziac sie za to i polecilem mu wlac troche calgonu lub cilita do systemu-moze cos przeczysci,a jakos po swietach trzeba bedzie to porzadnie przeplukac :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...