Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Nagrzewnica - płukanie lub wymiana


pjanik

Rekomendowane odpowiedzi

Z diagnostyki Klimatronika

Wynika jeszcze 15.5 i 15.7 zacinająca się klapka ciepłeko powietrza. Także nagrzewnicy dam spokój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie 1C i na zmiane co jakis czas pokauje się 15.7 lub czasami 15.5 to zależy od dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze że pod 1c masz 0 to oznacza że wszystko ok

2c Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)

3c Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z diagnostyki Klimatronika

Wynika jeszcze 15.5 i 15.7 zacinająca się klapka ciepłeko powietrza. Także nagrzewnicy dam spokój...

Ciekawe gdzie to wyczytałeś że to od ciepłego powietrza?

To klapa powietrza ale ta co jest przed wiatrakiem, czyli nic do ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem auto jakiś czas jezdziło na wodzie.

A ogrzewanie słabe szczególnie po wpięciu parownika gazowego.

W końcu zabrałem się za płukanie nagrzewnicy.

Przepłukałem płynem do czyszczenia chłodnic.

Teraz super grzeje.

:audi: :oklaski:

Dodam jeszcze że wczesniej jak wymieniałem płyn to uzupełniałem go dolewając do zbiorniczka wyrównawczego.

Teraz zrobiłem inaczej:

-Wlałem płyn do nagrzewnicy (przy pomocy dodatkowego wężyka założonego na wylot nagrzewnicy).

-Płyn pojawił się z drugiej strony - założyłyłem orginalny wąż z opaską i wlałem jeszcze trochę płynu.

-Dopiero wtedy założyłem drugi wąż (ten z odpowietrznikem).

- Uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym.

-Rozgrzałęm silnik do temp. 90 C.

-Odpowietrzyłem.

Teraz jest ciepło w aucie.

Więc możliwe że samo płukanie pomogło mało ważniejsze było prawidłowe odpowietrzenie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie błędne podejście, rok temu walczyłem z ogrzewaniem i powiem tak trzeba koniecznie płukać cały układ chłodzenia jeżeli chcecie żeby wasza robota przyniosła efekt. Po przepłukaniu samej nagrzewnicy prawie natychmiast zapełnia się ona szlamem z całego układu chłodzenia. Jeżeli ktoś chce zrobić to porządnie to:

1. Do układu chłodzenia dodać środek czyszczący układy chłodzenia dostępny w sklepach motoryzacyjnych, postąpić zgodnie z instrukcją,

2. Spuścić całe chłodziwo z ukadu.

3. Zdjąć węże z nagrzewnicy (oba) wąż podłączony do sieci kanalizacyjnej podłączyć do węża nagrzewnicy do drugiego węża podłączyć wąż odprowadzający wodę (żeby nie zalać silnika) płukać pod mocnym ciśnieniem w jedną i drugą stronę przekłądając odpowiednio węże do momentu kiedy z silnika przestanie wylatywać szlam,

4. Podobnie postąpić z nagrzewnicą,

5. Można też (choć ja tego nie robiłem) wypiąć chłodnicę i podobnie ją przepłukać,

6. Dla pewności zalać układ wodą ze środkiem do płukania (prejachać się tak żeby samochód osiąbnął odpowiednią temparaturę) spuścić poczekać, aż ostygnie i powtórzyć pkt 3 i 4.

7. Zalać cały układ płynem chłodniczym.

8. Cieszyć się ogrzewaniem.

Ja też płukałem tylko nagrzewnice i nie miałem ogrzewania dopiero jak przepłukałem cały ukaład dopiero wtedy zaczeło wszystko funkcjonować jak należy. Oczywiście ostrzegam, że istnieje ryzyko rozszczelnienia czy nagrzewnicy czy chłodnicy pod wpływem ciśnienia ale każdy z was robi to na własne ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem raczej mniejsze, ja bynajmniej wolałem mieć dobre ogrzewanie - mimo ryzyka-po płukaniu całego układu na moje oko miałem jakieś 2 kg syfu w układzie, a nagrzewnica działa jak filtr i przyjmuje stopniowo ten szlam z płynu także jeżeli była zaszlamiona nagrzewnica na pewno trzeba czyścić cały układ inaczej szkoda waszej pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwilą zbadałem temperature sinika przez kod klimatronika 49.

Po 25 minutach jazdy na blacie wskazówka od temperatury była jedną kreske przed 90'C a tu na kanale 49 urosła do 78 max a na stałe trzyma na 77 no to sie ździwiłem dopiero.

Byłem przekonany ze wskazanie jedną kreske przed 90 na blacie to temperatura ok a tu masz chłopie audi.

CHyba w weekend wsadze granat w zbiornik wyrównawczy i przeczyscze układ :kox: hehe

Albo wymienie termostat :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...